cupcake Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Noen som har erfaring med fremleie av SiT-hybler? Har fått forespørsel om å leie ut hybelen min noen uker i sommer, men ser i kontrakten at "framleie og framleietaker må godkjennes av SiT Bolig". Er det mye stress med dette, eller holder det å typ sende en mail med kopi av legitimasjon til framleietakeren el.l? Vurderer å bare gjøre det "under bordet", mtp at det bare er snakk om noen uker... Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg ser at jeg sitter på et trumfkort, og det er at jeg har vært Vestbo medlem i over 3 år og de samarbeider visst med Trondheim og Omegn Boligbyggelag - TOBB, og dersom du har medlemskap så får du fortrinnsrett på å leie hybel. Jeg som da har vært medlem i over 3 år vil da ha veldig høy ansiennitet kontra andre studenter. http://tobb.no/no/utleieboliger.aspx Er det verd å betale 675kr for et års medlemskap nå? Vet du om du ligger godt an til å få bolig, eller bare litt mindre dårlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Du ligger nok ikke godt an til å få bolig med 2-3 dagers ansiennitet, men jeg som har 3 år pluss vil ha ekstremt godt utbytte, fordi jeg vil utkonkurrere studenter med uten ansiennitet eller med lavere ansiennitet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Du ligger nok ikke godt an til å få bolig med 2-3 dagers ansiennitet, men jeg som har 3 år pluss vil ha ekstremt godt utbytte, fordi jeg vil utkonkurrere studenter med uten ansiennitet eller med lavere ansiennitet. Sier ikke noen dager med ansinitet er mye. Rett meg hvis jeg tar feil men tipper det er EKSTREMT lite studenter som faktisk har ansinitet i TOBB, altså Trondheim og omegn boligbyggelag! Endret 17. juli 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Det er derfor jeg har et trumfkort fordi jeg regner ikke med at studenter har medlemskap i TOBB, og jeg som da har medlemskap i Vestbo, får automatisk samme tilgang til godene som TOBB medlemmer. http://tobb.no/no/storbybolig.aspx Endret 17. juli 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Det er derfor jeg har et trumfkort fordi jeg regner ikke med at studenter har medlemskap i TOBB, og jeg som da har medlemskap i Vestbo, får automatisk samme tilgang til godene som TOBB medlemmer. http://tobb.no/no/storbybolig.aspx Og nettopp derfor kan kun noen dager ansinitet være avgjørende!! Du ligger nok ikke godt an til å få bolig med 2-3 dagers ansiennitet, men jeg som har 3 år pluss vil ha ekstremt godt utbytte, fordi jeg vil utkonkurrere studenter med uten ansiennitet eller med lavere ansiennitet. Endret 17. juli 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Du skal ikke satse for mye på at ett par dager ansiennitet holder, for det er ikke engang sikkert at jeg får hybel som har over 3 år med ansiennitet. Men det er naturligvis en snarvei som gjør at du blir prioritert, så fremt at det ikke er så mange andre som bruker denne kanalen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Du skal ikke satse for mye på at ett par dager ansiennitet holder, for det er ikke engang sikkert at jeg får hybel som har over 3 år med ansiennitet. Men det er naturligvis en snarvei som gjør at du blir prioritert, så fremt at det ikke er så mange andre som bruker denne kanalen. Som sagt så er det ikke det jeg sier, bare at det er en stor fordel hvis det du forteller er sant!! Noen vil kanskje ta sjansen, andre ikke... 700 kr er tross alt ikke mye penger. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Men er det noe annet enn på Voll studentby det TOBB greiene gjelder, a? Aldri hørt om lignende hos andre utleiere, så da blir det meningsløst synes jeg. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Og å få hybel på Voll er utrolig lett, uansett. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Og å få hybel på Voll er utrolig lett, uansett. Dum påstand så langt fra virkeligheten som mulig... tro om studenter velger telt istedefor Voll studentby. http://www.adressa.no/student/article7915207.ece 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Er det mulig å leie parkeringsplass hos Bloksberg, selv om en ikke leier hybel der? Jeg trenger også et sted til Mercedesen. http://www.boligtorget.no/sit/Housing/Boligomrade/18 http://www.boligtorget.no/sit/Housing/Boligomrade/16 Endret 17. juli 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Dum påstand så langt fra virkeligheten som mulig... tro om studenter velger telt istedefor Voll studentby. http://www.adressa.n...icle7915207.ece Jeg mener hvis du søker god tid i forveien, da er det lettere å få hybel der enn tilsvarende gjennom SiT. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg mener hvis du søker god tid i forveien, da er det lettere å få hybel der enn tilsvarende gjennom SiT. Det kalles vel å ro da det du nå sier er så langt i fra den påstanden du kom med at de ikke en gang finnes likheter... vet du hv "uansett" betyr? Og å få hybel på Voll er utrolig lett, uansett. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg søkte på tirsdag, er nå nr. 169 på ventelista:P Lenke til kommentar
Callipus Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg søkte på tirsdag, er nå nr. 169 på ventelista:P Ah my gaaad. Da må du nok belage deg på å vente lenge. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Noen som har bodd hos Tak Over Hodet? Stor sjanse for å bo der til de stenger 15. september uten å finne noen plass? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Det kalles vel å ro da det du nå sier er så langt i fra den påstanden du kom med at de ikke en gang finnes likheter... vet du hv "uansett" betyr? Nå begynner det å bli en uviktig diskusjon her. Men "uansett" ikke som i "anytime", men som i "anyway". Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Nå begynner det å bli en uviktig diskusjon her. Men "uansett" ikke som i "anytime", men som i "anyway". Det blir fremdeles feil... for du setter betingelser og "uansett" på norsk er betingelsesløs!! Hvis noen studenter her roet seg ned å trodde det var lett å få hybel på Voll studentby etter innlegget ditt er dette absott ikke en uviktig diskusjon!! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Ta det med ro. Folk som skal til Trondheim er smartere enn som så, smartere enn at de tolker det jeg skrev som at "søk på Voll studentby nå, og få studentbolig! ingen har tenkt på det tidligere". Endret 18. juli 2013 av Zodihax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå