IceBlitz Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Titan er ikke dual gpu. ÅÅÅÅÅ!!!! *getting so frustrated" Se hva jeg svarte på da. "Man har jo titan GTX. Også kan man kjøre 2 stk 670/7970." DET var det jeg svarte på og som stod i sitatet. Så tungvint når merkelige forumbrukere skriver på så måte at andre må lete gjennom gamle innlegg for å forklare ting i teskje modus. Endret 11. april 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 ÅÅÅÅÅ!!!! *getting so frustrated" Se hva jeg svarte på da. "Man har jo titan GTX. Også kan man kjøre 2 stk 670/7970." DET var det jeg svarte på og som stod i sitatet. Så tungvint når merkelige forumbrukere skriver på så måte at andre må lete gjennom gamle innlegg for å forklare ting i teskje modus. Er jo du som skriver ekstremt krypisk! Jeg måtte lese igjennom innleggene dine 3 ganger før jeg fant en liten parantes som sa (eller nvidia sin toppserie). Uansett, etter å ha anskaffet meg 120 hz skjerm selv så kunne jeg aldri ha tenkt meg noe annet. Bare selv i windows så er det en stor forbedring. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Er jo du som skriver ekstremt krypisk! Jeg måtte lese igjennom innleggene dine 3 ganger før jeg fant en liten parantes som sa (eller nvidia sin toppserie). Uansett, etter å ha anskaffet meg 120 hz skjerm selv så kunne jeg aldri ha tenkt meg noe annet. Bare selv i windows så er det en stor forbedring. Så jeg burde ta det? Er det verdt det? Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Hei! Forklaringen står i teksten over, men jeg har nå en 27" 60 hz og da lurer jeg på om det er best og kjøpe en lik en. Eller om jeg skal kjøpe meg en sånn her en: http://www.komplett....aspx?sku=774683 edit: skal spille på den ene og surfe/ rydde i mapper og chatte på den andre. Har vel brukt ca 3 uker nå for å finne ut om hvilken skjerm jeg skal ha av disse 27" Min gamle (ca 4 år)Benq 24" fungerer fortsatt greit men ønsket var en større skjerm og bedre bildeflyt/opplevelse og også for å få en bedre utnyttelse av mine 2 stk 670 kort fra Asus, kun til gaming. Må sies at det har vært mye frem og tilbake mellom 140p/60Hz vs 1080p/120Hz. Googla mye rundt dette, leste tester av de forskjellige skjermene både her på HW og andre utenlandske sider. Mange av brukerne her inne har en bestemt mening om hva de ikke ville gått tilbake til etter at de fikk ny skjerm. De som gikk fra 1080 til 1440 ville da aldri gått tilbake til den forrige. Sånn er det også med de som går fra 60 Hz til 120/140 Hz. Det er jo dette vi leser å lager oss en egen formening om. Det som fikk meg til å ta en avgjørelse,(bestillte i dag) var testene nettsidene hadde. HW, Din side og flere sider fra utlandet. Når det kom til 2560/1440 i 27" var bildekvaliteten osv. veldig bra, men så kom dette "mennet" på slutten av reviewen, ..men skal du spille ville vi heller anbefalt denne, som da var en 120 eller 140 Hz skjerm. Den ultimate metoden for å finne ut av hvilken skjerm som er "best" er å få den muligheten til å ha to identiske maskiner med to forskjellige skjermer hvor to personer spiller det samme spillet..(unisont) Eller ta sjansen på å bestille fra utlandet feks. en Overlord Tempest som visstnok skal kunne klokkes opp til 80-120 Hz. Håper dette var noe til hjelp for deg. Endret 11. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 2560x1440-skjermene har en forstyrrende mengde ghosting og inputlag, de er totalt ubrukelige å spille på i min mening. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Har vel brukt ca 3 uker nå for å finne ut om hvilken skjerm jeg skal ha av disse 27" Min gamle (ca 4 år)Benq 24" fungerer fortsatt greit men ønsket var en større skjerm og bedre bildeflyt/opplevelse og også for å få en bedre utnyttelse av mine 2 stk 670 kort fra Asus, kun til gaming. Må sies at det har vært mye frem og tilbake mellom 140p/60Hz vs 1080p/120Hz. Googla mye rundt dette, leste tester av de forskjellige skjermene både her på HW og andre utenlandske sider. Mange av brukerne her inne har en bestemt mening om hva de ikke ville gått tilbake til etter at de fikk ny skjerm. De som gikk fra 1080 til 1440 ville da aldri gått tilbake til den forrige. Sånn er det også med de som går fra 60 Hz til 120/140 Hz. Det er jo dette vi leser å lager oss en egen formening om. Det som fikk meg til å ta en avgjørelse,(bestillte i dag) var testene nettsidene hadde. HW, Din side og flere sider fra utlandet. Når det kom til 2560/1440 i 27" var bildekvaliteten osv. veldig bra, men så kom dette "mennet" på slutten av reviewen, ..men skal du spille ville vi heller anbefalt denne, som da var en 120 eller 140 Hz skjerm. Den ultimate metoden for å finne ut av hvilken skjerm som er "best" er å få den muligheten til å ha to identiske maskiner med to forskjellige skjermer hvor to personer spiller det samme spillet..(unisont) Eller ta sjansen på å bestille fra utlandet feks. en Overlord Tempest som visstnok skal kunne klokkes opp til 80-120 Hz. Håper dette var noe til hjelp for deg. Det var det appsolutt tror nok jeg tar den 24" med 144 hz. Men noe jeg ikke fikk svar på er om jeg kommer til og se noe forskjell (ikke få vondt i øynene) mens jeg spiller siden jeg skal ha 660ti? Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Tror du kommer til å bli rimelig fornøyd med valget ditt. Skjermen jeg bestilte var 27" til Asus. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 2560x1440-skjermene har en forstyrrende mengde ghosting og inputlag, de er totalt ubrukelige å spille på i min mening. Det er så fint at du legger til de to siste ordne i kommentaren din, for det er mange flere som burde lære seg. Det er i hovedsak null problem å oppnå 120fps i noen spill. Det som derimot spiller noe rolle er hvilke grafikkinnstillinger man "kjører" spillet i. Hvis man har en 120Hz skjerm og sitter med et HD7970 og ønsker å oppnå 100+ fps i Crysis3, så er man nødt til å senke grafikkinnstillingene på spillet. Spillet vil ikke se like pent ut, men flyter mye bedre, altså mer fps. Det samme gjelder for skjermer med høyere oppløsning. Høyere oppløsning, lavere grafikkinnstillinger. Dette må gjøres på spill som krever mye, med mindre man synes at det er greit å spille med 25+ fps. vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Tror du kommer til å bli rimelig fornøyd med valget ditt. Skjermen jeg bestilte var 27" til Asus. Hehe vi får se jeg trukke det blir den siden den koster lissom 700,- mere:P Endret 11. april 2013 av theobvious Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 2560x1440-skjermene har en forstyrrende mengde ghosting og inputlag, de er totalt ubrukelige å spille på i min mening. Hvordan oppleves ghosting og inputlag? Ghosting forbinder jeg med noe "etterslep" eller noe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hvordan oppleves ghosting og inputlag? Ghosting forbinder jeg med noe "etterslep" eller noe. Ghosting er etterslep ja, det forrige bildet "henger" igjen etter at et nytt bilde har kommet på skjermen. Inputlag oppleves ved at det tar lang tid fra du gjør noe i spillet til du ser reaksjonen på skjermen. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Ghosting er etterslep ja, det forrige bildet "henger" igjen etter at et nytt bilde har kommet på skjermen. Inputlag oppleves ved at det tar lang tid fra du gjør noe i spillet til du ser reaksjonen på skjermen. Reaksjonstid mao? Har dette noe å gjøre med responstid, når en ser på de forskjellige skjermen? Noen har 2 ms mens andre har 5 eller 6? Endret 11. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Reaksjonstid mao? Har dette noe å gjøre med responstid, når en ser på de forskjellige skjermen? Noen har 2 ms mens andre har 5 eller 6? Inputlag listes aldri opp av produsentene, de fleste skjermer har en inputlag på rundt 15ms, de raske 120Hz-skjermene fra BenQ har 4-5ms, og de aller fleste 1440p-skjermene har 30+ ms. Dette er tida det tar fra bildet sendes til skjermkortet til skjermen begynner å endre bildet som vises. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Sorry, men betydde det et ja? Til jeg skal kjøpe 144 hz eller 60 hz? (ble litt forvirret nå) Jeg tenkte egentlig bare at jeg skulle legge ut en del gode videoer om temaet som gir deg litt mer forståelse om temaet om du ikke har prøvd det selv. På denne måten kunne du kanskje lage din egen mening uten at vi skal fortelle deg hva du skal gjøre. For det er ingen tvil om at det er fordeler og ulemper med begge deler. Du må alltid ofre noe. Men, spør du meg så ville jeg gått for 120 Hz (eller 140 Hz). Ihvertfall hvis du spiller og liker at ting er responsivt. Jeg tror også du kommer til å merke forskjell, bare på hvordan musepekeren føles "raskere" og gjevnere. Men viktigest av alt, bedre flyt i spillet. Kjøper du f.eks. en Asus-skjerm eller en Samsung skjerm får du også god bildekvalitet. Asus er bedre på instillingsmuligheter på skjermen, Samsung fokuserer mer på design. BenQ har også slike skjermer, som er ganske billige. Den du ser på er jo fra Asus, og er en kjempeskjerm. Men 3D følger ikke med. Det er en litt dyrere skjerm hvor 3D-briller og sensorer følger med. 3D Vision 2 er faktisk ganske kult i enkelte spill. Men krever en del av kortet. Så, det kortet svaret er: Flott om du har sett videoene, prøv å lag din egen mening. Spør du meg så er min personlige mening at du bør gå for 120 Hz-skjerm. Det er ingenting som stopper deg fra å kjøpe inn en skjerm med høyere oppløsning senere. Endret 11. april 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Her kommer det på løpende bånd, gaming=120Hz Endret 11. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
labbus Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Takker for svar arni. Endret 11. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Jeg tenkte egentlig bare at jeg skulle legge ut en del gode videoer om temaet som gir deg litt mer forståelse om temaet om du ikke har prøvd det selv. På denne måten kunne du kanskje lage din egen mening uten at vi skal fortelle deg hva du skal gjøre. For det er ingen tvil om at det er fordeler og ulemper med begge deler. Du må alltid ofre noe. Men, spør du meg så ville jeg gått for 120 Hz. Ihvertfall hvis du spiller og liker at ting er responsivt. Jeg tror også du kommer til å merke forskjell, bare på hvordan musepekeren føles "raskere" og gjevnere. Men viktigest av alt, bedre flyt i spillet. Kjøper du f.eks. en Asus-skjerm eller en Samsung skjerm får du også god bildekvalitet. Asus er bedre på instillingsmuligheter på skjermen, Samsung fokuserer mer på design. BenQ har også slike skjermer, som er ganske billige. Så, det kortet svaret er: Flott om du har sett videoene, prøv å lag din egen mening. Spør du meg så er min personlige mening at du bør gå for 120 Hz-skjerm. Det er ingenting som stopper deg fra å kjøpe inn en skjerm med høyere oppløsning senere. Takk for svar og etter å ha sett det der velger jeg ok det ja. Vet du kanskje om en skjerm som er billigere som har minst 120 hz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå