timmstokke Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg sendte en Maxtor 40GB disk inn til komplett for rundt 2 uker siden i en RMA sak. Med RMA formen sendte jeg med at jeg ønsket å bytte til en WD Raptor disk + mellomlegg hvis det lot jeg gjøre. Jeg fikk svar tilbake at dette kun lot seg gjøre hvis produktet ikke lenger var på lager/ville bli tatt inn. For å være sikker ringte jeg inn til dem og spurte om når jeg fikk svar tilbake om produktet kunne byttes eller ikke -- da fikk jeg beskjed om at jeg ville bli kontaktet når varen var gått igjennom testaparetet deres hvis den kunne byttes. I mellomtiden har jeg anskaffet meg en WD Raptor disk på andre måter. Tirsdag 14:04 mottar jeg ordrebekreftelse på en Raptor disk uten at de har kontaktet meg. Jeg sender mail tilbake 14:20 om at jeg ikke lenger ønsker Raptor disken, men vil gjerne ligge inn ordre på en WD 120GBSATA+noe annet i stedet, og selvfølgelig betale mellomlegg. Ordren blir likevell sendt. Jeg fikk i dag svar tilbake at ordren ble sendt "på grunn av x antall behandlingsdager". Jeg vil selvfølgelig ikke betale for å hente denne pakken ut, men for å være fair tilbyr jeg meg å betale for oppkravsgebyret og frakt. Da får jeg dette som svar tilbake: "forslag til løsning er at du søker retur på nytt og henviser til samtale med meg (kopi av mail eller saks NR). Frakt utgifter og et gebyr på 200 kr må du betale. Og Disken må være uskadet og uåpnet." Har de rett til dette? For det første tok de aldri kontakt tilbake slik de sa de skulle, for det andre.. 200kr i gebyr? Er det ikke noe som heter angrerett eller noe i den duren? Hva (i følge loven) er riktig å gjøre her?[/i] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå