Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en kompis som har planer om å bygge ny pc.

han har sett litt rundt og har kommet fram til:

 

KOMPLETT PC

Hovedkort:

MSI FM2-A85XA-G65, Socket-FM2

ATX, A85X, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX,SATA 6Gb/s,USB3.0,VGA,DVI,HDMI,DP, THX, UEFI 839kr

Prosessor:

AMD A-Series A10-5800K

Socket- FM2, Quad Core, 3.8Ghz, 100W, 4MB, Radeon HD7660D, Black Edition 899kr

 

Skjermkort:

XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 1200kr (demo vare)

RAM:

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB 999kr (x2?)

Kabinett:

Cooler Master HAF XB Midi Tower 749kr

SSD:

Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm 879kr

Stømforsyning:

Cooler Master B-series 600W PSU 549kr ( =6114kr )

Skjerm:

Philips 24" LED 244EL2SB/00 1390kr ( =7504kr )

 

Er dette et bra oppsett? jeg lurer på om dere kansje har noe bedre forslag til et bedre oppsett. Prisen skal helst ikke overstige 8000kr.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe denne pc'n i deler. Den koster 7995 kroner så den er innenfor ditt budsjett.

 

Det følger ikke med OS her, men ser at du ikke har listet det opp selv i din første post. Er OS noe du har, kjøper utenom eller noe som skal regnes med i prisen for ny maskin? Og om vi må regne med OS, hvilket OS skal du ha?

 

EDIT: Glemte skjerm så da er jeg dessverre over ditt budsjett. Beklager :/

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe denne pc'n i deler. Den koster 7995 kroner så den er innenfor ditt budsjett.

 

Det følger ikke med OS her, men ser at du ikke har listet det opp selv i din første post. Er OS noe du har, kjøper utenom eller noe som skal regnes med i prisen for ny maskin? Og om vi må regne med OS, hvilket OS skal du ha?

 

EDIT: Glemte skjerm så da er jeg dessverre over ditt budsjett. Beklager :/

hva er OS?
Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe denne pc'n i deler. Den koster 7995 kroner så den er innenfor ditt budsjett.

 

Det følger ikke med OS her, men ser at du ikke har listet det opp selv i din første post. Er OS noe du har, kjøper utenom eller noe som skal regnes med i prisen for ny maskin? Og om vi må regne med OS, hvilket OS skal du ha?

 

EDIT: Glemte skjerm så da er jeg dessverre over ditt budsjett. Beklager :/

hva er OS?

og forresten hvis du kjøper de delene utenom det der så koster det mindre :)
Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe denne pc'n i deler. Den koster 7995 kroner så den er innenfor ditt budsjett.

 

Det følger ikke med OS her, men ser at du ikke har listet det opp selv i din første post. Er OS noe du har, kjøper utenom eller noe som skal regnes med i prisen for ny maskin? Og om vi må regne med OS, hvilket OS skal du ha?

 

EDIT: Glemte skjerm så da er jeg dessverre over ditt budsjett. Beklager :/

og forresten hvis du kjøper de delene utenom det der så koster det mindre :)

(OS er operativsystem) Jeg har en windows 7 premium... Budsjettet kan strekkes bittelitt. Skjerm kan hende jeg får låne til strat med å har tv som kan brukes annyways. Takk for tipset:)
Lenke til kommentar

og forresten hvis du kjøper de delene utenom det der så koster det mindre :)

Det blir ikke mindre om du kjøper alle delene hver for seg. Legg merke til at det ikke er noe link til optisk enhet i den pc'n jeg liket så den må du finne selv. Og den billigste koster 149kr etter hva jeg kan se og alle de andre delene til sammen koster 7991kr. Så blir ikke billigere med mindre du bruker en annen nettbutikk, noe du kan spare penger på men som jeg ikke har like gode erfaringer med kundeservice.

Lenke til kommentar

Det blir ikke mindre om du kjøper alle delene hver for seg. Legg merke til at det ikke er noe link til optisk enhet i den pc'n jeg liket så den må du finne selv. Og den billigste koster 149kr etter hva jeg kan se og alle de andre delene til sammen koster 7991kr. Så blir ikke billigere med mindre du bruker en annen nettbutikk, noe du kan spare penger på men som jeg ikke har like gode erfaringer med kundeservice.

ja stemmer nokk det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...