kiriee Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Som sagt så vurderer jeg nå hæres befalsskole fordi jeg har hatt litt problemer med å bestemme meg. Har lenge tenkt på om jeg skal studere på høgskole eller førstegangstjeneste. Nå er det visst sånn at det er for sent for at jeg kan komme inn på august kontigenten for førstegangstjenesten. Ville egentlig inn i 2bn/panser, men er visst for sent. Så nå lurer jeg litt på om jeg skal søke meg inn på befasskolen istedet, greia er bare at jeg føler meg ikke helt som en leder. Mulig jeg har noen skjulte talenter og egenskaper, men vet ikke helt. Er 22 år nå og føler jeg burde få kommet i gang med et eller annet. Leste at i fjor så ble 600 kalt inn og bare 190 kom videre. Ville noen anbefalt befasskolen siden jeg ikke kom inn til fgtj? Føler jeg skulle klart meg bra, men kan være litt sjenert i starten så spørs hvordan de ville sett på det. Lenke til kommentar
Feeky Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Ville ikke anbefalt den, om du ikke føler at du er egnet som leder. Det skal dog sies at befalselevene velges etter potensial, ikke etter hvem som nødvendigvis er flinkest under opptaket, da mange av de som kommer dit allerede har vært et halvt eller et helt år i forsvaret fra før av, og har mye mer erfaring enn deg. Hadde nok heller søkt Artbn eller noe lignende, og evt søkt befalsskolen underveis i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
kiriee Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Hvis man søker fos, kan man takke nei til invitasjonen eller noe slikt i ettertid? Eller må man møte opp hvis du først har søkt? Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Man trenger ikke møte opp hvis man har blitt innkalt! Jeg ville søkt, møtt opp og prøvd meg! Kommer du ikke inn så har du ihvertfall lært en god del om hva du selv mestrer og evt. kan bli bedre på. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Kall meg gammeldags, men jeg synes nå ikke det er vits i å prøve på noe som helst om man ikke er motivert for det. 3 Lenke til kommentar
kiriee Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Jeg kommer nok til å søke meg inn og se hvordan det går på FOS. Jeg føler meg ganske motivert for forsvaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå