Gå til innhold

Dødt hovedkort, ingen strøm

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på å oppgradere min pc. Nå har jeg bestilt nye deler og satt opp hovedkortet (MSI B75MA-P45) og satt på minne, prosessor, harddisk og dvd spiller. Tenkte å teste ting før jeg setter på skjermkortet. For å drive dette har jeg en Corsair CX750M strømforsyning (750W).

Problemer mitt nå er at når alt er koblet til, både hovedstrømkabel og en ekstra firepins til hovedkortet, så kommer det ingen strøm. På-knappen utretter ingenting og det er ikke noe lys ved ethernet tilkoblingen, slik det har vært før på samme type hk, selv om strøm er koblet til.

Kabelen er selvfølgelig koblet til i veggen, og jeg har dobbeltsjekket alt, men til null hell.

Glad for alle tips om hva jeg kan prøve. Akkurat nå virker det som om det ikke kommer noe strøm ut fra forsyningen, men den er helt ny og har gitt strøm til ett annet hovedkort. (Tilleggsopplysning: strømforsyningen var koblet til når ett hovedkort ble brent fordi det var manglet en firepinskabel. Skal såvidt jeg vet ikke ha noe å si, men er verdt å nevne tenker jeg.)

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke farlig. Da skal strømforyningen starte, dvs vifta vil starte (og hvis du har voltmeter kan du sjekke spenningene).

Da fikk jeg prøvd det og strømforsyningen startet. Har ikke verktøy til å sjekke spenningen. Men når jeg kobler til strømmen til HK igjen er det fremdeles ingenting som skjer. Helt daut. Er ett helt nytt hovedkort, fikk det igår. Noen flere ideer? :)

Lenke til kommentar

Litt mer tilbakemelding. Prøvde å starte strømforsyningen, ved å jump-starte den, for så å koble til kabinettets vifter. To små vifter med lys starter fint, en starter ikke men lyser opp og den største på toppen av kabinettet bare gynger frem og tilbake uten å komme igang med viftingen.

Etter dette koblet jeg til strømmen til dvdspiller og harddisk, og begge disse starte fint.

Er det for lite strøm som gjør at hovedkortet ikke vil starte, eller er det hovedkortet som ikke gir en komplett krets slik at "jump-starten" ikke skjer uten at jeg har en ledning i hovedkabelen (psu)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...