Orjanru Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hei. Vi er 3 studenter ved høyskulen i sogn og fjordane, reiselivsledelse. Dette semesteret skriver vi bacheloroppgave. Oppgaven vår omhandler flybransjen, miljøet og forbrukerens forhold til disse. Vi setter stor pris på om dere ville tatt dere et minutt og svart på denne korte undersøkelsen. Linken får dere her: https://docs.google.com/forms/d/1kpuSkkcKkoms3XYR_s44hBQebO3czGdGokTP32_CdR8/viewform På forhånd takk. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Har svart Lykke til! Lenke til kommentar
wailer Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Svart. Men 11fly turer de siste 12måndene. Det var da fyrktelige lite og velge:p Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 11 var lite ja, har over 70 private flighter i året.Og folk reiser vel på mere enn tur/retur. Har en rundtur jeg skal på med 11 flighter og flere stop underveis, er det "2 reiser med fly"? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Har også mer enn 11 ... Har hatt 21 i år. Burde heller hatt en tekstboks der folk skrev inn ca. antall, så kunne dere laget det i "bolker" etterpå .... Nå blir det nok fryktelig mye "11 eller flere", enten folk har 70 eller 20 flights i året. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 De er ikke ute etter hvor mye folk flyr, men om det er noen sammenheng mellom om man flyr lite eller mye og kjennskap og holdninger til miljøtiltak.For noen som tror på alt de leser om CO2 og verdens undergang så er jo 11 flighter kjempemye. Merkelig at de da ikke spurte om man faktisk kjøpte klimakvoter. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Er det noen som faktisk kjøper klima kvoter? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Er det noen som faktisk kjøper klima kvoter? Kun noen ytterst få "spesielt interesserte" og enkelte organisasjoner. Mange som trodde de kunne tjene seg rike på å selge ingenting har gitt opp. En av konsekvensen for det sviktende salget er at prisen på kvotene har falt drastisk. Siden man for å si det slik har en litt naivt kundemasse er det flere som selger kvotene til langt langt over prisene kvotene omsettes for på markedet. Ellers så har man i Norge i en årrekke betalt flerfoldige klimakvoter gjennom CO2-avgiften. For de som flyr innenriks betaler man gjennom CO2-avgift 6-dobbel klimakvote om flyet ikke er "kvotepliktig" og 10-dobbel klimakvote for fly som er "kvotepliktig". Bilister betaler 13-dobbel klimakvote. Bil- og flytrafikk i Norge er altså ikke bare klimanøytral, den kompenserer faktisk også for CO2-utslipp i andre land. Så de som virkelig tror på effekten av CO2 og klimakvoter burde bytte ut sykkel med en diger suv. Endret 14. april 2013 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå