IceBlitz Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hei! Byttet en Kingston Hyperx 120 GB ut med denne. Kingston disken var helt rå og var vel det beste som fantes da jeg kjøpte den for rundt et år siden om jeg husker rett. Men denne er bare så treg på installasjo og skriving, og dersom jeg installerer ett eller annet er alt annet umulig å gjøre. Den klarer lissom ikke multitasking. Hva er galt? Den forrige var supersmooth og rask på ALT. Og den stod tilkoblet i samme SATA port som den nye gjør nå. Alle siste driverne er installert, alt er riktig. Står i AHCI, 6gbps SATA port osv. HOVEDKORT: MSI 890FXA-GD70 PROSESSOR: AMD FX-8350 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Prøvd å oppdatere firmware på den? 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) IceBlitz : Kanskje du gjorde samme tabbe som meg og brukte Samsung Magician verson 4.0. Kjørte en sånn optimaliserings greie i det programmet og etter det gikk alt i sirrup. Så hva det f***ings programmet gjorde med min Win7 installasjon vet jeg ikke. Jeg måtte rense min 840P og legge over Win7 image på nytt, og da var ytelsen tilbake. Endret 12. april 2013 av Betroz Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Prøvd å oppdatere firmware på den? Det er siste versjon, altså 1.0... IceBlitz : Kanskje du gjorde samme tabbe som meg og brukte Samsung Magician verson 4.0. Kjørte en sånn optimaliserings greie i det programmet og etter det gikk alt i sirrup. Så hva det f***ings programmet gjorde med min Win7 installasjon vet jeg ikke. Jeg måtte rense min 840P og legge over Win7 image på nytt, og da var ytelsen tilbake. Faen du tuller nå? Det kommer faen ikke til å skje at jeg tar en ny installasjon. Tok meg evigheter å installere hele CS5 Master Collection fra Adobe og alle pluginsene jeg bruker Pokker, får sende Samsung en mail da, faens dritt! Ja, jeg brukte den Magician tingen til å "optimalisere" alt. Men takk for svar Får sjekke litt mer. Men, skal sies at jeg syntes det gikk litt sirup før jeg installerte Magician også. Merket sånn sett ikke veldig forskjell når jeg installerte den og optimaliserte. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Men ingen som har andre forslag? Det er kun ved skriving at disken er dårlig. Oppstart av maskin, programmer og alt slik går hinsides vilt raskt, akkurat som på den forrige SSD-en. Det er når den begynner å skrive at alt går tregt. Bare det å feks starte et spill for første gang fra Steam når den begynner å installere directx tar til og med evigheter. Og når den skriver går alt annet også tregt. Er det noe fysisk feil med disken tro? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Kan være andre ting som gjør 840 Pro treg, min 840 Pro var helv... treg i begynnelsen, men skyldes faktisk at jeg ikke fjernet Intel Toolbox da jeg hadde en Intel X25-M før Samsung SSD'en. Etter at jeg avinstallerte Toolbox, ble den mye raskere. Test av min 840 Pro. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Kan være andre ting som gjør 840 Pro treg, min 840 Pro var helv... treg i begynnelsen, men skyldes faktisk at jeg ikke fjernet Intel Toolbox da jeg hadde en Intel X25-M før Samsung SSD'en. Etter at jeg avinstallerte Toolbox, ble den mye raskere. Test av min 840 Pro. Men hvorfor hadde du intel toolbox? Du måtte jo installere os på nytt når du fikk 840 PRO eller kopierte du bare et image? Jeg hadde en clean install av Win7 64 bit SP1 hvertfall og den var rar fra begynnelsen av følte jeg. Men nå er den virkelig ille når den skriver/installerer ting. Har googlet alt som er å google. Har til og med vært innom siste side på internett (pun) men finner ikke noe. Så wtf do I do? Jeg hadde virkelig håpet å slippe å reinstallere OS-et. Men hva om jeg gjør det og den fortsatt er så treg? Jeg skal forsøke samme benchmark som deg når jeg kommer hjem så får vi se hvilke resultater jeg får da hvertfall. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg hadde et image av den Intel SSD'en, kjørte det over til 840 Pro og da fulgte det med på den nye SSD'en. I tillegg hadde jeg Intel RSTe fordi jeg hadde RAID5 via Intel SATA portene, og det gjorde at SSD'en ble treg. Flyttet senere RAID over på et Adaptec 6805 kort, og fjernet RTSe. Hjalp også på farten til SSD'en. Men du har jo AMD plattform så det blir jo en annen sak. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Kan være andre ting som gjør 840 Pro treg, min 840 Pro var helv... treg i begynnelsen, men skyldes faktisk at jeg ikke fjernet Intel Toolbox da jeg hadde en Intel X25-M før Samsung SSD'en. Etter at jeg avinstallerte Toolbox, ble den mye raskere. Test av min 840 Pro. Okei, nå kan du kanskje tenke deg til hvor stein hakke sirup systemet er når jeg skriver til disk. Wtf er dette? Hvordan kan den være SÅ treg? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 AMD Chipset Drivers trenger du å legge inn tydeligvis. Deretter må man enable writeback. Skru også av ALT av strømsparing i windows og bios Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Startet PCen på nytt og stengte alt, slik at ingenting kjører noen plass i bakgrunnen. Og da så det slik ut. AMD Chipset Drivers trenger du å legge inn tydeligvis. Deretter må man enable writeback. Skru også av ALT av strømsparing i windows og bios Hvordan enabler jeg writeback og hva er dette? Har installert AMD Chipset Drivers, siste versjon fra MSI sine nettsider. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 (endret) FANT PROBLEMET! Satan, etter å nesten bestemme meg for å formatere og deretter sende disken tilbake til Komplett.no dersom det ikke hjelper kom jeg til å tenke på en ting. Da jeg bestilte disken bestilte jeg også en 30cm SATA 3 kabel for å være sikker på at alt er helt bankers. Best mulig kabel, best mulig disk... for best mulig ytelse. Derfor valgte jeg minst mulig kabel også slik at det skulle være kortest mulig vei til hovedkortet for harddisken å sende data. Og tror dere faen ikke det selvfølgelig var den nye kabelen. Byttet til kabelen jeg brukte med den forrige SSD-en akkurat nå og fikk følgende resultat: Endret 12. april 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 FANT PROBLEMET! Og tror dere faen ikke det selvfølgelig var den nye kabelen. Byttet til kabelen jeg brukte med den forrige SSD-en akkurat nå og fikk følgende resultat: Som det heter, liten tue kan velte stort lass. Flott du fant ut av det. Kos deg med din nye SSD. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Som det heter, liten tue kan velte stort lass. Flott du fant ut av det. Kos deg med din nye SSD. Ja, det var lettende kan man si Og ja, er veldig fornøyd med, uberrask og stor nok kapasitet til programmene jeg trenger. Resten kjører jeg på vanlige disker ofc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå