Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av strømforsyning. Haster!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å bestille nytt gfx kort og nytt kabinett. Jeg har normalt kjøpt kabinett som inneholder strømforsyning, men denne gangen har jeg valgt et kabinett uten strømforsyning, og trenger råd! Jeg skal bestille nå i kveld.

Dette er kabinettet jeg skal bestille:

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:5092202

Dette er gfx kortet:

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:5236628

Jeg kommer til å kjøpe Haswell når det kommer ut, bruker mitt gamle hovedkort, CPU og RAM fram til haswell blir tilgjengelig.

I tillegg vil jeg ha mulighet til å kjøre 3-4 vanlig 3.5 HDDs og 1 eller 2 SSD disker. Jeg vil også ha muligheten til å kjøpe ett til gfx senere (crossfire), men dette er ikke et must.

Jeg ønsker en mest mulig stillegående PC, derfor er jeg ute etter en støysvak PSU. Kabinettet er ganske stille, så helst en PSA som ikke generer for mye varme.

Hva bør jeg se etter? råd? Hvor mange W trenger jeg?

Setter pris på tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror en AX860i skal være nok til Crossfire. Når strømforsyningen er under 30%load går ikke viften. Jeg er strålende fornøyd med min. Du kan også koble til Corsair Link og endre på innstillinger for viften og sjekke andre ting.

Går du for en annen burde du se etter en modulær. Det gjør livet ditt mye enklere.

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Takker for raske tilbakemeldinger!

Jeg glemte å nevne hva jeg bruker PC'en til. Jeg bruker den hovedsaklig ikke til spill men til epost, litt photoshop, trading, film osv, mer produksjonsrettet i windows. Jeg vil ha muligheten til videoredigering og eventuelt spilling hvis jeg har lyst til det.

Ser det anbefales fra 600W til 1000W...

Hva er egentlig forskjellen på en billig kontra en 'dyr' PSU? forutenom at den er bedre..

Såvidt jeg kan se er den Corsair'en jeg linka til 860i utgaven..

Endret av Wakebreak1
Lenke til kommentar

Takker for raske tilbakemeldinger!

Jeg glemte å nevne hva jeg bruker PC'en til. Jeg bruker den hovedsaklig ikke til spill men til epost, litt photoshop, trading, film osv, med produksjonsrettet i windows. Jeg vil ha muligheten til videoredigering og eventuelt spilling hvis jeg har lyst til det.

Ser det anbefales fra 600W til 1000W...

Hva er egentlig forskjellen på en billig kontra en 'dyr' PSU? forutenom at den er bedre..

Såvidt jeg kan se er den Corsair'en jeg linka til 860i utgaven..

Beklager det, så kjapt innpå linken og så bare 860w. Hvis maskinen bare blir brukt til litt spilling en gang i blandt trengs det ikke to skjermkort egentlig. Da skal en 600w være good to go.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg:

Intel Core 2 duo E8400 3.0 GHZ, og et gigabyte socket-775 hovedkort. 4gb ram.

Dette skal som sagt skiftes ut når haswell kommer..

Har også 2 3,5 disker i dag: 750gb og 2 TB.

Kommer til å kjøpe en SSD og muligens en til 3,5HDD etterhvert.

ok, har 0 peiling på PSU, men da tror jeg jeg går for den første som ble foreslått..860W kjører crossfire også hvis det blir aktuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...