Nicholas21 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 På en ungdomskole er 55% jenter , 60% av elevene spiller fotball, og 20% av elevene er jenter og spiller fotball. vi tenker oss at vi trekker ut tilfedlig elev fra skolen og lar A være utfallet at eleven er en jente. forumuler opplysningene i oppgaven som sannsynligheter for A og B regn ut: P(B|À) altså A med strek over. noen som kunne fortklart meg fremgangsmåten? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 På en ungdomskole er 55% jenter , 60% av elevene spiller fotball, og 20% av elevene er jenter og spiller fotball.vi tenker oss at vi trekker ut tilfedlig elev fra skolen og lar A være utfallet at eleven er en jente. forumuler opplysningene i oppgaven som sannsynligheter for A og B regn ut: P(B|À) altså A med strek over. noen som kunne fortklart meg fremgangsmåten? P(B)=0,6 P(A)=0,55 P(À)=0,45 P(B|A)=0,2/0,55=0,364 ): P(B)= P(B|À)*P(À) + P(A)*P(B|A) 0,6 = P(B|À)*0,45 + 0,55*0,364 P(B|À) = 0,888 Lenke til kommentar
Nicholas21 Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Jeg skjønner ikke fremgangsmåten din, kunne du forklart meg hva du mener og hvordan du går frem? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hvis du ikke klarer å lese notasjonen hans anbefaler jeg deg å lese litt mer i boka di. Lenke til kommentar
Nicholas21 Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Joda, ingen grunn til å ta det på den måten. var ikke bare jeg som ikke skjønnte det. og vi finner ikke eksempler på akkurat det der. er en ting av 4 eksamner på første året bachlor Økonomi og administrasjon. så kommer du her å tar den når jeg spør om hjelp. vær så snill og stikk. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg skjønner ikke fremgangsmåten din, kunne du forklart meg hva du mener og hvordan du går frem? bare loven om total sannsynlighet Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Joda, ingen grunn til å ta det på den måten. var ikke bare jeg som ikke skjønnte det. og vi finner ikke eksempler på akkurat det der. er en ting av 4 eksamner på første året bachlor Økonomi og administrasjon. så kommer du her å tar den når jeg spør om hjelp. vær så snill og stikk. Inkompetanse blant dine studievenner kan knapt brukes som et argument mot at du bør lese mer i boka di. Nei, kanskje ikke *akkurat* det eksempelet her står i boka, men poenget mitt er at all notasjonen som inngår i svaret til Janhaa er standard. Ta det som trening å forstå hva de forskjellige utsagnene i svaret hans betyr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå