bamsegutten Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvor god er egentlig standarden og kvaliteten på Berg?? (aldri vært inni der, men gått inne på tomta) Den er jo nesten splitter ny, ser veldig fresh ut utenifra gata, og må vel være svært så attraktiv for de fleste gløsere.. http://www.adressa.no/student/article1573476.ece Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Er det noen som kan, basert på erfaring, si hvor god sjanse jeg har for å komme inn på Lerkendal? Jeg har kun bodd på SiA hybler, så har ingen referanser, og har ikke mulighet for å komme på visning. Hvor dårlig ligger jeg an nå? Jeg trodde jeg også lå langt bak, lå på 11. plass på parlelighet på Lerkendal i midten av juni. Fikk svar nå i helga at jeg fikk leiligheten. Når 20. juli kommer og opptaket er klart, så kan det godt være du får. Som mange her i tråden vet, fikk vi også leilighet dagen før - og det var uten å gå på visning (og det hadde vært mange på visning). Ut fra den kommunikasjonen der mener jeg det er temmelig nærgående å konkludere med at dere har bundet dere. Dere ble enige om pris og evt. tidsbegrensning, ikke sant? Den første meldingen kan synes som en slags "føler" om at dere er interessert, men når hun da skriver at utleier "i utgangspunktet ønsket å treffe [dere], men nå har reist på ferie så det blir vanskelig" og dere svarer "jepp flott", og så får dere kontrakt og sier "jepp flott" på nytt uten noe forbehold, så har dere ganske klart gitt uttrykk for at dere har bundet dere. Om dere har signert eller ikke er knekkende likegyldig så lenge du ikke har tatt eksplisitt forbehold om at du ikke ville binde deg før signering - å signere avtalen virker her som en formalisering av avtalen, og ikke en inngåelse av den. Det sagt antar jeg at det eneste som skjer er at huseier blir sur. I verste fall tilbyr dere dere å betale for ny annonse på finn. Hun klarer definitivt å finne ny leietaker. Jepp, ser at vi nok har sagt ja. Heldigvis gikk det greit å si nei nå, så nå er den saken ute av verden! 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Så bra! Det meste ordner seg stort sett minnelig, tross alt. Men greit å vite til neste gang du er ute etter leilighet (eller etter å kjøpe bruktbil eller møbler på finn for den saks skyld) at det er lurt å ta klart forbehold for å være på den sikre siden. Endret 16. juli 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Jeg kom inn på forkurs til ingeniørutdanning hos HIST, men jeg har et problem og det er at jeg trenger å finne en hybel. Er det håpløst å finne en hybel så sent for en person uten referanser? Grunnen til at jeg har ventet med å søke etter hybel er fordi jeg måtte ha det bekreftet at jeg faktisk kom inn på HIST. Endret 16. juli 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hva vil det si et hyblene på Lerkendal er beskrevet som "Møblert: Nei". Må jeg ta med seng og skrivebord? Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ja, de umøblerte hyblene har kun klesskap. Er det håpløst å finne en hybel så sent for en person uten referanser? Hvis du ikke har lyst til å overnatte på Tak over hodet en stund foreslår jeg at du tar turen opp til Trondheim og banker på noen dører. 1 Lenke til kommentar
Callipus Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 http://www.adressa.n...icle1573476.ece Ganske mye nytt, fint kjøkken og generelt freshe fellerarealer. Men jeg synes rommene og spesielt badet var lite. Er det for det meste førstiser som bor på Berg, sånn som ved Voll? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg har nå søkt via boligtorget hos Studentsamskipnaden i Trondheim og Voll Studentby. Jeg regner naturligvis med at jeg ikke får tilbudt om hybel. Også har jeg undersøkt på finn.no og hos hybel.no. Det ser dårlig ut for øyeblikket, men jeg har 4 uker på meg til å finne noe. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ganske mye nytt, fint kjøkken og generelt freshe fellerarealer. Men jeg synes rommene og spesielt badet var lite. Vil si du er veldig kresen om du mener rommene og badet her var spesielt lite, eventuelt at du har vært veldig heldig tidligere. Har bodd på hybler mye, MYE mindre enn dette. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Noen som har bilder av hybelleilighetene på ~13 kvadratmeter? Har enda til gode å se noe annet enn plantegninger derfra. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Jeg har nå søkt via boligtorget hos Studentsamskipnaden i Trondheim og Voll Studentby. Jeg regner naturligvis med at jeg ikke får tilbudt om hybel. Også har jeg undersøkt på finn.no og hos hybel.no. Det ser dårlig ut for øyeblikket, men jeg har 4 uker på meg til å finne noe. Noen som får tilbud fra SiT etter å ha takket ja til Voll og heller vil flytte til SiT.. Du kan få noen til å henge opp en lapp ved resepsjonen "Jeg leier hybelen din!" eller noe -- da det er ettårskontrakter på Voll og da må de finne ny leietaker om de vil flytte. Kan være det er en kjempedårlig idé, men husker jeg ble lei meg når jeg fikk tilbud fra SiT på bedre hybel og hadde takket ja til Voll i fjor uten å ha noen (eller vilje til å finne noen) til å leie hybelen på Voll. Noen som har bilder av hybelleilighetene på ~13 kvadratmeter? Har enda til gode å se noe annet enn plantegninger derfra. Hehe, lurer jeg også på. Jeg har søkt gjennom hele nettet, ingen som har lagt ut noe tidligere i alle fall! Jeg flytter der selv, nemlig. Blir trangt uansett. Jeg bodde på 12kvm med eget bad og det var lite, tviler på 13kvm med bad OG kjøkken blir noe større. Bryr meg ikke om det personlig men. Endret 16. juli 2013 av Zodihax Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Problemet er at jeg må administrere søkingen fra Bergen. Jeg kan ikke bruke tid på å reise frem og tilbake til Trondheim i håp om å få hybel. Jeg vil først reise til Trondheim når jeg faktisk har fått et tilbud. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Problemet er at jeg må administrere søkingen fra Bergen. Jeg kan ikke bruke tid på å reise frem og tilbake til Trondheim i håp om å få hybel. Jeg vil først reise til Trondheim når jeg faktisk har fått et tilbud. Helt ærlig, det gjør det hele mer lettvint men vanskeligere. Hadde jeg leid ut hybel hadde jeg nok ikke valgt noen jeg ikke har fått møtt personlig først! Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Det koster 1000 kroner å dra tur-retur Bergen-Trondheim og overnatte i et par dager. Det vil jeg si er verdt det for å finne en hybel som ikke suger. Hvem vet -- kanskje du sparer inn pengene den første måneden du leier? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Noen som har bilder av hybelleilighetene på ~13 kvadratmeter? Har enda til gode å se noe annet enn plantegninger derfra. Eg har budd der i 3 år før eg flytta ut i sommar. Eg har diverre ingen bilete for augneblinken, men svarar gjerne på spørsmål dersom du/dykk har nokon. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvem vet -- kanskje du sparer inn pengene den første måneden du leier? Hadde en kamerat som måtte betale 5000kr mnd for et kott, mens jeg hadde bedre opplegg på Moholt for 2200kr mnd. Bare fordi jeg la inn en innsats. 1 Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Eg har budd der i 3 år før eg flytta ut i sommar. Eg har diverre ingen bilete for augneblinken, men svarar gjerne på spørsmål dersom du/dykk har nokon. Hvordan synes du det er der? Har du nok med plass? 13 kvm til bad, kjøkken, sov, pult osv virker lite i mine ører ihvertfall. Hva har du av hvitevarer inkludert? Er det dusjforheng eller glassdør i dusjen eller hva? Takk Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) I byrjinga syns eg det var ganske greit med plass. Ikkje minst var det veldig digg med eige bad og kjøkken. Det var greit med plass fram til eg kjøpte meg tv, etter det blei det ganske lite. Mitt inntrykk er at dei fleste syns det går greit 1-2 år før dei syns det blir for lite. Du har "god" plass til både seng og pult, sjølve hadde ein liten tv-benk og eit spisebord itillegg. Av lagringsplass er det er eit klesskap samt ei større hylle over senga. Kjøleskap (med liten frysar), steikeplater og mikro (med grillfunksjon) er dei einaste kvitevarene. Merk at det er ganske lite benkeplass, så det lønner seg og ta oppvasken ofte for at det ikkje skal sjå "heilt bomba ut". Det er ei glasdør i dusjen som kan slås inn til veggen når dusjen ikkje er i bruk s.a. det er plass til eit lite tørkestativ ved behov. Sponplatene på veggane er ganske stygge i byrjinga, men det er utruleg kva ein venner seg til etter litt tid. Og sist men ikkje minst; brannalarmen har ein tendens til å gå ganske ofte Ein siste fordel er at det er kort veg til vaskeriet som er i hovudbygningen på Berg! Ja, forresten. Du bør be på dine knær for at naboen/naboane ikkje har kjærast. Ein høyrer urovekkande mykje gjennom veggane Endret 16. juli 2013 av tosha0007 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg ser at jeg sitter på et trumfkort, og det er at jeg har vært Vestbo medlem i over 3 år og de samarbeider visst med Trondheim og Omegn Boligbyggelag - TOBB, og dersom du har medlemskap så får du fortrinnsrett på å leie hybel. Jeg som da har vært medlem i over 3 år vil da ha veldig høy ansiennitet kontra andre studenter. http://tobb.no/no/utleieboliger.aspx Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg ser at jeg sitter på et trumfkort, og det er at jeg har vært Vestbo medlem i over 3 år og de samarbeider visst med Trondheim og Omegn Boligbyggelag - TOBB, og dersom du har medlemskap så får du fortrinnsrett på å leie hybel. Jeg som da har vært medlem i over 3 år vil da ha veldig høy ansiennitet kontra andre studenter. http://tobb.no/no/utleieboliger.aspx Hvis det er sant så råder jeg alle her til å melde seg inn. 1 dag medlemsskap er uendelig mye mer enn å ikke være medlem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå