Ironjokk Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hei! Jeg har over tid hatt problemer med min remote til bilen. Nøkkelsettet består av en plain nøkkel for dører og start av bilen og en remote som går på sentrallås, bagasjeluke samt deaktiverer startsperra. Jeg hadde akkuratt bestemt meg for å selge bilen nå som jeg har blitt student da remoten plutselig svikta. Jeg har skiftet batterier, gått over loddinger og gjort det meste for å få liv i den. Uten denne remoten så anslo mitt lokale Saabverksted at kostnaden kom på opp mot 11000kr for å ordne opp i dette da jeg ikke har reserveremote. Noen som har noen råd? Hadde vert utrolig kjipt å skrape bilen som relativt nylig har blitt påkosta 10000kr og årets veiavgift.. Skulle noen være interesserte i å knote med dette er jeg også villig til å selge bilen til en billig penge. Takk for svar! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Er dette et Defa Alarm-system? Lenke til kommentar
Ironjokk Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Er dette et Defa Alarm-system? Jeg tror det. Jeg skal ta en nermere kikk! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 I så fall burde det være mulig å koble fra hele systemet, og så bruke nøkkelen til å låse opp døren med? Hendte jeg måtte låse opp med nøkkelen på min 9000 - hadde Defa Alarm med en slik fjernkontroll: Lenke til kommentar
Ironjokk Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Denne pluss nøkkel har jeg. Dette er vel ikke Defa http://i.tfcdn.com/img2/siopTEwAY_Jfw8mQnFhUzJBRUlJgpa9fXl6ul1-UmZ6Zl5iTnVqZk1pcrJecn6ufmZuYnlqsb2hobmRhbm5pYmhkaqZrZGpobGphamahl1WQmg4A/fyVMtP8A Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Nei, det er nok ikke Defa. Og det går ikke an å låse opp døren med nøkkelen? (Ut av egeninteresse, hvilken motor står det i bilen?) Lenke til kommentar
Ironjokk Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Nei, det er nok ikke Defa. Og det går ikke an å låse opp døren med nøkkelen? (Ut av egeninteresse, hvilken motor står det i bilen?) Det går an å låse opp dører med nøkkelen, men får ikke start på bilen med den da startsperre ikke blir deaktivert uten remoten. I bilen sitter det en 2.0l 135hk saab motor! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 er problemet at den jukser og ikke åpner dørene bestandig? og ikke slår av alarmen? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har selv hatt en 9000 med alarm/startsperre. 11000,- må være worst case! Med Tech2 skal det gå an å paire nye fjernkontroller til alarmsystemet på fem minutter. Fjernkontroll får du kjøpt for et par hundre på Ebay. Det er mulig jeg har en liggende et sted. Lenke til kommentar
Ironjokk Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har selv hatt en 9000 med alarm/startsperre. 11000,- må være worst case! Med Tech2 skal det gå an å paire nye fjernkontroller til alarmsystemet på fem minutter. Fjernkontroll får du kjøpt for et par hundre på Ebay. Det er mulig jeg har en liggende et sted. Hvordan går man frem med det? Får google litt på det Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Alarmen settes opp via OBD-porten under rattstammen med et apparat som heter Tech2. Dette er et dyrt verktøy, og jeg har bare hørt om noen få privatpersoner her i landet som har investert i det, men alle Saabforhandlere hadde det. Når ditt lokale Saabverksted anslår 11000,- for dette problemet, så høres det ut som de ikke vet hvordan alarmen kan settes opp. Jeg mener at det skal gå an å deaktivere startsperren og sette opp slik at du kan skru av/på alarmen med nøkkelen, eller deaktivere hele alarmsystemet med Tech2. Lenke til kommentar
Thor Even Ssørensen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg har selv hatt en 9000 med alarm/startsperre. 11000,- må være worst case! Med Tech2 skal det gå an å paire nye fjernkontroller til alarmsystemet på fem minutter. Fjernkontroll får du kjøpt for et par hundre på Ebay. Det er mulig jeg har en liggende et sted. Ringt forhandler da mine fjernkontrollen konka ut, fikk beskjed at uten en gammel som virka var det umulig å kode en ny. Da jeg har 2 stykk 9000 lurer jeg på om noen vet om det går å flytte "hjernen" til fjernkontrollen over fra den ene til den andre bilen ? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg tror ikke startsperra kan deaktiveres med tech2, men det finnes annet utstyr som kan gjøre det. Jeg ville registrert meg på saabturboclub.net, er ett par der som vet det aller meste om 9000 Det er mulig å flytte hjernen over, men det forutsetter at begge bilene er like. En kompis av meg prøvde å flytte det fra en 97 til en 95 modell, men det gikk ikke ute å også flytte hele ledningsnettet, det var ikke likt Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) Jeg tror ikke startsperra kan deaktiveres med tech2, men det finnes annet utstyr som kan gjøre det. Jeg ville registrert meg på saabturboclub.net, er ett par der som vet det aller meste om 9000 Det er mulig å flytte hjernen over, men det forutsetter at begge bilene er like. En kompis av meg prøvde å flytte det fra en 97 til en 95 modell, men det gikk ikke ute å også flytte hele ledningsnettet, det var ikke likt Det hadde uansett ikke hjulpet om han hadde flyttet ledningsnettet. 97- og 95-modellene hadde helt ulike alarmsystemer. Før 1996 var ikke "startsperren" mer komplisert enn at alarmen kunne kutte strømmen til bensinpumpa. Fra 1996 kommuniserer alarm-ECUen med motor-ECUen, og uten klarsignal nekter den å levere drivstoff. Dette kan ikke omkobles i ledningsnettet. Med Tech2 skal det gå an å deaktivere startsperren, men det forutsetter sannsynligvis at den ikke allerede er armert. Ellers kan man bytte alarm-ECU (1996-) ved hjelp av Tech2 (forhandler). Man kan også bytte til en eldre motor-ECU eller flashe en firmware uten startsperrefunksjon. Jeg har selv hatt en 9000 med alarm/startsperre. 11000,- må være worst case! Med Tech2 skal det gå an å paire nye fjernkontroller til alarmsystemet på fem minutter. Fjernkontroll får du kjøpt for et par hundre på Ebay. Det er mulig jeg har en liggende et sted. Ringt forhandler da mine fjernkontrollen konka ut, fikk beskjed at uten en gammel som virka var det umulig å kode en ny. Da jeg har 2 stykk 9000 lurer jeg på om noen vet om det går å flytte "hjernen" til fjernkontrollen over fra den ene til den andre bilen ? Hvilke årsmodeller har du? Edit: fikset faktafeil. Endret 17. desember 2015 av Exiter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå