Gå til innhold

"Bethesda will make 'considerably more noise' in 2013"

Anbefalte innlegg

Spennende tider! Bethesda skal lage mer rabalder i år sier de selv!

For alle som er interesserte:

http://www.gamespot.com/news/bethesda-says-it-will-make-considerably-more-noise-in-2013-6406693?tag=nl.e607&s_cid=e607

Her hintes det med alt fra Skyrim DLC'er, Fallout 4 annonsering og til og med TES6 annonsering! Sistnevnte er ekstremt usannsynlig spør du meg.. Det er vel heller Fallout 4 kan jeg tenke meg.. Men man har lov til å drømme da!

Fra artikkelen (Pete Hines quote):

"Obviously The Elder Scrolls Online is out, and we've got the Dishonored DLC," said Hines, "but we will be announcing new stuff and making some noise, and I think when we get the chance to show you guys what we're up to, that you'll sit up and take notice."

Hines said Bethesda was working with "passionate teams who know what they're doing," but would not go into details

Spennende tider..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende tider absolutt!

Dog har nok alle de som sier Fallout 4 mest sannsynlig rett.

Det er Fallout sin tur. Det hadde ikke vært meg imot om de gikk rett på TES6, men samtidig skjønner jeg at det fint med variasjon for utviklingsteamet.

Det er vel sannsynlig at det blir noe Skyrim DLC også...

Lenke til kommentar

Håper på Fallout 4 ja. TES6 fortjener en lengre utviklingssyklus.

Ja helt enig. Hvis ikke vil det si de jo bare har hatt ett år på seg eller noe.. Blir ikke store greiene.

Og som maanemann sa: Fint med variasjon for teamet. Herregud så lei jeg hadde vært middelalder-greier hvis jeg jobbet med det 9 timer om dagen i flere år..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men har det ikke ofte vært slik/ er det ikke logisk å anta at når et selskap ender opp med å lage et massivt online-rollespill, borger det automatisk for zero enkeltspilleroppfølgere i fremtiden? Må innrømme at jeg er meget pessimistisk m.h.b. på fremtiden til TES.

Lenke til kommentar

Men har det ikke ofte vært slik/ er det ikke logisk å anta at når et selskap ender opp med å lage et massivt online-rollespill, borger det automatisk for zero enkeltspilleroppfølgere i fremtiden? Må innrømme at jeg er meget pessimistisk m.h.b. på fremtiden til TES.

Det er ikke Bethesda Game Studios som lager TESO, det er et av søsterselskapene. Heter Zenimax Online. Den vanlige Elder Scrolls serien er jo deres største inntekt. Det vil jo være helt unaturlig å slutte nå. Det er veldig mange TES spillere som ikke spiller online. Det er to forskjellige målgrupper: Online spill og single player. De overlapper på noen områder, men gruppen som kun spiller single player er alt for stor til å overse. Det er isåfall mange penger tapt. Og jeg tør gjette på at Elder Scrolls serien er noe de setter veldig stor pris på å lage. Tviler sterkt på at det ikke vil dukke mer TES i fremtiden.. Men det vil nok ikke dukke opp de nærmeste årene.. Kanskje om fire år?

Lenke til kommentar

Går det rykter om at TESO går dårlig?

Sjangsen for at en MMO blir en braksuksess er relativt liten (bare se hvordan dyktige utviklerhus sliter), og jeg tror det er viktig å ha nøkterne forventninger til hva TESO skal få til også. Ingen lett oppgave å lage MMO av TES.

TESO har hele tiden bestått av et community med skeptikere og de som som sier dette blir kjempe bra. Går litt i bølger hvem som dominerer debatten. Akkurat i det siste har vel skeptikerne dominert litt igjen.

Dette kan selvsagt snu igjen til E3 eller før.

Fra og med Morrowind har TES vært en salgsuksess hver gang. Og jeg tror det er relativt gode sjangser for at en ny tittel vil bli det også. MMO'er er mer usikre.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor mange tror det blir en Fallout-annonsering på E3 i år?

Isåfall: Glad eller lei for det?

Jeg svarer: Glad! Fordi det betyr vi er ett steg nærmere TES6. :)

Har tidligere vært redd for å kjøpe PS4 fordi det ble så mye kræsj med Skyrim til PS3. Men denne gangen vil det vel bli andre boller? De er jo så like? Ingen fare med hverken eller av de to?

Lenke til kommentar

Hmm.. interessant spørsmål...

Jeg antar det. Men mulig release blir neste år. Blir fort et par shows på E3 før release.

Fallout 3 (3 E3 + expansion E3), Oblivion (3 E3), Skyrim (2 E3), TESO (2 E3) etc.

+1

Har tidligere vært redd for å kjøpe PS4 fordi det ble så mye kræsj med Skyrim til PS3. Men denne gangen vil det vel bli andre boller? De er jo så like? Ingen fare med hverken eller av de to?

Høres riktig ut.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hmm.. interessant spørsmål...

Jeg antar det. Men mulig release blir neste år. Blir fort et par shows på E3 før release.

Fallout 3 (3 E3 + expansion E3), Oblivion (3 E3), Skyrim (2 E3), TESO (2 E3) etc.

Det forrige spillet Bethesda Studios annonserte (som de selv hadde utviklet) var jo Skyrim. De valgte en litt spesiell tid å annonsere det på. De gjorde det med munkesang på Game Awards eller noe? Todd Howard holdt en liten tale.. De ville vel ikke bare annonsert Fallout 3 uten videre i et blogginnlegg eller noe slikt (regner jeg med).. E3 er vel et passende sted. Hadde de "hintet" på forhånd før annonseringen av Skyrim? Syns de har vært utrolig stille på om de kommer til å annonsere noe egenprodusert nå..

Når de snakker om at de skal lage mer rabalder i år så kan det jo tenkes at de mente at ESO og The Evil Within? Det er jo ikke Bethesda som er utvikler på noen av de, men de er jo "under samme tak". Dersom de bare mente de to spillene blir jeg litt skuffet.. De har jo snakket om det store prosjektet de jobber med (største hittill)... Bare håper ikke det blir for lenge til en Fallout annonsering. Desto lengre blir det isåfall til TES regner jeg med..

Jeg har aldri sett på live-stream fra E3 før, i år blir den første. Vil man kunne se noe fra Bethesda live? Eller er det bare de største presentasjonene som MS og Sony som streames Live?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oversikt over hvordan de ulike spillene har blitt annonsert, men du er vel inne på noe der.

Nemlig det at hvis man annonserer noe på E3 kan det lett bli en av mange ting som skal ha oppmerksomhet.

Gjør de derimot som du nenvner å annonsere på forhånd får de de antakelig større oppmerksomhet.

Det sagt så hvis de har noe de kan vise eksklusivt til pressen (f.eks en demo) vil de nok få den oppmerksomheten de ønsker.

Få det ut så de kan begynne med neste TES: :-)

Dette med live-stream er veldig opp og ned ift E3 synes jeg. Husker et av årene da oppmerskomheten rundt AoC var størst (før release) hadde f,eks ign og gamespot veldig mye bra live coverage.

Mens de siste årene har det vel vært så som så, men så er det vel ikke vært år det er så mange store spennende titler heller.

Mye dette innholdet var tidligere også forbeholdt de som abonnerte på f.eks ign. Men er vel ikke så mange som gjør det lenger.

Ser for meg at det fort blir slik som du beskriver med MS og Sony bare ja.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at det blir annonsert noe nytt spill fra dem, men jeg håper stert på det. Personlig synes jeg Fallout spillene er like spennende som TES. Men når det er sagt synes jeg TES er den beste spillserien som er laget.

Når det gjelder om PS4 vil bli ustabil i slike spill, så er det svært usannsynlig. Siden PS4 og Xbox One bygges opp mer som en PC vil det å endre det de har laget til å passe systemet ikke lenger en særlig jobb.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at det blir annonsert noe nytt spill fra dem, men jeg håper stert på det. Personlig synes jeg Fallout spillene er like spennende som TES. Men når det er sagt synes jeg TES er den beste spillserien som er laget.

Når det gjelder om PS4 vil bli ustabil i slike spill, så er det svært usannsynlig. Siden PS4 og Xbox One bygges opp mer som en PC vil det å endre det de har laget til å passe systemet ikke lenger en særlig jobb.

Jeg er ganske glad i Fallout selv. Kommer nok til å hoppe av glede om de annonserer det. Men syns de har vært veldig stille.. Man skulle tro de i det minste hadde hintet litt om de hadde noe på lager. Kanskje det heller blir neste års E3 vi får se Fallout.. Det blir umulig å konkurrere med oppmerksomheten til de nye konsollene, så hadde vel blitt en ganske lunken start-PR rundt spillet dersom de presenterte det på E3 i år.. Jeg vet ikke jeg. Alt blir jo bare spekulering. Blir spennende å se! En uke igjen!

Lenke til kommentar

[klipp] Men syns de har vært veldig stille.. Man skulle tro de i det minste hadde hintet litt om de hadde noe på lager. Kanskje det heller blir neste års E3 vi får se Fallout.. Det blir umulig å konkurrere med oppmerksomheten til de nye konsollene, så hadde vel blitt en ganske lunken start-PR rundt spillet dersom de presenterte det på E3 i år.. Jeg vet ikke jeg. Alt blir jo bare spekulering. Blir spennende å se! En uke igjen!

Ja, men samtidig må det jo bli noen andre nyheter enn cosollene også, elelrs så er det liksom ikke vits for de andre å ha stand der. Koster nok litt det også.

OT:

Bildet = house Stark?

Lenke til kommentar

Ja, men samtidig må det jo bli noen andre nyheter enn cosollene også, elelrs så er det liksom ikke vits for de andre å ha stand der. Koster nok litt det også.

OT:

Bildet = house Stark?

Spør du om mitt profilbilde? Det er vel house Stark ja. Jeg har ikke sett den nye episoden enda. Jeg forstår at det er en syk episode, ingen spoiler vær så snill! :ohmy: Hehe. Gleder meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg veldig sansen for Bethesda spillene, men jeg misliker også mye ved dem. Skulle det komme TES 4 eller Fallout 4 kommer jeg nok til å kjøpe dem. Får bare håpe neste TES spill er i verden der det er litt mere sommer, vinter landskap får jeg nok av her i Norge

Det jeg liker godt med disse spillene er den åpne verden dem tilbyr, man har stort sett mulighet til å dra der man vil, det er haugevis med plasser å utforske og man får et lite inntrykk at verden lever sitt liv selv om man ikke er tilstede når man kommer over to mager som er i dødlig kamp med hverandre, ulver som jakter på bytte og man kommer over liket til en person som ligger langs stien gjerne med en journal som av og til gir en forklaring på hvorfor han/hun endte opp her.

Jeg satte også større pris på Hearhfire DLC'en mer enn jeg trodde. Samtidig som jeg ikke skjønner at dem tillegg ikke kom med en bedre måte å flytte rundt på ting og arrangere innholdet i ulike hyller og utstillingsmontere slik man vil ha det.

Det jeg derimot misliker med Bethesda spill er :

-Starten man må igjennom hvergang man lager en ny karakter. Introen til skyrim og oblivion er langdryg og uinteresant, sett meg heller ned i random by (gjerne etter hvilken rase jeg tilhører ) og så flette meg inn i hovedhistorien etterhvert. La meg slite med å komme opp til toppen av næringskjeda.

-Man har ikke mulighet til å gi saves egne navn. Noe så gjøre uoversiktlig hvis man spiller flere forskjellige karakterer.

-Bruker grensesnittet for utsyr og annet, greit det skal kunne brukes en konsoll kontroller for spill konsollene, men ville det ha kosta så mye ekstra å ha tilrettelagd eller utnyttet bedre de fordelene man har med mus og tastatur ?

-Lage eget utstyr, jeg liker crafting, men man føler kanskje at det er liten vits, når man finner stort sett den samme rustningen eller våpnet i hauger rundt omkring i verdenen med og uten enchants. Selvsagt kan man oppgradere utstyr bedre, men det burde være flere fordeler med å levle crafting. feks modifisering lettere vekt, forandre utseende osv.

-konsekvenser av dine handlinger bør kanskje merkes mere, som Thane i de ulike byene er det stadig vakter som er respektløs.

Bethesda spilll er 'gode' spill, men føles veldig halvgjort. De kunne gjerne ha vært enda mere sandbox enn de er idag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...