Blomst1 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Hei jeg skal lage noen hefter, ønsker da og brette a4 ark på midten slik at det blir hefte i i halvparten så stor størrelse (A5). Dårlig til å forklare men noe slikt: http://www.google.no...=20&tx=82&ty=70 Kan jeg endre oppsettet i word til det formål? Hvordan gjør jeg det? Endret 12. april 2013 av Blomst1 Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Kommer litt an på hvilken Word versjon du har. Men i de fleste versjonene skal du ha et felt som heter "Sideoppsett", inne på dette valget skal du få et alternativ som heter "Størrelse". Trykk på "Størrelse" og gå helt ned i bunnen av feltet og velg "Flere papirstørrelser". Inne på "Flere papirstørrelser" kan du definere dine egne dimensjoner. Vet ikke helt hvordan du vil ha hefte, men går ut i fra at du mener at heftet skal ha en dimensjon tilsvarende A5 når den er foldet. A5 har dimensjonene: Høyde - 210mm Bredde - 148mm For å lage et hefte som har disse dimensjonene når heftet er gjenlukket trenger du bare å lage arket i dimensjonene (går ut ifra at du bretter fra venstre mot høyre): Høyde - 210mm Bredde - 296 mm Lenke til kommentar
Blomst1 Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Tusen takk for svar har kommet ganske langt:) Noen som vet hvordan jeg endrer lengden på sidene, altså avstand fra tekst til siden, marg heter det vel. Synes den er vel mye blankt både oppe langs kanten og på begge sidene. Endret 14. april 2013 av Blomst1 Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ingen problem:) Margen kan du fikse på samme måte som nevnt over, men i stede for å velge "Sørrselse" så velger du "Marger" og nederst "egendefinerte marger". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå