zir Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Har alltid lidd med en slags ulyd, små pipe lyder som kommer fra en ny psu (Corsair tx750) jeg kjøpte for litt under en måned siden, som kommer når pcen "loader" Feks.. bevege musa, scrolle på nett, loade inn programmer. men pleier ikke å lage spessiel mye plagsom lyd under spilling å sånt. Leste rundt på nettop om dette og konkluderte med at det var en slags "coil whine", og fikk noen tips til å slå av noen strømsparer ting i bios. Men disse gjorde ingen forskjell. Men nå plutselig bare random gikk jeg inn på control panel og skiftet til "power saver" isteden for "balanced" og lyden forsvant med engang. Ingen lyd fra psuen lengre når jeg beveger musa eller scroller. (har ikke testet spill enda, men har som regel headset, så det plager ikke noe) Jeg er en gamer, og lurer på om dette "power saver" er noe ulempe på spill kvaliteten? Yter pcen litt dårligere nå? Edit: Det kommer endå litt lyd fra psuen, men er mye mindre nå enn det var før ihvertfall. Endret 11. april 2013 av zir Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 power saver vil jeg tro bare setter igang når du ikke bruker pcen, når pcen står ubrukt en viss tid, dempes lyset på skjermen, diskene spinner ned/evt skrur seg av og pcen går til slutt i hvile/dvalemodus Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Tipper det må være fordi du endret strømtrekket litt, slik at det ikke blir like mye ressonans. Ellers må jeg nevne at jeg ikke er veldig godt kjent med Coil-Whine til at jeg kan anbefale noe frem eller tilbake, men faktum er jo at det er oscillasjoner (dårlig filtrert strøm) som forårsaker små vibrasjoner som via resonans som utbrer seg, og da vil en endring i strømtrekk eller kabelutlegg teoretisk (i følge meg ) sikkert kunne hjelpe på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå