Gå til innhold

play.com


Anbefalte innlegg

bestilte 11 dvd`er fra play.com. Fikk et par mailer av de om ordre bekreftelse osv.. Men husker jeg rett stod det at jeg måtte ringe et nummer eller noe for å aktivere bestillingen. Kan det stemme? Noen med erfaringer rundt dette, evt som har bestilt fra play.com før?

 

Mvh undertegnede :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte 6 filmer på en gang, og de kom i postkassen buntet sammen med tykke strikk. Ikke noe problem. Har aldri kjøpt mer enn 6 varer samtidig, dog, men dette høres litt rart ut uansett. Det er jo ditt kort (eller?). Hvis ikke, kan jeg godt forstå at de krever at du ringer, d.v.s. om du bruker dine foreldres kort eller noe slik, da kan det virke mistenkelig ved større ordre (muligens, who knows).

 

Jeg handler fast der anyways, har hatt behov for kundeservice et par ganger, 1 retur, aldri noe problem.

Lenke til kommentar

Det er liten vits i å sjanse med å kjøpe filmer som ligger ørlitegrann over grensen og håpe det sklir gjennom.. straffen om det blir stoppet blir jo over dobbel pris. Your choice.

 

Sjekk hva den samme filmen koster ved www.dvdboxoffice.com (Canada) og stikk innom f.eks. www.dnb.no og bruk valutakalkulatoren i menyen til venstre. Jeg kjøper filmer der iblant. Har en liste over anime filmer jeg skal ha, og jeg fant stort sett ingen av dem på Play.com (som uansett har et stort utvalg, og både sone 1 og 2), mens jeg fant stort sett alle på dvdboxoffice.com. Frakt er innbakt i prisen også der, faktisk. Ja, også til Norge! :) Min erfaring med å handle fra dvdboxoffice.com så langt er helt smertefri.

Lenke til kommentar

Å benytte DnB sin valutakalkulator hjelper deg desverre veldig lite, da Tollvesenet benytter seg av fastsatte rater for import av varer. Se alltid oppdatert liste her.

 

..og for å svare på det originale spørsmålet - Nei, Play.com krever aldri at du skal "ringe dem for å bekrefte". Jeg har bestilt over 20 DVDer i slengen derfra ved gjentatte anledninger og aldri fått beskjed om noe slikt vas. :)

 

Note! For de som ikke har brukt Play.com før så er det et par ting som kan sies. Først; Play.com er genialt. :) Secondly; de pakker filmer i en og en konvolutt uten at du trenger å be om det, så så lenge du holder prisen på hver individuell disc (film, spill, CD, whatever) under 200,- NOK så slipper du toll og avgifter. Alle priser på Play.com er også inkludert frakt, så det du ser er det du betaler; nothing more, nothing less.

Lenke til kommentar

Jeg ha kjøpt over 300 dvder og spill av alle slag fra play.com og har aldri måttet ringe dem selv ikke ved en samlet bestilling på over 2500 kr.

 

Play.com er en av de få skikkelige billige butikker man kan få kjøpt filmer, ps2/GC/Xbox og pc spill, og nå som de også har begynnt med andre "gadgets"

 

Frakt er inkludert på alle varer noe som gjør dem veldig attraktiv, ihvertfal hos meg :wink:

Lenke til kommentar

Vedrørende momsbelastning på varer fra play.com

 

Jeg har vært i kontakt med Tollvesenet i Oslo. Siden frakten er inkludert i prisen hos play vil det være mulig å trekke fra frakten på den totale prisen etter skjønn.

 

Si at filmen koster £17,99. Ganger du det med dagens kurs (1:11,72) får du blir prisen NOK 211. Denne summen vil være over NOK200,- grensen. Men, i dette tilfellet må frakt regnes etter skjønn. I dette tilfellet vil det være åpenbart at frakten er på mere enn 11,- og på den måten slippes pakken igjennom uten norsk tollbelastning.

 

Konklusjon: Man skal ikke være for redd momsbelastning på varer fra play.com. Skulle man få problemer så tar man det opp med tollkontoret og jeg regner med at sake løser seg uten større dramatikk.

 

Jeg har hatt flere £17,99 tilsendt uten at det noen gang har vært noe problem (regner med at Tollvesenet/Posten vet at play.com har priser inkl. frakt og slipper dem "automatisk" igjennom selv om verdien er over grensen)

Lenke til kommentar

Du kan slippe unna med å betale kun moms (24%) og toll, og dermed slippe fortollingsgebyret til posten (149,-) ved å fortolle den selv nede på tollkontoret (50,-). Du vil ikke slippe unna toll på varer over 200,- fra play.com da det regnes som sendt portofritt sa de på tollen da jeg var nede og betalte for filmen som kostet £17.99 (205,-) Men det er det delte meninger om:

http://php.dinside.no/php/art.php?id=32641

 

Fortolling kan gjøres online selv også:

https://fortolling.toll.no/Tvinn-Internett

 

Jeg har derimot flere ganger fått varer som kostet over 200,- tollfritt da varene har glippet gjennom. Tollenvesenet har begrensede ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...