BearCat Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Hei, jeg har en TP-Link TL-WR1043ND, som har kjørt stabilt og flott i lang tid, med en openWRT build laget av brukeren "Del", som omtalt bl.annet her. ( OpenWrt Firmware Attitude Adjustment (r30848) / LuCI Trunk (trunk+svn8349) ) Har frem til i dag hatt den tilkoblet en 10/10 Mb/s linje, som jeg stort sett klarte å maxe, både med ekte trafikk og på speedtest.net. I dag ble linja oppgradert til 100/100, men med routeren tilkoblet, klarer jeg ikke å få høyere hastighet enn før. Plugger jeg kablen rett i veggen, så er det full fart. Så til spørsmålet, er det noen enkel måte å sjekke om wan porten kobler seg opp med 100Mb/s full duplex, eventuell en måte å tvinge den til å gjøre det ? Må tilstå at selv om jeg liker openwrt, er jeg ingen ekspert, så om noen kan peke meg i riktig retning, blir jeg glad. Edit: Kan det stemme at WAN = port 0 ? root@1043nd:~# swconfig dev rtl8366rb port 0 get link port:0 link:up speed:10baseT full-duplex txflow rxflow Endret 11. april 2013 av BearCat Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hvordan ligger du an? Det beste her hadde kanskje vært å sende en PM til Del for å høre om han har noen triks opp i ermet. Bruker samme build selv, men har ikke mer en 60/60 så har ikke støtt på problemet enda. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Ja, tenkte å sende Del en link hit på PM, men ville ikke plage han Det er kanskje litt flaut .... Jeg byttet ut kablen som har virket i "alle år", med en ny jeg lagde og testet på jobben i dag. Kjørte så en ny reboot, og inn med putty: root@1043nd:~# swconfig dev rtl8366rb port 0 get link port:0 link:up speed:1000baseT full-duplex txflow rxflow Så da er den i boks, men vil lete litt mere for å finne ut om kommandoen: swconfig dev rtl8366rb port 0 set link kan benyttes i de tilfellene man ønsker å sette dette manuelt.. Og det kunne vært artig å se status på link et sted i webinterfacet, i tilfelle jeg overtaler noen andre, ikke-tekniske brukere til å bruke samme build. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå