Asaf_p Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Har fått racersykkelen min i posten. Bakre hjul var det litt luft i, fremme ingenting. Klarer ikke å pumpe med fotpumpen fordi luften siver ut igjen. What to do? Leste en plass om co2. Stemmer det? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Skal du ha slangeløst på racersykkel? Har du dekk og felger som er egnet for det? Såpevann, kompressor og ta ut ventilkjernen er vanlige metoder for å få et slangeløst dekk til å sette seg på felgen. Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Det følgte med. Det ene var det luft i, så det gikk greit å pumpe opp. Det andre får jeg ikke til. Men visste ikke jeg måtte ha såpevann Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg har bare satt opp terrengdekk slangeløst, ikke racerdekk. For at det skal bli tett må du få presset dekket mot felgen, intil det ligger an lekker det som besatt og det er vanskelig å få trykk i det for å få det til å legge seg på plass. (catch 22). Trikset er å hjelpe dekket å bevege segh på felgen (såpevann), samt masse luft fort. (Kompressor/co2 patron gjennom ventil uten ventilkjerne. Når det har satt seg kan man slippe opp trykket igjen. Sprøyte inn lateksløsningen gjennom ventilen (Fortsatt uten kjerne), sette i kjernen igjen og pumpe opp normalt. Så er det å riste for å distribuere lateksløsningen, pensle på såpevann for å se etter lekkasjer, og fortsette å riste til det ikke er mer som lekker. Jeg antar at dekkene dine er butylforseglet så du ikke trenger tenke på lekkasjer gjennom sideveggen, dermed er det bare dekkanten som må sjekkes. Hvis både dekk og felg er UST kan det hende du ikke trenger latex. Siden hjulene dine åpenbart var ment å være satt opp fra butikk, kan det være verd å sjekke om felgtapen sitter ordentlig i hjulet som var flatt (Med mindre det er et mavic UST hjul som ikke bruker tape) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå