Gå til innhold

Staten sløser penger.

Anbefalte innlegg

Det er ett velkjent faktum at staten sløser enormt mye penger på unødvendig tullball.

Selv mener jeg at utgiftsposten trygd, pensjon og den økonomiske støtten til arbeidsledige er alt for stor. En minstepensjonist får i seg selv veldig lite penger, og noen som går på tryg har veldig lite å "rutte med". Men det er veldig mange mennesker som ikke har noen sykdommer eller plager og som faktisk kunne arbeide dersom de hadde giddet og ønsket dette. Men det er lettere å gå til NAV enn å arbeide, mindre slitsomt er det også.

Hva mener dere andre her på forumet er det verste som staten sløser mye penger på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ingen enkel kabal å legge, da hadde vi i dag hatt et velfungerende system.

Bruk av ordet "velfungerende" krever:

Først klargjør hva du forventer at "systemet" skal oppnå (formål), deretter demonstrer hvordan systemet faktisk produserer de forventede resultater til lavest mulig kostnad.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at jeg liker systemet, heller tvert i mot! Men kom med noen gode tiltak da vel!

Beklager, jeg leste feil.

Tror man først må enes om formålet før man diskuterer virkemidler.

Om vi tar formålet som reduksjon av den generelle (gjenomsnittelige) velferd, ser dagens system ut til å fungere utmerket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...