AfterGlow Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 «Pass-tanker» kan bli den nye innloggingsløsningen.Forskere brukte hjernebølger som passord Lenke til kommentar
Mr. Krangle Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Dette vil ikke fungere om man er politiker eller byråkrat. 3 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Nei, politikere og byråkrater er dumme og tenker ikke mye, mens denne metoden forutsetter at man tenker. Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Da blir vel det neste at crackerne sitter på bussen og scanner folks hjerner for å få tak i innloggingsinformasjon. Ser for meg overskriftene.. '17-åring lusket i folks hjerner', 'person ufrivillig hjernevasket', 'hjernetyvene slår til igjen' :} Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Det er noe herlig cyberpunk-aktig over tanken på black hat-tankelesere. 1 Lenke til kommentar
Plux Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hackere trenger ikke å scanne hjernebølger. De trenger bare å få tak på den digitale dataen de representerer, så er det så godt som å ha hjernebølgen. Fordelen med å benytte seg av passord er at de kan endres om noen får tak i dem, det er litt vanskeligere med hjernebølger antar jeg - jeg vet ikke hvor lett det er å komme med brukelige passtanker da men. Det er ihvertfall et godt argument mot andre biologiske autentiseringsakkredetiver som retinascannere og fingeravtrykklesere. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 "Ja kan jeg få passordet til kontoen din, så laster jeg det opp der?" "Nei, husker du, man må jo bruke hjernebølgene mine for å få til det... Jeg må nok stikke hjem til deg." Alle nye innlogingsmetoder bygger på dette prinsippet: Du kan ikke dele det. Bra, ingen kan utgi seg for å være deg. Dårlig, du kan ikke gi andre passordet ditt. Dårlig, hacking er fortsatt mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå