WeirdFace Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Det er ett velkjent faktum at staten sløser enormt mye penger på unødvendig tullball. Selv mener jeg at utgiftsposten trygd, pensjon og den økonomiske støtten til arbeidsledige er alt for stor. En minstepensjonist får i seg selv veldig lite penger, og noen som går på tryg har veldig lite å "rutte med". Men det er veldig mange mennesker som ikke har noen sykdommer eller plager og som faktisk kunne arbeide dersom de hadde giddet og ønsket dette. Men det er lettere å gå til NAV enn å arbeide, mindre slitsomt er det også. Hva mener dere andre her på forumet er det verste som staten sløser mye penger på? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Før dette tar av, hvordan vil du løse det problemet der? Hvordan skille snyltere fra de med psykiske problemer for eksempel? Dette er ingen enkel kabal å legge, da hadde vi i dag hatt et velfungerende system. Endret 11. april 2013 av Pyrellus Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Dette er ingen enkel kabal å legge, da hadde vi i dag hatt et velfungerende system. Bruk av ordet "velfungerende" krever: Først klargjør hva du forventer at "systemet" skal oppnå (formål), deretter demonstrer hvordan systemet faktisk produserer de forventede resultater til lavest mulig kostnad. Endret 11. april 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg har ikke sagt at jeg liker systemet, heller tvert i mot! Men kom med noen gode tiltak da vel! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg har ikke sagt at jeg liker systemet, heller tvert i mot! Men kom med noen gode tiltak da vel! Beklager, jeg leste feil. Tror man først må enes om formålet før man diskuterer virkemidler. Om vi tar formålet som reduksjon av den generelle (gjenomsnittelige) velferd, ser dagens system ut til å fungere utmerket. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Er det klin umulig å få noen konkrete tilbakemeldinger på det jeg faktisk lurer på før alle sammen begynner å diskutere alle mulige løsninger som kanskje ikke fungerer i det hele tatt ? Endret 11. april 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hva mener dere andre her på forumet er det verste som staten sløser mye penger på? Det er alt beskrevet i Statsbudsjettet, ikke noe annet enn sløsing hele ruklet. 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Skattelette til de rike, overbetalte politikere, krig, NAV-ere og pengestøtte til utenlandske terrorregimer (som bl.a. Gaza). Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Staten sløser alt for mye på omstillingsprosesser. Reformiveren er alt for stor. Nettogevinsten blir aldri som forutsatt, og kostnadene ved reformarbeidet er formidable. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Mer sløsing: Mongstad-anlegget koster 5,2 mrd. å planlegge http://www.aftenposten.no/okonomi/Mongstad-anlegget-koster-5_2-mrd-a-planlegge-7196840.html#.UYrVa7uXTt4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå