Jan O. Olufsen Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Heisann!Jeg lagde for noen år siden en hjemmeside for en venn. Domene hadde han fra før og det var hostet av www.onnet.no.Etter at vi plutselig fikk varsel om at siden var suspendert ved besøk av domenet, måtte jeg få kontakt med Onnet. Flere e-poster ble sendt via deres kontaktskjema på www.onnet.no. Ingen ble besvart. Valgte derfor å ringe et telefonnummer som sto oppført på siden. Kom til mobilsvar, men ble siden ringt opp av en dame som ba meg ringe direkte til eieren av firmaet, *fjernet navn*.Fikk etterhvert *fjernet navn* i tale. Han begynte umiddelbart å klage for at jeg ringte direkte til ham uten at jeg hadde betalt for telefonsupport. Dessuten var klokken 15:10 og de stengte klokken 15:00. Dette beklaget jeg. Han hadde jo strengt talt ikke behøvd å besvare telefonen om det var et problem.Så sa han at det kostet penger å snakke med ham siden jeg ikke hadde noen avtale om telefonsupport. Jeg spurte hva som var alternativet til telefonsupport, og han svarte at de helst så at kundene sendte mail. Jeg forklarte at jeg hadde forsøkt dette flere ganger, men at jeg aldri fikk svar.Da svarte han: "Da sender du på nytt! Får du ikke svar, send på nytt igjen! Får du ikke svar da heller? Send på nytt! Helt til du får svar."Det skal i rettferdighetens navn sies at jeg fikk hjelp til å få fjernet suspensjonen, men jeg fant der og da ut at vi skulle flytte til en annen leverandør.Vi fikk kopiert filene og databasen og skulle til å iverksette flytting. Da fant vi ut at det var satt et registrar lock på domenet, og vi måtte få tilgang til AuthCode.Nye eposter ble sendt. Ingen ble besvart. Jeg sendte en tekstmelding til damen som jeg først var i kontakt med. Hun ringte meg siden opp og ba meg ringe *Fjernet navn*. Vel, jeg hoppet i det og ringte. Det ble en parodi av en samtale og minnet meg om det man ser på "TV2 Hjelper deg" når cowboyaktørene virkelig blir konfrontert.Jeg ba om å få tilsendt epost med AuthCode. Han begynte umiddelbart å rope i andre enden. Det var i det hele tatt vanskelig å få noe sagt. Han sa på nytt at jeg ikke hadde betalt for telefonsupport. Jeg svarte at jeg ikke hadde behøvd å ringt om de hadde svart på epostene jeg hadde sendt. Han sa videre at de ikke hadde mottatt epost, og at adressen min sikkert var blokkert i et spamfilter. Måtte le litt. Har fått bekreftelsesmail fra Onnet hver gang jeg har sendt epost. Der står det at eposten er mottatt og vil bli besvart innen 12 timer. Har også mottatt bekreftelse på at domenet er oppsagt.I tillegg fakturerer de bortimot en hundrings for å sende ut AuthCode. Dette er betalt, men har forstått det slik at de ikke har lov til å ta seg betalt for dette.Han sa at jeg var en løgner og at jeg aldri hadde sendt epost. Hvorfor skulle jeg lyve om det? Han ble ekstremt hissig og nektet å høre på hva jeg sa. Sitat: "Jeg gidder ikke høre på hva du sier, jeg prater bare i munnen på deg, bla bla bla"...så slengte han på røret.Vel, her sitter jeg, uten AuthCode.Vil med dette anbefale alle om å styre unna denne kjeltringbedriften!Mvh Jan O. Olufsen Endret 6. april 2017 av Quote Fjernet navn Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Du kan jo prøve å maile [email protected] og forklare problemet for de. Lenke til kommentar
Jan O. Olufsen Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Du kan jo prøve å maile [email protected] og forklare problemet for de. Heisann! Det har jeg gjort. Avventer svar. 1 Lenke til kommentar
onnet Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Heisann! Jeg lagde for noen år siden en hjemmeside for en venn. Domene hadde han fra før og det var hostet av www.onnet.no. Etter at vi plutselig fikk varsel om at siden var suspendert ved besøk av domenet, måtte jeg få kontakt med Onnet. Flere e-poster ble sendt via deres kontaktskjema på www.onnet.no. Ingen ble besvart. Valgte derfor å ringe et telefonnummer som sto oppført på siden. Kom til mobilsvar, men ble siden ringt opp av en dame som ba meg ringe direkte til eieren av firmaet, *fjernet navn* Fikk etterhvert *fjernet navn* i tale. Han begynte umiddelbart å klage for at jeg ringte direkte til ham uten at jeg hadde betalt for telefonsupport. Dessuten var klokken 15:10 og de stengte klokken 15:00. Dette beklaget jeg. Han hadde jo strengt talt ikke behøvd å besvare telefonen om det var et problem. Så sa han at det kostet penger å snakke med ham siden jeg ikke hadde noen avtale om telefonsupport. Jeg spurte hva som var alternativet til telefonsupport, og han svarte at de helst så at kundene sendte mail. Jeg forklarte at jeg hadde forsøkt dette flere ganger, men at jeg aldri fikk svar. Da svarte han: "Da sender du på nytt! Får du ikke svar, send på nytt igjen! Får du ikke svar da heller? Send på nytt! Helt til du får svar." Det skal i rettferdighetens navn sies at jeg fikk hjelp til å få fjernet suspensjonen, men jeg fant der og da ut at vi skulle flytte til en annen leverandør. Vi fikk kopiert filene og databasen og skulle til å iverksette flytting. Da fant vi ut at det var satt et registrar lock på domenet, og vi måtte få tilgang til AuthCode. Nye eposter ble sendt. Ingen ble besvart. Jeg sendte en tekstmelding til damen som jeg først var i kontakt med. Hun ringte meg siden opp og ba meg ringe *fjernet navn* Vel, jeg hoppet i det og ringte. Det ble en parodi av en samtale og minnet meg om det man ser på "TV2 Hjelper deg" når cowboyaktørene virkelig blir konfrontert. Jeg ba om å få tilsendt epost med AuthCode. Han begynte umiddelbart å rope i andre enden. Det var i det hele tatt vanskelig å få noe sagt. Han sa på nytt at jeg ikke hadde betalt for telefonsupport. Jeg svarte at jeg ikke hadde behøvd å ringt om de hadde svart på epostene jeg hadde sendt. Han sa videre at de ikke hadde mottatt epost, og at adressen min sikkert var blokkert i et spamfilter. Måtte le litt. Har fått bekreftelsesmail fra Onnet hver gang jeg har sendt epost. Der står det at eposten er mottatt og vil bli besvart innen 12 timer. Har også mottatt bekreftelse på at domenet er oppsagt. I tillegg fakturerer de bortimot en hundrings for å sende ut AuthCode. Dette er betalt, men har forstått det slik at de ikke har lov til å ta seg betalt for dette. Han sa at jeg var en løgner og at jeg aldri hadde sendt epost. Hvorfor skulle jeg lyve om det? Han ble ekstremt hissig og nektet å høre på hva jeg sa. Sitat: "Jeg gidder ikke høre på hva du sier, jeg prater bare i munnen på deg, bla bla bla"...så slengte han på røret. Vel, her sitter jeg, uten AuthCode. Vil med dette anbefale alle om å styre unna denne kjeltringbedriften! Mvh Jan O. Olufsen Høres ut som du har vært svært uheldig. Jeg jobber i OnNet og skjønner av innlegget ditt at mange ting har gått galt. Siden du havnet på mobilsvar, var antagelig sentralbordet stengt p.g.a. lunch eller intern møter. Vedkommende som ringte deg opp må ha misforstått problemstillingen. Kjetil er ikke eier, men en av flere aksjonærer i investeringsselskapet som eier OnNet. Han jobber ikke med på support heller, men med markedsføring, søkemotoroptimalisering, epostmarkedsføring, prosjektledelse o.l. oppgaver. Du skulle vært satt over til noen på teknisk hvor bl.a. jeg jobber - noe du ikke ble, skjønner jeg. Normalt mottar du AuthCode 1 dag etter at vi mottok forespørselen om AuthCode i forbindelse med oppsigelsen av domene abonnementet. Under noen omstendigheter skal det ikke gå mer enn 5 dager. Hvis du fortsatt ikke har mottatt AuthCode må du sende en epost til [email protected], du kommer da i kontakt med teknisk hvor jeg jobber. Hvis du har betalt for AuthCode skal du få mer enn bare AuthCode. Du skal få en kopi av sonefilen til domene og den siste backupen vi har av dataene på webhotellet ditt. Det er denne pakken som koster penger - ikke selve AuthCode. Den er gratis. Den lave lydkvaliteten på linjen skyldes at vi bruker IP-telefoner internt i OnNet. De kan vi ta med oss overalt vi går og er integrert med våre mobiltelefoner. Du blir ikke satt over til utlandet, men enkelte ganger er internett linjene såpass dårlige at dette skaper forsinkelse og "rare lyder". Flere har klaget på dette, men siden IP-telefoner er fremtiden forventer vi også at alle norske ISP oppgraderer nettet sitt til å støtte en bedre stabilitet og kvalitet på IP-samtalene. Endret 6. april 2017 av Quote Fjernet fullt navn i sitering. Lenke til kommentar
Jan O. Olufsen Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Dette er bare tull fra ende til annen.Jeg har ringt til det såkalte "sentralbordet" ved minst fire eller fem anledninger. Alle gangene er telefonen blitt besvart av *fjernet navn*, og hun har satt meg over til teknisk hver eneste gang. Da har jeg fått *fjernet navn* på tråden.Dette som er skrevet over her er garantert forfattet av *fjernet navn*.Ser han kommenterer dårlig lyd på telefonlinjene, men det har jeg ikke kritisert. Hørte ham mer enn godt nok for å si det slik. Endret 6. april 2017 av Quote Fjernet navn Lenke til kommentar
Jan O. Olufsen Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Hvis du har betalt for AuthCode skal du få mer enn bare AuthCode. Du skal få en kopi av sonefilen til domene og den siste backupen vi har av dataene på webhotellet ditt. Det er denne pakken som koster penger - ikke selve AuthCode. Den er gratis. Ok, siden vi ikke har mottatt annet enn AuthCode etter at vi betalte kr. 98,- eks mva., regner jeg med at du krediterer Torstein Aagaard-Nilsen det beløpet som er innbetalt. Sonefilen og den siste backup´en har vi ikke behov for. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Siden du havnet på mobilsvar, var antagelig sentralbordet stengt p.g.a. lunch eller intern møter. Vedkommende som ringte deg opp må ha misforstått problemstillingen. Kjetil er ikke eier, men en av flere aksjonærer i investeringsselskapet som eier OnNet. Han jobber ikke med på support heller, men med markedsføring, søkemotoroptimalisering, epostmarkedsføring, prosjektledelse o.l. oppgaver. Du skulle vært satt over til noen på teknisk hvor bl.a. jeg jobber - noe du ikke ble, skjønner jeg. Dette er for dårlig. Om dere har behov for å stenge telefonen pga lunsj eller interne møter bør dere klare å få lagt igjen en melding om dette, med valg om å prøve igjen senere eller bli satt videre til "bakvakt". Bakvakten skal selvfølgelig være informert om dette, spesielt når vedkommende er daglig leder. Så er det bare å legge seg paddeflat, beklage manglende svar på e-post og ett løfte om at det blir tatt tak i snarest. Og da er det en selvfølge at det blir tatt tak i også. Ikke bare at det blir sagt. Den lave lydkvaliteten på linjen skyldes at vi bruker IP-telefoner internt i OnNet. De kan vi ta med oss overalt vi går og er integrert med våre mobiltelefoner. Du blir ikke satt over til utlandet, men enkelte ganger er internett linjene såpass dårlige at dette skaper forsinkelse og "rare lyder". Flere har klaget på dette, men siden IP-telefoner er fremtiden forventer vi også at alle norske ISP oppgraderer nettet sitt til å støtte en bedre stabilitet og kvalitet på IP-samtalene. Dette må være dagens bortforklaring. IP-telefoni er i dag modent for bruk i både mindre bedrifter og større callsenter. Vi har selv IP-telefon, og opplever ikke de problemene du her skisserer. Og dersom dere har kunder som faktisk klager på lydkvaliteten som da skyldes IP-telefonitjenesten deres, så er det _helt tragisk_ om dere sitter på gjerde og venter på at ISP'en skal fikse dette, uten at dere gjør noe selv. Kjempereklame. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jobber du på teknisk, så skjønner du at e-postene også har kommet fram når man får bekreftelses e-post. Hvorfor han da ikke får svar er ikke maks uheldig - men det passer du fint på å misse å kommentere i svaret la jeg merke til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå