Goliath Skrevet 12. april 2013 Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Kjøpte en Android mini-PC til HDMI som kjører 4.1. Jeg har så og si ingen kompetanse på Android og er generelt svært skeptisk til Android Mini-PC som jeg har kjøpt fra Kina. Har en generelt noia for hardware kjøpt i Kina med tanke på rootkits og malware. Par "enkle" spørsmål for Android-fans Hvordan sikrer jeg på en best mulig måte at det ikke ligger noen skumle saker på sticken? Første jeg gjorde når jeg mottok enheten, var å ta en generelt reset og slette alt av apps som lå på den men er usikker på om den er rootet (er vel samme som jailbreak av iOS?). Hvordan setter jeg passord for innlogging? Lå ingenting om dette under Sikkerhet i innstillingene. Det ligger en del ferdig CA-sertifikater i fanen System under Sikkerhet. Er dette normalt? Noen andre ting jeg burde gjøre? Takknemlig for alle innspill Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Det beste tipset jeg kan gi deg er å søke opp evnt forum,guides etc for den enheten du har,selv bruker jeg slatedroid.com,vondroid,minix.Er ikke noe problem med de sikkerhetssertifikatene,er sånn på alle Kinesiske nettbrett og mini pc/sticks. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2013 Ok, har sjekket rund på nett, alt virker greit bortsett at den er rootet. Er dette vanlig med Android som ikke kommer fra de største produsentene? Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 14. april 2013 Rapporter Del Skrevet 14. april 2013 Ja,vanlig at selgerene rooter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå