Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fant ut at jeg er aseksuell - de lo

Anbefalte innlegg

Ja noen fant ut ved en rent tilfeldighet at jeg er aseksuell. Så lo de bare. Er så flau, aner ikke hva jeg skal gjøre.. Hvis det er sånn folk reagerer, så håper jeg ikke at de forteller det til andre..

Noen som har opplevd noe lignende i det hele tatt her? Anonym poster: e47957936b084d92cf49b8e136e3291d

Du BØR fortelle det til andre, for det bare er med på å utvide horisonten til oss andre. Noen må uansett ta det første steget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

@trådstarter: Jeg ville gitt blaffen i om noen ler av deg. Om du regner dem som venner vil de raskt bli lei ertingen, spesielt når de ser du ikke synes det er morsomt. Er det derimot ikke noen du regner som venner er det bare å gi blaffen i hva de mener uansett. Ikke glem at det er kort tid siden homofili ble "akseptert", og selv i dag er det mange som ikke klarer å takle det. Aseksualitet er fortsatt mindre akseptert enn homofili, men jo flere som står frem, jo lettere blir det å akseptere det. :)

Takk :) Ja gir blaffen i det, eller ga blaffen i det. Ble bare satt ut da det først skjedde. Ingen har nevnt hva som skjedde, så de bryr seg kanskje ikke. Eller så skjønte de ikke hva det er, eller at jeg/vi var seriøse. Uansett så er det sant det du sier. Kan selvfølgelig stå frem for å få det til å bli mer akseptert, men det er jo vanskelig svarer på det under her.

Du BØR fortelle det til andre, for det bare er med på å utvide horisonten til oss andre. Noen må uansett ta det første steget.

Ja, men er vanskelig. Kan jo bare vise til hva som skjedde: De lo. Og videre så har jeg sett her og andre forumer at når man er aseksuell så er hormonene dine "gale" (og at man må ta en testosteron sprøyte for å ha lyst til å sex, interessant nok så fungerer ikke dette på personer som allerede er seksuelle), du er ekstremt sær eller det er noe galt med deg. Gjengangeren er uansett at aseksualitet ikke eksisterer, og at det må være noe galt med personen som er aseksuell. Har også sett personer som mener at alle aseksuelle er skaphomofile og sammenligner dem med personer som kastrerer seg selv - interessant nok er sølibati noe man selv velger, aseksualitet er en seksuell-legning, og man kan ha sex selv om man har dette. I det fleste tilfeller eksisterer fortsatt sexlysten.

Uansett så har jeg prøvd å bare få vite hva personer i omgangskretsen synes om aseksualitet, vel her kommer det frem at det er noen særinger som ser på alt for mye anime og er asosiale og prøver å virke spesielle. Eller at de aldri får seg noe og sier at de er aseksuelle etc. Uansett jeg tør rett og slett ikke å stå frem, med tanke på hvordan alle vil se på meg, jeg vil ikke være noe "social outcast".

Jeg vil ikke bli hatet som i mange tilfeller at homofile dessverre blir. Men jeg er mer redd for at folk ikke vil akseptere min legning og/eller se på meg som "noe" fremmed og rart og vil dermed kanskje utstøtte meg. Jeg har selv sett folk snakke om andre for langt mindre ting, og slutte å være venner med andre kun for bagateller som at man har andre venner, eller venner som ikke er så populære etc.

Anonym poster: e47957936b084d92cf49b8e136e3291d

Lenke til kommentar

Å være aseksuell er faktisk langt mer vanlig enn du tror, og ikke bare en "tåpelig forsvarsmekanisme". Noen liker menn, noen liker damer, noen liker begge, og noen liker ingen. Hvorfor skal tre av de være "lov", mens den fjerde bare er tull? Det er nettopp sånn tenking som gjør at det kan være vanskelig å bli akseptert som aseksuell.

Huh? Jeg siktet til latteren som en tåpelig forsvarsmekanisme, ikke seksualiteten. Som i jeg tror de lo av TS fordi de ikke visste hva de skulle si, og avreagerte med latter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja noen fant ut ved en rent tilfeldighet at jeg er aseksuell. Så lo de bare. Er så flau, aner ikke hva jeg skal gjøre.. Hvis det er sånn folk reagerer, så håper jeg ikke at de forteller det til andre..

Noen som har opplevd noe lignende i det hele tatt her? Anonym poster: e47957936b084d92cf49b8e136e3291d

Det at de ler er fordi det å ha sex for flesteparten av mennesker er nomalt, og med en gang noen er utenfor denne normalen så blir man sett på som rar. Du er den du er. Et liv uten sex kan være like bra som et med.

Selv sliter jeg med sex og tanker rundt det. Jeg kan bli kåt og jeg onanerer nesten hver dag. Men jeg har aldri hatt sex i en alder av 23 (uten at det er noe å klage over). Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært i et forhold, mye fordi at jeg er klomsete på skjekkefronten, men jeg har vært forelska flere ganger. Men likevel er jeg redd for å ha sex. Jeg tør ikke å ha sex.

Jeg ser heller ikke helt poenget med å ha sex uten å skulle forplante seg, noe jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal.

Man kan vel si det sånn at jeg føler meg aseksuell uten å være det. Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å havne i et forhold, det er faktisk noe jeg ønsker meg, men uten sexen. Hvorfor må man ha sex når man er i et forhold?

Kall meg gjerne den virkelige verdens Sheldon Cooper, men jeg kjenner meg faktisk mye igjen i synspunktene hans angående sex.

Lenke til kommentar

Mann. Så vel, kanskje det er derfor de ler. Siden kun tapere får ikke sex, og aseksualitet må være fravær av sex - noe det ikke er. Anonym poster: e47957936b084d92cf49b8e136e3291d

Dette er vel det jeg betrakter som idioti i dagens samfunn, det er altfor mye fokus på sex, spesielt blandt de yngre.

Hvorfor er du en taper hvis du ikke har sex med "alle" og hvorfor er det status å ha sex med flest mulig?

Jeg føler ikke behov/lyst til å ha sex med alle jeg har mulighet til å ha det med.

Jeg har sex med den jeg virkelig elsker, sex uten disse følelsene gir meg ikke noe.

Gjør dette meg til en taper i andres øyne, så er det de som har et problem, ikke jeg.

For din del skjønner jeg at det var en sårende opplevelse å bli ledd av, da dette er et veldig personlig tema.

Det er en helt normal reaksjon i mine øyne, MEN jeg tviler på at det var så vondt ment, som du opplevde det.

Dersom du er en som tør bryte ut av sauementaliteten i dages samfunn, gjøre det som føles best og riktig for deg, uten å la dine valg bli påvirket av fellesskapets synspunkter, vil du i alle fall få betraktelig mer respekt fra meg!

Gjør det du mener er riktig og det som føles best for deg, og se dumt på de som ikke forstår dette.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det at de ler er fordi det å ha sex for flesteparten av mennesker er nomalt, og med en gang noen er utenfor denne normalen så blir man sett på som rar. Du er den du er. Et liv uten sex kan være like bra som et med.

Selv sliter jeg med sex og tanker rundt det. Jeg kan bli kåt og jeg onanerer nesten hver dag. Men jeg har aldri hatt sex i en alder av 23 (uten at det er noe å klage over). Nå hører det med til historien at jeg aldri har vært i et forhold, mye fordi at jeg er klomsete på skjekkefronten, men jeg har vært forelska flere ganger. Men likevel er jeg redd for å ha sex. Jeg tør ikke å ha sex.

Jeg ser heller ikke helt poenget med å ha sex uten å skulle forplante seg, noe jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal.

Man kan vel si det sånn at jeg føler meg aseksuell uten å være det. Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å havne i et forhold, det er faktisk noe jeg ønsker meg, men uten sexen. Hvorfor må man ha sex når man er i et forhold?

Kall meg gjerne den virkelige verdens Sheldon Cooper, men jeg kjenner meg faktisk mye igjen i synspunktene hans angående sex.

Føler du deg seksuelt tiltrukket av et spesifikt kjønn (eller flere)? Hvis ikke så er du nok aseksuell, kan sjekke ut denne siden: http://www.asexuality.org/en/

Dette er vel det jeg betrakter som idioti i dagens samfunn, det er altfor mye fokus på sex, spesielt blandt de yngre.

Hvorfor er du en taper hvis du ikke har sex med "alle" og hvorfor er det status å ha sex med flest mulig?

Jeg føler ikke behov/lyst til å ha sex med alle jeg har mulighet til å ha det med.

Jeg har sex med den jeg virkelig elsker, sex uten disse følelsene gir meg ikke noe.

Gjør dette meg til en taper i andres øyne, så er det de som har et problem, ikke jeg.

For din del skjønner jeg at det var en sårende opplevelse å bli ledd av, da dette er et veldig personlig tema.

Det er en helt normal reaksjon i mine øyne, MEN jeg tviler på at det var så vondt ment, som du opplevde det.

Dersom du er en som tør bryte ut av sauementaliteten i dages samfunn, gjøre det som føles best og riktig for deg, uten å la dine valg bli påvirket av fellesskapets synspunkter, vil du i alle fall få betraktelig mer respekt fra meg!

Gjør det du mener er riktig og det som føles best for deg, og se dumt på de som ikke forstår dette.

Takk :) Ja de lo direkte av meg, men de har ikke nevnt det. Men nå nylig så en venn av meg at jeg var på den overnenvte siden og fnyste av den og sa noe som at jeg henger på så rare steder. Vel vel, jeg er glad for sånn jeg er :p Kanskje en dag så kommer jeg ut, men ser ærlig talt liten vits i det :p

Anonymous poster hash: 1f905...ffc

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...