Assi-jo Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hei Har kjøpt meg en Opel Vectra C som er senket og lurer litt angående TUV papirer og slikt. Bilen er godkjent med senkesettet i vognkortet, Dekkdimensjonen og felgene er også godkjent i vognkortet. Jeg har ikke TUV papirene og jeg lurer på om jeg trenger papirene når bilen skal inn på EU-kontroll? Jeg har papirer på hjulstillingskontroll, er det alt jeg behøver? Burde jeg kontakte han jeg kjøpte bilen av og få TUV papirene? Lurer også litt på hva det betyr det som står i vognkortet: "Godkjent med senkesett type TVM foran 60-270 VA 5V bak 60-269-HA 8.5V" Jeg vet ikke hvilke merke senkesettet er, heller ikke hvilket type senkesett det er (om det bare er fjærer eller om det justerbart e.l.) og ikke hvor mye bilen er senket? Setter pris på all hjelp , Takk Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 TÜV-papirene og utskrift av hjulstillingskontroll bruker du for å få senkinga godkjent inn i vognkortet. Når det er gjort har du egentlig ikke mye bruk for papirene lenger, bilen er jo godkjent og det står beskrevet i vognkortet. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) "Godkjent med senkesett type TVM foran 60-270 VA 5V bak 60-269-HA 8.5V" At den er godkjent med senkesett av merke TVM. Dette har nr 60-270 (evt bindestrek?) VA foran og har 5 vindinger på fjøra. Bak har det nr 60-269-HA og har 8.5 vindinger på fjøra. Endret 15. april 2013 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå