HenrikHenrik Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg gjorde sommerflørten min gravid, vi var sammen en liten periode og gikk så til hvert vårt, men nå har det blitt slik at verken hun eller hennes familie vil ha kontakt og de har uttalt at de kommer til å kjempe for at jeg ikke skal ha barnet i det hele tatt.. Jeg skal ikke påstå at jeg er uskyldig i denne saken, jeg hadde en veldig tøff periode i livet mitt når jeg traff denne jenta, men har klart å stable meg opp på beina igjen, har fast jobb i kommunen og lever et bra liv. men jeg har en rekke ting på rullebladet,sakene er over 5 år gamle og har da ren vandel, men er veldig redd for at det kan ha noen innvirkning i en evt rettstvist. jeg vil ikke at vi skal i retten, jeg vil ikke at vi skal krangle, jeg vil at vi skal ha en dialog og finne ut av hva som er best for barnet, men jeg kommer ikke igjennom til verken barnemoren eller hennes familie? hva skal jeg gjøre? dette begynner virkelig å tære på alt fra matvaner til søvn og begynner å bli veldig sliten. mvh Henrik Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Som du skriver er det du har av straffesaker foreldet, du har vist at du kan holde på jobb og lage stabilitet. En rettsak høres det ut som det blir, men dette er ditt ess i ermet. Du må bare fortsette i samme sti. Utvikle deg selv som menneske, for far har du rett på å være. Nå vet jeg ikke hva slags straffesaker du har på papiret, nå må du ikke gi opp, nå skal du kjempe! Spis og tren, trening hjelper masse på selvtilliten du trenger i rettsaken som kanskje kommer, sist men ikke minst: Cappelens store bok om barnet Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Ta kontakt med advokat. Lenke til kommentar
HenrikHenrik Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Som du skriver er det du har av straffesaker foreldet, du har vist at du kan holde på jobb og lage stabilitet. En rettsak høres det ut som det blir, men dette er ditt ess i ermet. Du må bare fortsette i samme sti. Utvikle deg selv som menneske, for far har du rett på å være. Nå vet jeg ikke hva slags straffesaker du har på papiret, nå må du ikke gi opp, nå skal du kjempe! Spis og tren, trening hjelper masse på selvtilliten du trenger i rettsaken som kanskje kommer, sist men ikke minst: Cappelens store bok om barnet Cappelens store bok om barnet fikk jeg av familien når nyheten kom ut;) Jeg er vell egentlig straffedømt for det meste, vold,nark,tyveri osv men dette er ting som for min del hører fortiden til, et avsluttet kapittel, men sist gang jeg hadde kontakt med ex fruens familie ble dette tatt opp og brukt til å henvise til at jeg er uegnet som far. Jeg kommer til å sloss, jeg er ikke en som gir opp, men fytterakkeren dette er tøffere en noe jeg har opplevd tidligere, og det har ikke begynt enda! Men jeg gjør veldig mye for å komme bra ut av dette, jeg elsker dette barnet allerede og har aldri følt en slik spenning og glede over noe annet. Jeg jobber pr.dags dato i barnevernet og jobber aktivt i frivillighets sentralen og går frivillig på urin prøver.. 2 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Der kan du se! Dette bygger sterk argumentasjon i en eventuell rettsak. Som Gypsy nevner så er advokat noe jeg tidlig hadde tatt kontakt med for å forberede. Har du sett serien på TV2 som heter En ny start på livet? Det er folk som tidligere har vært på andre siden av loven, men som nå jobber med vanskeligstilte. Du har bevist mye allerede. Jeg selv har en ganske humpete bakgrunn, men det har igjen bare styrket meg som person. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Du må gjennom retten. Det er tull , om dialog og etc det kommer senere. Verken familien hennes eller hun kan hindre deg fra å møte ditt barn. Det samme skjedde nesten med meg, faren min ville ta meg fra moren min, de ble nesten skilt og jeg tenker nå hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde hatt en biologisk mor, alle barn ønsker å ha sine biologiske foreldre nær og det finnes ikke en kvinne i verden jeg ville byttet moren med, faren min derimot har både positive og negative sider, faren min er ikke den mest støttende personen jeg vet, han mente at hvis en skryter av en vil de bli selvhevdende. Hvis du virkelig ønsker å være en del av livet til barnet foreslår jeg at du virkelig ikke gir opp. Jeg skjønner det må være tøft, men gi aldri opp barnet ditt. Endret 16. april 2013 av Player10 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Dette må jo være et ekstremt sjeldent tilfelle. At en mann som har gjort noen "tilfeldig" gravide faktisk vil ta ansvar. Jeg mener du har en god sak, og du har min støtte. Familien hennes er rett og slett ignorante. 5 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg ville ha kjempet for å prøve å overbevise henne og familien om at du faktisk har forandret deg. Fortell dem at du tar faste urinprøver, vis at du er en ordentlig fyr. Det beste dere kan gjøre for barnet deres er å samarbeide. Hvis man setter seg i eksen din sitt ståsted, så kan man jo forstå henne. Hun vil bare det beste for barnet sitt, og er redd for at du ikke er det, fordi hun ikke greier å stole på deg. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Du er mann, du er "fucked". Må bare innse at du kjemper mot samfunnet som helhet. Men lykke til i kampen. Lenke til kommentar
HenrikHenrik Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Jeg ville ha kjempet for å prøve å overbevise henne og familien om at du faktisk har forandret deg. Fortell dem at du tar faste urinprøver, vis at du er en ordentlig fyr. Det beste dere kan gjøre for barnet deres er å samarbeide. Hvis man setter seg i eksen din sitt ståsted, så kan man jo forstå henne. Hun vil bare det beste for barnet sitt, og er redd for at du ikke er det, fordi hun ikke greier å stole på deg. Du har så rett i det du sier, jeg får bare holde den rene sti og sloss for retten til å få være pappa:) Begynner å se litt lys i enden av tunnelen for tiden,selv om det nok kommer til å ta sin stund til jeg får lov til å være en del av livet til dette mirakelet 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Lykke til videre. Det ordner seg sikkert med tid og stunder Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Mine tanker går til deg, hold ut kampen. Det du viser ved det du skriver her er gode tegn på at kan bli en god far. Jeg føler du har en del selvinnsikt og tatt noen skikkelige grep, ikke for å vise alle andre nødvendigvis, men for din egen del også! Stå på! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hva skjer om hun oppfører barnet med ukjent far da? Kan far kreve DNA-test for å bevise at det er hans avkom? Lenke til kommentar
HenrikHenrik Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 jepp, det ksn du;) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå