Gå til innhold

Hjemmegruppe problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver og sette opp ett Hjemmenettverk (hjemmegruppe)

Og jeg vet at alle pc'er på hjemmegruppen må være satt opp i ett nerttverk som Hjemme og ikke offentlig.

Det er her mitt problem starter, Jeg får ikke satt det opp til hjemme og jeg vet ikke hva det står som fra før av!

Se vedlegg ''Ingen nettverk'' her står det at jeg ikke er koblet til noe nettverk, selv om jeg er det! har full internett tilgang!

Om jeg har nettverkskartet oppe og ikke minimert også kobler fra nettverket og tilbake så får jeg opp noe helt annet, se neste vedlegg ''identifiserer''

Når det står identifiserer så står dette og går i all verdens tid uten og endre seg! Jeg vet at om dette hadde endret seg så kunne jeg valgt nettverksplassering Hjemme sånt at jeg kunne fortsatt og laget en hjemmegruppe for og dele filer!

Så har noen vært borti noe lignende? eller vet en løsning på dette problemet!

Har prøvd mye men ingenting hjelper!

All tilbakemelding blir verdsatt :D

Mvh John!

post-240022-0-25678300-1365760099_thumb.jpg

post-240022-0-65273900-1365760218_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk på følgende taster samtidig: windows-tast + r

i det nye vinduet nede til venstre på skjermen, skriv: cmd trykk nå på enter-tasten.

I det nye sorte-vinduet, skriv følgende:

ipconfig /release og trykk på enter

ipconfig /renew og trykk på enter

ipconfig trykk på enter og gi oss et skjermbilde

tracert vg.no trykk på enter og gi oss et skjermbilde

Lenke til kommentar

Det er noe som forstyrer tilkobling mellom den trådløse routeren og maskinen.

Har du andre enheter som telefon eller maskiner som klarer å koble seg til via det trådløse?

Lenke til kommentar

Har regnet med at det er en forstyrer/er galt en plass men vet ikke hvor, det er telefoner, bærbare og stasjonær på dette trådløse nettverket!

Hvilken type forstyrelser er det jeg skal se etter?

Har svigers på besøk i skrivende stund, merket at på en av deres pc'er så hadde de en hjemme gruppe! og det skapte litt kluss, rettet opp i det da!

Men det rare var at kun min personlige bærbare fant dette hjemmenettverket men ikke min stasjonære!

Kan selfølgelig være pga at min stasjonære er den jeg har opprettet min personlige hjemmenetverk på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...