Gå til innhold

Skjerm valg 24" 144hz vs 27" 60 hz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Som jeg og andre har sagt, to skjermkort gir "micro stuttering" og går imot hele poenget.

Jeg har værtfall ikke noe problem med det, whatsoever.

Sist jeg sjekka var det fullt mulig å oppnå 120 fps i spill uten å ha to stk Titan. Selv et enkelt 7950 er nok for å oppnå 120 fps i de virkelig relevante spillene.

Heh, men da kan man glemme BF3 og Crysis 3. :)

Med mindre om man har Titan.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Da er du alene om det, for det finnes ikke teknologi enda som gjør at man er 100% fri fra microstuttering... Vi andre ser vel kanskje bare bedre enn deg da :)

Har hatt dual gpu før, og ALDRI igjen. Microstutteringen var ikke ekstremt synlig men det som var der var fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Metro 2033 er det eneste jeg har fått micro-stuttering, bf3 og crysis 3 er helt smooth hos meg.

Uanz, hør på disse gutta. Er ikke noe skjerm-kar jeg så.

Lenke til kommentar

Heh, men da kan man glemme BF3 og Crysis 3. :)

Med mindre om man har Titan.

BF3 er CPU-begrenset uansett, dessuten er det ikke et kompetetivt spill så 120 fps er mer eyecandy enn praktisk viktig.

Crysis 3 har en liten multiplayer-scene, og spilles definitivt ikke kompetetivt.

Har du prøvd Shootmania eller Trackmania-serien? I de spillene er det en fordel med 120 fps, men da bør man også ha lightboost aktivert for å få det meste ut av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Så dere mener at det ikke er noe vits for meg å kjøpe en 144 Hz skjerm når jeg skal ha ET 660ti XD ?

For litt av grunnen til at jeg skal ha en sånn skjerm er fordi jeg har hørt at man ikke får vondt i øya av og sitte for lenge på den.

EDIT: Jeg spiller forresten minecraft skal begynne meg BF4 kanskje bo2 og lol og world of tanks pluss kanskje crysis 3, og med de spillene som følger med på gainwared 660 ti.

Endret av theobvious
Lenke til kommentar

Så dere mener at det ikke er noe vits for meg å kjøpe en 144 Hz skjerm når jeg skal ha ET 660ti XD ?

For litt av grunnen til at jeg skal ha en sånn skjerm er fordi jeg har hørt at man ikke får vondt i øya av og sitte for lenge på den.

EDIT: Jeg spiller forresten minecraft skal begynne meg BF4 kanskje bo2 og lol og world of tanks pluss kanskje crysis 3, og med de spillene som følger med på gainwared 660 ti.

Det er absolutt vits med høyere oppdateringsfrekvens jo, men de spillene er veldig trege gameplaymessig og du vil ikke se store forskjellen da.

Vondt i øynene får du oftest av at framerate er lav og ujevn, men det er definitivt mindre ubehagelig med en 120+ Hz skjerm - gitt at du har nok maskinkraft til å pushe en såpass høy framerate (som et 660 Ti ikke har i annet enn Minecraft og LOL.)

Lenke til kommentar

Det er absolutt vits med høyere oppdateringsfrekvens jo, men de spillene er veldig trege gameplaymessig og du vil ikke se store forskjellen da.

Vondt i øynene får du oftest av at framerate er lav og ujevn, men det er definitivt mindre ubehagelig med en 120+ Hz skjerm - gitt at du har nok maskinkraft til å pushe en såpass høy framerate (som et 660 Ti ikke har i annet enn Minecraft og LOL.)

Så det er altså ikke verdt det?
Lenke til kommentar

Jo, det har du, whatsoever. Problemet er uunngåelig, det finnes ikke løsniner for det (selv om det finnes teknikker som skal forminske problemet).

"Micro stuttering" har du uansett om du merker det eller ei.

Lenke til kommentar

Så det er altså ikke verdt det?

Jeg ville sagt ja. Når du har gått over til 120 Hz vil du ikke tilbake. Du betaler gjerne mer, må ofre høy oppløsning, men får også utrolig god glede i det. Jeg er sikker på du vil si det samme.

Er du usikker, eller ikke enda overbevist? Se disse videoene så tror jeg du finner ut om det er noe for deg:

EDIT:

Interessant video som kan være relevant, med tanke på at hjernen blir vandt til hva den får servert, f.eks. 60 Hz.

Annen video angående om mennesker kan se 120 Hz, samt linker slik at du kan teste dette selv:

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jo, det har du, whatsoever. Problemet er uunngåelig, det finnes ikke løsniner for det (selv om det finnes teknikker som skal forminske problemet).

"Micro stuttering" har du uansett om du merker det eller ei.

Javell ja? Jeg har ikke sett noe tegn til det og om det skulle ha komt en gang i blant så har det ikke plaget meg så lenge jeg har kjørt CFX. Så lenge det ikke ødelegger for meg så bryr ikke jeg meg, whatsoever.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Javell ja? Jeg har ikke sett noe tegn til det og om det skulle ha komt en gang i blant så har det ikke plaget meg så lenge jeg har kjørt CFX. Så lenge det ikke ødelegger for meg så bryr ikke jeg meg, whatsoever.

La oss si, at det er et spøkelse under senga di. Du har ikke sett det selv, eller sjekket for den saks skyld. Betyr det at det ikke er der?

Du har sikkert bare blitt vant med det, slik som mange andre blir vant med 60 Hz, ustabil/hakkete 25 fps "spillytelse" eller "screen tearing". Alt dette kan man og vil man bli vant med, fordi det er det hjernen er god på. Hvis du hadde satt frekvensen ned til 30 Hz eller aldri prøvd 60 Hz så hadde du sagt det samme. "Input lag" er intet unntak.

Poenget er, selv om du ikke merker det/blitt vant med det så er det der. Selv om du ikke har visst om det eller har prøvd noe bedre, eller vet hva du skal se etter så er virkeligheten slik at "micro stuttering" er til stede, også på ditt oppsett. Det er slik med alle multi-GPU-oppsett.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Jeg ville sagt ja. Når du har gått over til 120 Hz vil du ikke tilbake. Du betaler gjerne mer, må ofre høy oppløsning, men får også utrolig god glede i det. Jeg er sikker på du vil si det samme.

Er du usikker, eller ikke enda overbevist? Se disse videoene så tror jeg du finner ut om det er noe for deg:

EDIT:

Interessant video som kan være relevant, med tanke på at hjernen blir vandt til hva den får servert, f.eks. 60 Hz.

Annen video angående om mennesker kan se 120 Hz, samt linker slik at du kan teste dette selv:

Sorry, men betydde det et ja? Til jeg skal kjøpe 144 hz eller 60 hz? :p (ble litt forvirret nå)
Lenke til kommentar

Ja, og AKKURAT det skrev jeg i innlegget du siterte. Men da får man jo dual gpu! Og det er ikke veldig kult pga all micro stutteringen det medfører.

Ergo hjelper ikke 144hz så veldig når man ikke får true 144fps men microhakkete 144fps.

Titan er ikke dual gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...