Aiven Skrevet 12. april 2013 Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Jeg forsøker å få mest mulig ut av min 2 år gamle rigg, når jeg spiller Planetside 2. Jeg har til vanlig to skjermer koblet til pcen min, men skrur av strømmen på den minste av dem mens jeg spiller. Min fps er alt mellom 10 og 60, etter mye optimalisering, så er ute etter å få presset så mye som mulig ut av mitt GTX 560. Mine spørsmål: 1. Vil skjermen dersom den er på (med Windows 8 skrivebordet) kreve kapasitet fra skjermkortet, slik at jeg får mindre ytelse fra spillet? 2. Kan jeg unngå problemet og få all ytelse til spillskjermen, ved å skru den av? Dersom skjermkortet fortsatt sender data til skjermen, vil det jo ikke hjelpe. Da må jeg evt. skru av to skjermer i Windows mens jeg spiller. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. april 2013 Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Bruker også 2 skjermer, og selv merker jeg 0 forskjell med 2.skjermen deaktivert, tror det har veldig lite å si, kommer nok litt ann på hva du driver med på den andre skjermen, hvis den bare henger på desktop er det vel like greit å skru den av? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Bruker også 2 skjermer, og selv merker jeg 0 forskjell med 2.skjermen deaktivert, tror det har veldig lite å si, kommer nok litt ann på hva du driver med på den andre skjermen, hvis den bare henger på desktop er det vel like greit å skru den av? Jo, men da er spørsmålet om skjermkortet fortsatt vil sende til skjermen. Jeg tror det vil det, antakelig må jeg kjøre «detect screens» etterpå i windows. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. april 2013 Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Jo, men da er spørsmålet om skjermkortet fortsatt vil sende til skjermen. Jeg tror det vil det, antakelig må jeg kjøre «detect screens» etterpå i windows. Går alltid inn i Options og endrer fra extend til show only 1 desktop, da skal den ikke det, du kan laste ned et program som heter Ultramon Gir det muligheter til å gjøre alt som har med flere skjermer å gjøre litt enklere, hotkeys feks. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. april 2013 Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Kutter du strømmen på skjermen, så vil ikke skjermkortet behandle den. Det blir som om du deaktiverer enheten i "skjermoppløsning" menyen. Om du bare setter den i stand-by (vanlig power-knapp) så er det like mye kommunikasjon som skjer (sett fra skjermkortet sin side), og vil i hvert fall ikke gjøre noe som helst. Testet og bekreftet av meg selv akkurat. Brukte MSI afterburner for å logge belastning med skjermen på og av. Ingen forskjell, og alt blir rendret og sendt til skjermen (som da ikke velger å vise det) Skrur du av strømmen til skjermen (enten ved å trekke ut støpselet eller strømbryteren), så vil windows stoppe all kommunikasjon. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2013 Kutter du strømmen på skjermen, så vil ikke skjermkortet behandle den. Det blir som om du deaktiverer enheten i "skjermoppløsning" menyen. Om du bare setter den i stand-by (vanlig power-knapp) så er det like mye kommunikasjon som skjer (sett fra skjermkortet sin side), og vil i hvert fall ikke gjøre noe som helst. Testet og bekreftet av meg selv akkurat. Brukte MSI afterburner for å logge belastning med skjermen på og av. Ingen forskjell, og alt blir rendret og sendt til skjermen (som da ikke velger å vise det) Skrur du av strømmen til skjermen (enten ved å trekke ut støpselet eller strømbryteren), så vil windows stoppe all kommunikasjon. Nettop ja, takk for godt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå