Gå til innhold

NZXT Phantom 410 hot or not?


Anbefalte innlegg

Hei er på leting etter et kabinett. Det jeg trenger plass til er bare standard. Men har lyst at det skal være plass til ekstra harddisker og et par ssd som jeg kan kjøpe i fremtiden. Spørsmålet mitt er dette: er dette kabinettet egntet for det jeg trenger ? har noen erfaring med NZXT? etter det jeg har lest er dette utrolgi bra?

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

et par andre som såg veldig god ut og samtidig veldig kule.

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NZXT Phantom er kul å se på, men det stopper der. Et plastikkabinett med dårlige og upraktiske løsninger for kjøling og kabelsortering. Men jeg innrømmer at det ser bra ut. Drar du på TG så merker du fort at 50% av alle mellom 16 og 19 år har samme oppfatning.

 

Antall harddiskplasser er ganske standard for den størrelsen kabinett. Du har maksimalt plass til 6 harddisker. Disse harddiskplassene er delt inn i to brackets, en med 2 plasser og en med 4. Hvis du ikke bruker alle kan du ta ut noen og få litt bedre luftstrøm.

 

Skal du ha flere harddisker enn dette må du nesten gå opp til fulltower kabinett, men da blir prisen plutselig en del høyere.

Lenke til kommentar

Hei. Er enig med moby_duck. Phantom 410 er et kabinett med mye dårlig plastik. Jeg liker ikke antec 900. Jag klarer ikke kabinetter som ikke har lakkert interiør. Har ingen formenig om tempest evo.

 

Vet ikke om jeg har sagt det til det tidligere, men jeg digger HAF 912. Problemet for meg er bare manglende støtte for dobbel radiator i toppen. Når det er et så lite kabinett trenger man nesten ikke håndtak for å dra på lan som du ha sagt du gjør. Men savner et sidevindu, men det får man alltids tak i på ebay (altså ikke sidevinduet, men sidepanel med vindu). Spør du meg bør du gå for det.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Fractal Design R4. HAF kabinett er ikke noe spesielt gode når det gjelder kabelføring og lydisolering. Jeg hadde HAF 922 og hatet vært minutt. NZXT kaninettene er som regel plastikk. Antec 900 starter å bli gammelt.

hva med dette her da? http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kabinett/tower/antec-elevenhundredgamingcase/179931.7055/ eller haf xm?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

synes haf x ser ekstremt tøft/bra ut. er det på en måte bare fulltower version av haf xm? så m står for midtower?

 

Har Haf X selv og synes det er meget tøft og pent å se på! Spesielt sleeva med lys osv inni. ;)

Er enkelte jeg har snakkt med som synes det er det værste dem har sett og vil heller ha R4 men så er det jo smak og behag og det må man bare respektere. Jeg ville personlig gått for det eller R4 om det er budsjett. R4 er et smart valg men synes bare den er litt kjedelig og tam uten sidevindu selv om man også kan få det kjøpt separat. Litt kjedelig og tam vil den alltids vær men det er jo min egen personlige mening. :)

 

Haf X sier jeg værtfall, du vil ikke angre. :)

Lenke til kommentar

Har Haf X selv og synes det er meget tøft og pent å se på! Spesielt sleeva med lys osv inni. ;)

Er enkelte jeg har snakkt med som synes det er det værste dem har sett og vil heller ha R4 men så er det jo smak og behag og det må man bare respektere. Jeg ville personlig gått for det eller R4 om det er budsjett. R4 er et smart valg men synes bare den er litt kjedelig og tam uten sidevindu selv om man også kan få det kjøpt separat. Litt kjedelig og tam vil den alltids vær men det er jo min egen personlige mening. :)

 

Haf X sier jeg værtfall, du vil ikke angre. :)

er enig at R4 ser pent ut men ikke så røff. har sett en del på enten Tempest eller Haf xm veldig solide begge 2 ser det ut som hva synes du om tempest?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

er enig at R4 ser pent ut men ikke så røff. har sett en del på enten Tempest eller Haf xm veldig solide begge 2 ser det ut som hva synes du om tempest?

 

Jeg synes den ser fin ut jeg, men fremdeles tar Haf X pga. den gode "airflowen" i kabinettet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Haf XM ser veldig pent ut men Tempest tror jeg nok ville vært noe for deg. :)

 

Utseendes messig synes jeg Tempest ser litt lekrere ut, XM ser bare litt kjedelig ut hvis du skjønner hva jeg mener. Da snakker jeg om at den har "vinduer" som kan være ganske greit å ha om man vil legge lys en gang i fremtiden, hvem vet? Glad jeg gikk for Haf X ettersom at det ble visst slikt her værtfall.

Lenke til kommentar

Haf XM ser veldig pent ut men Tempest tror jeg nok ville vært noe for deg. :)

 

Utseendes messig synes jeg Tempest ser litt lekrere ut, XM ser bare litt kjedelig ut hvis du skjønner hva jeg mener. Da snakker jeg om at den har "vinduer" som kan være ganske greit å ha om man vil legge lys en gang i fremtiden, hvem vet? Glad jeg gikk for Haf X ettersom at det ble visst slikt her værtfall.

er du en av de typene som går mye på lan? i såfall hvis du gjør det er det noe problem med HAF X? eller går det greit? men ja tempest er nok den jeg satser på ser lekkert ut som du sier og får med 6 vifter .
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg er han karen som helst pleier å holde LAN. ;)

 

Sats for Tempest, er nok best om du skal mye ut på LAN ettersom at den er MID-Tower og ikke så ekstremt svær sånn som min. 13kg + hardware = heavy (I think). :wee:

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...