Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter nå å vurderer om jeg skal oppgradere PC'n min. Hvordan kan jeg gjøre den raskere, eller få bedre fps på spill. Noen som har noen tips, eller ser hvor flaskehalsen i pc'n min er?

PC:

CPU: i7 920 @ 3,6 )EK vannkjøling)

Hovedkort: Asus p6t deluxe v2

GPU: Sapphire Radeon 5970 (Koolance vannkjøling)

RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB

SSD: OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB 20nm(525MB/500MB/s read/write)

Kabinett: Silverstone raven RV01

Skjermer: 2X Dell 24" LCD Ultrasharp U2410

Takker for alle svar!

Endret av killme666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt ann på hva du spiller og i hvilken oppløsning. Har du OC GPU?

Selv har jeg en i7 930 som jeg fikk 4,2, mulig du har litt å gå på der. Dessuten er Haswell ikke mange mnd unna.

Personlig ville jeg ventet, ev. kjøpt en skikkelig GPU (Titan) og ventet med HK og CPU til Haswell kommer.

Lenke til kommentar

i7-920 @ 3,6 er definitivt ingen flaskehals. Skjermkortet ditt var et monster i sin tid og drar jo det meste nå også på vanlig HD og en skjerm. Men siden du bruker 2 skjermer og mest sannsynlig har en meget høy oppløsning så er det skjermkortet som blir flaskehalsen. Du bør se etter HD-7970 eller bedre. Men på prosessoren er det ikke mye å hente.

Lenke til kommentar
Det kommer vel litt ann på hva du spiller og i hvilken oppløsning. Har du OC GPU? Selv har jeg en i7 930 som jeg fikk 4,2, mulig du har litt å gå på der. Dessuten er Haswell ikke mange mnd unna. Personlig ville jeg ventet, ev. kjøpt en skikkelig GPU (Titan) og ventet med HK og CPU til Haswell kommer.

Hei,

Jeg har installert den siste vbios'n i GPU'n, og overclocket.

Ser at det er mange som klarer å få i7920 4 ghz stable, men de instillingene fungerer ikke for meg. Har klart å få den stable på 3,6. er ikke en reser på overclocking desverre :(

Vurderer....det å oppgradere til Titan ikke er så dumt ;)

Lenke til kommentar

Husker jeg slet fært med OC på 930n så jeg skjønner deg godt. Samtidig så er jeg enig med jornboss; jeg gikk fra 930 til 3570K og kunne egentlig spart meg de penga.

Men; hva spiller du og i hvilken oppløsning? Det er vel det mest avgjørende for hva du ev. bør foreta deg.

Lenke til kommentar
i7-920 @ 3,6 er definitivt ingen flaskehals. Skjermkortet ditt var et monster i sin tid og drar jo det meste nå også på vanlig HD og en skjerm. Men siden du bruker 2 skjermer og mest sannsynlig har en meget høy oppløsning så er det skjermkortet som blir flaskehalsen. Du bør se etter HD-7970 eller bedre. Men på prosessoren er det ikke mye å hente.

Takk for tipset. Tenkte at det kanskje er på tide å teste nvidia titan hvis jeg skal kjøre crysis 3 på max grafikk ;)

Lenke til kommentar
Husker jeg slet fært med OC på 930n så jeg skjønner deg godt. Samtidig så er jeg enig med jornboss; jeg gikk fra 930 til 3570K og kunne egentlig spart meg de penga. Men; hva spiller du og i hvilken oppløsning? Det er vel det mest avgjørende for hva du ev. bør foreta deg.

Spiller crysis 3, battlefield, farcry 3. spiller på 1920 x 1200 oppløsning. Burde jeg sette ned oppløsningen?

Lenke til kommentar

Kjører extended desktop på de. Mulig jeg ikke tenker så langt, men det er kanskje greit å slå av det når man skal spille på en skjerm eller? Hva er den beste oppløsningen å spille feks crysis 3 på for å få best grafikk?

Lenke til kommentar

Da tolker jeg deg slik at du kjører spill på den ene, og programmer på den andre? I disse dager har vi noe som kalles Eyefinity - om er litt annerledes enn Extended desktop. Eyefinity gjør det slik at grafikkortet oppfatter for eksempel dine to skjermer (3 er standard) som 1 skjerm - hvis du ønsker. En vanlig optimal spilloppløsning er 1920x1080 - og dette kan du da ved Eyefinity spille på begge skjermene. Nå er det vel også slik at hvis du bare har spillt på en skjerm i oppløsning 1920x1080 så kan du ikke ha sånn enorm dårlig FPS, ikke mange spill som er under 30FPS med et HD 5970.

Eyefinity er best når du spiller på flere skjermer, mens extended desktop er helt ok om du ønsker forskjellig bilde på flere skjermer.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Spiller crysis 3, battlefield, farcry 3. spiller på 1920 x 1200 oppløsning. Burde jeg sette ned oppløsningen?

Dette er krevende spill mtp. oppløsning. Min maskin sliter fært i Crysis3 med 4.6 på CPU og 1000 på GPU, og da har jeg satt ned instillingene til ca middels.

Kjører extended desktop på de. Mulig jeg ikke tenker så langt, men det er kanskje greit å slå av det når man skal spille på en skjerm eller? Hva er den beste oppløsningen å spille feks crysis 3 på for å få best grafikk?

Ex.desktop er bare en forlengelse av skrivebordet (dvs 2x1920x1200, ikke 3840x1200)), skal du spille på 2 skjermer må du sette opp Eyefinity gruppe, men jeg tviler sterkt på at det er noe poeng i så krevende spill.

Spør du meg er det uansett lite poeng å game på 2 skjermer, du får dødpunkter akkurat der crosshair vil være. Jeg prøvde dette litt men kasta det fort fra meg. 3 derimot må være morro, men koster dog flesk (gjerne 2-3 Titan kort mener jeg å ha lest for å få flyt).

Lenke til kommentar

Dette er krevende spill mtp. oppløsning. Min maskin sliter fært i Crysis3 med 4.6 på CPU og 1000 på GPU, og da har jeg satt ned instillingene til ca middels.

Ex.desktop er bare en forlengelse av skrivebordet (dvs 2x1920x1200, ikke 3840x1200)), skal du spille på 2 skjermer må du sette opp Eyefinity gruppe, men jeg tviler sterkt på at det er noe poeng i så krevende spill.

Spør du meg er det uansett lite poeng å game på 2 skjermer, du får dødpunkter akkurat der crosshair vil være. Jeg prøvde dette litt men kasta det fort fra meg. 3 derimot må være morro, men koster dog flesk (gjerne 2-3 Titan kort mener jeg å ha lest for å få flyt).

Jeg gamer bare på 1 skjerm. Men til opp summering så er det bra nok det oppsettet jeg har, men skjermkortet kunne vært bedre. er veldig fornøyd med oppsettet, men det er bare det med å spille spill med max settings som gjør spill opplevelsen så mye bedre. Takker for alle som har svart på denne tråden!! :)

Endret av killme666
Lenke til kommentar

Jeg kan si i alle fall at jeg gikk fra ca 60-90 fps max på bf3 til 200 ved å bytte fra i7 920 @ 4 ghz til 3930k @ 4.8 ghz.

Så hvis det er bf3 du sliter med så ville jeg ha skyldt på cpuen.

Men oppsettet ditt burde gi deg god ytelse den dag i dag også, bare du kaster fra deg tvangstankene om at max settings faktisk er så mye bedre enn medium ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...