Retalk Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hei jeg prøver og sette opp en side på en ubuntuserver i lanet mitt hjemme. Har allerde lest meg gjennom en hel haug med tutorialer på google men får det forsatt ikke til. Er det noen som har noe erfaring med og sette opp dnsservere for og lage egene domener i et lan? Det jeg ønsker er at når jeg skriver F.eks "hjem. No" så kommer jeg til serveren min på lanet. Dette for og slippe og skrive inn hele ipadressen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Dnsmasq Lenke til kommentar
process Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 TS: Hva vil du oppnå? Utenifra/innenifra? Hvor skal du gjøre oppslag fra? Eier du ett domene? Vil du ha dynamisk DNS? Hva har du gjort? Hva er problemet? Hvor står du fast? Det finnes DNS kompetanse her på forumet og det er en mengde måter å løse dette på, men først må du beskrive bedre hva det er du prøver å gjøre. "Jeg har lest, men det funker ikke" er utilstrekkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå