Gå til innhold

Bytte hovedkort på en iMac Sent 2008

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bytte hovedkort for pappa, det er en iMac sent 2008. Har funnet hovedkort, men vet ikke om det er riktig. Jeg håper at noen kan hjelpe...

På hovedkortet på macen står serienummeeret: *W88120BRUYHZA* K2 CPU2.4G G00D

Her er hovedkortene jeg fant: Logic Board 2.66GHz for iMac Intel Core 2 Duo 20" Early 2008 661-4675

Og: Logic Board 2.4Ghz for iMac Intel Core 2 Duo 20" Early 2008 661-4674 - Refurbished

Vil noen av disse passe? Han har vårt på Eplehuset og de bekrefta at den trengte nytt hovedkort.

EVT. Er det noen avdre kort som vil passe, hvis ingen av disse passer?

BTW Macen ble tatt av lynet, og vi har bytta PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortene ser jo helt like ut på bilder.. men ser dem har forskjellige modell nr.. det beste er nok om du finner modell nr på kortet du har fra før ;)

Er ihvertfall sånn jeg har gjort det når jeg har bytta kort i laptop (aldri gjort det på Mac men..)

Lenke til kommentar

Du skal ha det siste, altså versjonen med 2.4GHz:

http://www.dvwarehouse.com/Logic-Board-2.4Ghz-for-iMac-Intel-Core-2-Duo-20-Early-2008-661-4674---Refurbished-p-36082.html

Lenger nede på siden du linker til står følgende:

What is EEE Code and is this the right parts for my system?

The best way to find out if this is the correct part for you is to match up the EEE code on your Logic Board serial number, NOT the serial number of the machine.The Logic Board serial number is on a tag which has the format "xxxxxxxEEEx". The "EEE" code is the three letters immediately preceding the last digit of the serial number.

EEE-koden er altså de tre bokstavene foran siste bokstav i serienummeret (W88120BRUYHZA) du oppgir for det gamle hovedkortet, altså YHZ. Det stemmer med oppgitt EEE-kode for 2.4GHZ-kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...