Gå til innhold

Multicom eller Thor Laptop?

Anbefalte innlegg

Vil Gt 650m ddr3 kortet i asusen være godt nok til å spille starcraft II på ultra?

Det kan jeg svare nei på med en gang, spiller selv SC2 på en maskin med GT650M (GDDR5 versjonen)og spiller på high, men når det er mye som skjer så lagger det ørlite. Må ned på medium for perfekt flyt når det er mye som skjer.

Det er kun GTX680M og HD7970M som klarer SC2 på ultra, og selv da er spillflyten ikke optimal når det skjer mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil Gt 650m ddr3 kortet i asusen være godt nok til å spille starcraft II på ultra? spiller egentlig ikke så mye lenger så trenger egentlig ikke noe kraftigere enn å kjøre SC2 på maks.

Det finnes ikke en maskin som takler SC2 på maks når det blir hett, det er rett og slett alt for høye CPU-krav. GT 650M er ikke så voldsomt kraftig heller, det klarer ikke levere en god opplevelse i vanlige multiplattformere som Dishonored og Mass Effect 2

Lenke til kommentar
fikk tilbakemelding fra cdon. Har både S/PDIF og plass til ekstra harddisk. Vurderer denne sterkt og smelle inn denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757973#extra for ekstra plass. kjipt den 1000 kr kampanjen har gått ut. gjør valget litt vanskeligere. vurderer nå egentlig 3 alternativer: 1. thor einride + wd green 2tb 2. Asus n56VZ 3. vente en måned eller to og se om det kommer noe nytt. Asusen har jo fått kjempegod kritikk overalt. veldig stillegående, utvikler lite varme ser bra ut og god lyd. Minuset her er kun plass til en hdd, så her må jeg evt bytte ut dvd rom. et annet minus er diverse negative omtaler av touchpaden. det jeg er mest nervøs for når det gjelder clevo/thor einride er at den utvikler for mye varme eller bråker, sitter stort sett med pcen på fanget. denne har også fått en del kjip kritikk når det gjelder touchpad. Vil Gt 650m ddr3 kortet i asusen være godt nok til å spille starcraft II på ultra? spiller egentlig ikke så mye lenger så trenger egentlig ikke noe kraftigere enn å kjøre SC2 på maks. en annen ting jeg lurer på er SSD. iogmed at jeg veldig sjelden skrur av pcen (tar den stort sett i hvilemodus) så vil kanskje SSD være meningsløst? synes ikke harddisken jeg har på min 5 år gamle pc er spesielt treg, sett bort fra når jeg rebooter.

Kampanjen har ikke gått ut:)

Går ut til helgen

Men dem har KØDDA det til slik att det er vanskligere og finne kampanjen.

om du ser på side 1 eller 2 i tråden her så får du koden av OC-Freak :) lykke til

eller chat med kundeservice så får du den av dem. Jeg ble lovet kampanje på cdon.no frem til søndag:)

Lenke til kommentar

har prøvd kampanjekoden, fikk ugyldig kode. Gjør jeg noe galt?

får evt prøve chatten i morra. Til 6999 så tar jeg den LETT

Du har helt rett. Koden virker ikke, men fungerte i går.

Jeg chatet med flere der. Dem sa forskjellig tider på kampanjen. Og da sa dem att det var bare og kontakte dem så ordnet dem det manuelt.

Lenke til kommentar

synes det er rart at du fikk denne rabattkoden til å fungere i går. Prøvde midt på dagen i går, da funket den ikke, så prøvde jeg rett før midnatt da du sa den fortsatt fungerte.

krangler med en på chatten nå, prøver å få han til å gi meg den med kampanjerabatt. Han sier at kampanjen gikk ut den 17.04 og beklager at det ligger ute.

Jeg er ikke vant til å krangle med butikker/betjening på sånne ting før så er litt ubehagelig, men samtidig så er det de som ikke har skrevet at kampanjen er gått ut eller når den går ut. Da synes jeg det er legitimt å prøve å presse gjennom en lavere pris.

Prøver å true dem med forbrukerombudet da de bryter markedsføringsloven, har uansett ingenting å tape på å prøve, får se hva de svarer

Lenke til kommentar

tror ikke jeg gidder det, er ikke snakk om ekstremt store summer, men det tilsvarer jo nesten prisen for den 2tb wd disken jeg hadde tenkt å kjøpe til maskinen.

Angående disker: ser at noen av disse interne 2,5" er litt høyere enn andre. Er dette noe jeg må sjekke ut eller vil alle passe?

Lenke til kommentar

Ikke snakk om og krangle....bare holde en høfflig tone det.

Jeg har blitt fortalt av 3 forskjellige ansatte om 3 forskjellige lengder på kampanjen, Og det fortalte jeg dem. Da sa dem det er bare og ta kontakt på chaten så skulle man få samme tilbud.

Er jo 1000kr. Men klart har man nok av dem er det jo greit :ph34r:

Lenke til kommentar

"Vi beklager at kampanjen ikke fortsatt er aktiv. Den skal være tatt ned nå. Vi beklager feilen og om du ønsker PCen ønsker vi å tilby deg den til kampanjepris.

Vennligst skriv tilbake med ordrenummer så skal vi endre prisen manuelt for deg."

De var litt mer vennlige på epost enn på chatten.

Storfornøyd jeg nå.

edit: de har nå fjernet kampanjen.

Endret av Puffsan
Lenke til kommentar

tror ikke jeg gidder det, er ikke snakk om ekstremt store summer, men det tilsvarer jo nesten prisen for den 2tb wd disken jeg hadde tenkt å kjøpe til maskinen.

Angående disker: ser at noen av disse interne 2,5" er litt høyere enn andre. Er dette noe jeg må sjekke ut eller vil alle passe?

Ganske sikker på at max høyde for denne maskinen er 9.5mm (som er standard) for diskplassene. Dvs at 1Tb er de største diskene som får plass inni maskinen. Mulig det er plass til de unormalt høye 2Tb diskene, men ville ikke gamblet på det.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

ser ut til at du har rett ja. da tror jeg at jeg går for wd mobile blue 1tb, så får jeg eventuelt se om jeg kjøper en hdd caddy og erstatter cdromen etterhvert.

skal følge tipset ditt og kjøpe intel centrino n 6235.

har lest at en del velger å bytte kjølepasta. Er dette en oppgradering som er signifikant i forhold til temperaturer? evt hvilken kjølepasta er "best" og er dette vanskelig å gjøre selv?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har lest igjennom dette emnet, og har lyst til å dele mine erfaringer da jeg har sett etter laptop siden januar..

Etter å ha lest en haug av artikler på nettet om forskjellige mobile grafikkort og prossesorer osv.så føler jeg at jeg vet hva som er gunstig og ikke.

Har også lest et mangfold anmeldelser av forskjellige laptoper. (Jeg blir ekstremt engasjert når jeg skal kjøpe meg noe nytt)

Det er selvfølgelig forskjellig hvilke krav man har når man skal kjøpe seg en ny laptop!

Jeg har selv en gammel skolepc, en HP 6530B, med andre ord helt bak mål! Den funker til surfing,film og kontorarbeid, men ikke stort annet. Det jeg ønsket meg i starten, har drastisk endret seg siden i Januar.

Jeg ønsket først bare en ny pc med webcamera og 500GB+ lagringsplass. Jeg spiller på xboxen og har nøyd meg med det tidligere, er dog en del spill som kun er for pc, så jeg bestemte meg for en rimelig gaming laptop. Det som er viktig for meg er kort sagt: Design,Kvalitet, Funksjonalitet og Pris .

Jeg luftet det på jobben, da vi har en butikk som driver med litt forskjellig. Fikk vite at en av de ansatte hadde en Multicom pc, It ansvarlig mente dog at dette ikke var noe å anbefale ettersom merket er såpass ukjent når det kommer til garanti osv.

Jeg tok allikevel en tur bort og spurte om å få se på pc'n(Multicom Xishan W350E)

Uten å fornærme noen av dere på dette forumet så må jeg si at jeg slet litt med å holde på smilebåndet når jeg fikk se maskinen.

Billig Plastikk og grusomt design preget laptopen!

Ettersom jeg hadde tittet litt på nettet før jeg hadde sett pc'n hans, bestemte jeg meg senere den dagen for og gå til innkjøp av en Asus N76VZ( Dette er den samme pc'en som Asus N56VZ bortsett fra skjermstørrelse)

Jeg var stor fornøyd med pcen. Men synes at skjermen ikke var behagelig og se på, så jeg returnerte den til mpx. Fikk desverre ikke prøvet ut pcen på spill ettersom jeg sendte den inn relativt kjapt...

Jeg sjekket senere i en butikk og fant ut at skjermen på 15 tommeren(N56VZ) derimot var finfin.

Dette er en bruker på youtube som har 15 tommer utgaven, han spiller sine spill på oppløsningen 1600X900 Istedet for datamaskinens standard 1920X1080p det er en liten forskjell in-game men han kan derfor sette det grafiske høyere , han spiller det meste på high,sjekk ut denne lenken :

http://www.youtube.com/playlist?list=PLxhk4TIJokG1jfoX2fq-ZrQgL_75VogWx

Nvidia GT650M GDDR3 versjonen er tregere enn GDDR5 versjonen, men hvis du skrur ned oppløsningen et hakk så er det ikke mange spill som du ikke kan kjøre på high. GDDR5 versjonen er kjappere og også gunstigere i høyere oppløsninger. Denne for du på MPX for 7999kr. selvom den for øyeblikket er utsolgt!

Til sammenligning med Multicom Pc'n så har Asusen Bedre byggekvalitet, Bedre Lyd(Bang & Olufsen) Penere å se på, Bedre touchpad, utifra Multicom sin nettside, kjappere hardisk. Skal også nevne at Asus er kjent for sin gode garanti.

Multicom pc'n har dog bedre grafikkort, og går for en tusenlapp mindre.

Så Asus N56VZ er en pc jeg vurderer og skaffe meg, får bare ikke helt den nyhets følelsen med tanke på at jeg returnerte storebroren.

En pc jeg ser på for øyeblikket derimot er en Lenovo Y500, Den har 2 versjoner

Den første ligger for 6999kr på mpx og du kan regne en 100 lapp i frakt

Spesifikasjoner:

15,6" glossy LED

Intel Core i5 2,6GHz

8GB Ram

Nvidia Geforce GT650M 2GB DDR5

1TB HDD 5200RPM

Hvis du ønsker flere spesifikasjoner : http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=775044#extra

Storebroren som jeg vurderer, kjører Nvidia GT650M 2GB DDR5 SLI, Det vil si at den har 2 grafikkort i pc'n, I denne konfigurasjonen så kan ytelsen på pc'n sammenlignes med Nvidia GTX 675M som igjen ligger langt over GT660m.

denne pc'n har

15,6"Glossy LED

16 Gb ram

i7 3630QM

1TB 5200RPM + 16 GB SSD Cache

Dual Nvidia GT650M 2gb DDR5

Mer Info : http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=775046

Noe som er unikt med denne pc'n bortsett fra at det er den eneste laptopen der ute som kjører GT650M SLI er at den har en Ultrabay, det vil si at grafikkkort 2 er fjernbar, du kan kjøpe en ekstra vifte feks og bytte ut grafikkortet, eller som en sa på et forum, du kan kjøpe en dvd spiller og putte den inn når du skal på tur!

Prisen på denne pc er 9990kr uten frakt, du kan få samme pc med 8 gb ram for 9500 hos elkjøp!

Disse Lenovo laptopene har også bakbelyst tatstatur i rød farge, og er dekket i alluminium bortsett fra undersiden av pc.

så kvaliteten er ikke noe spørsmål.

Lenovo har også begynt å selge samme pc med nvidia GT 750M som er hvassere enn 650 og 660

Sjekk ut http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M.71887.0.html om du lurer på grafikkort oversiktlig og grei side.

Vet at dette var litt random, men syntes det var for dårlig med forslag til andre datamaskiner. Beklager også for lengden!

• Liker 1
Lenke til kommentar

denne pc'n har

15,6"Glossy LED

16 Gb ram

i7 3630QM

1TB 5200RPM + 16 GB SSD Cache

Dual Nvidia GT650M 2gb DDR5

Mer Info : http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=775046

Noe som er unikt med denne pc'n bortsett fra at det er den eneste laptopen der ute som kjører GT650M SLI er at den har en Ultrabay, det vil si at grafikkkort 2 er fjernbar, du kan kjøpe en ekstra vifte feks og bytte ut grafikkortet, eller som en sa på et forum, du kan kjøpe en dvd spiller og putte den inn når du skal på tur!

Prisen på denne pc er 9990kr uten frakt, du kan få samme pc med 8 gb ram for 9500 hos elkjøp!

Disse Lenovo laptopene har også bakbelyst tatstatur i rød farge, og er dekket i alluminium bortsett fra undersiden av pc.

så kvaliteten er ikke noe spørsmål.

Lenovo har også begynt å selge samme pc med nvidia GT 750M som er hvassere enn 650 og 660

Sjekk ut http://www.notebookc...0M.71887.0.html om du lurer på grafikkort oversiktlig og grei side.

Vet at dette var litt random, men syntes det var for dårlig med forslag til andre datamaskiner. Beklager også for lengden!

http://www.dustinhome.no/product/5010667085/lenovo-ideapad-y500-ci7-2-4-8gb-1000-16-ssd-gt650m-sli-fhd-15-6-w8/#intcmp=searchProvider_dacsa

Enda billigere på Dustin. Dog med 8 GB ram, men 8GB ekstra med RAM koster ingenting! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke anse 650M SLI som tilsvarende 675MX, SLI er ikke sammenlignbart med et enkelt kort og vil mest sannsynlig aldri bli det heller. I beste fall kommer opplevelsen til å være bedre enn 675MX, men i de fleste tilfeller vil opplevelsen havne et sted mellom 660M og 670MX.

Hei, nå vet ikke jeg om innlegget ditt var ment for å rette på meg eller ikke, men jeg sa aldri at opplevelsen ble tilnærmet et Nvidia GTX 675MX men derimot et Nvidia GTX 675M, det er en ganske stor forskjell mellom de 2.

Jeg er enig med det du sier om at det ikke er sammenlignbart med et enkelt kort, men dette er kun fordi at noen spill ikke støtter SLI, men de nyere spillene skal gjøre det.

Når et spill ikke støtter SLI kjører du spillet på kun et kort, å da blir opplevelsen litt annerledes.

Når man spiller i SLI modus kan man også merke noe som kalles Micro Stuttering(små hakking mens man spiller) Dette skjer fordi det er 2 kort som jobber sammen!, Men dette skjer som regel om du har mindre enn 30FPS, og under 30FPS blir av de fleste sett på som uspillbart uansett så det er egentlig ikke et problem!

Endret av Stressless89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...