blackfish13 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg har tenkt å kjøpe en båt og har sitt på litt båter og har en båt jeg tenkte meg å kjøpe men er ikke så alt for god med båt så vett ikke om dette er svindel eller ikke og om motoren varer mer enn en uke liksom. Båten er en Viksund 430 med en 4 takt 25hk Tohatsu, og både båten og motoren er 2005 modell. Og båten er selvlensende. er den verdt 40 000kr? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Kan ikke kalle det svindel basert på type båt/motor og pris, såfremt det ikke er alvorlige feil/mangler med båten/motor som ikke fremkommer her. Sjekk skroget for sprekker, spesielt i motorbrønnen og langsmed steglistene under båten, se om det er rust på motoren under dekslet, spør om det er tatt årlig service på motoren og om det er dokumentasjon på det, spesielt bytte av olje på gearet i undervannhuset er viktig og sjekke er gjort hvis ikke anbefaler jeg og løsne skruen for og se kvaliteten på oljen. Ellers vil jo utseende og omsorgen av båten samt oppførselen til selgeren gi viktig informasjon om dette er et fornuftig kjøp eller ikke. Sjekk at alt følger med, det skal følge med en manual/brukerveiledning på båten/motoren i den skal det stå hvilken utstyr som skal være ombord i en CE-godkjent båt. Skriv også en salgskontrakt og være nøye med og få med alle detaljene, det er veldig viktig ved en eventuell tvist i etterkant. Endret 12. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Vil gjøre oppmerksom på at motoren ikke er 4 takt, men 2 takt 25/30 hk. En 30 hk 4 takt hadde uansett blitt litt tung for den båten der. Prisen er forsåvidt grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå