Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Statestikk opgv

Anbefalte innlegg

På en ungdomskole er 55% jenter , 60% av elevene spiller fotball, og 20% av elevene er jenter og spiller fotball.

vi tenker oss at vi trekker ut tilfedlig elev fra skolen og lar A være utfallet at eleven er en jente.

forumuler opplysningene i oppgaven som sannsynligheter for A og B

regn ut: P(B|À) altså A med strek over.

noen som kunne fortklart meg fremgangsmåten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en ungdomskole er 55% jenter , 60% av elevene spiller fotball, og 20% av elevene er jenter og spiller fotball.vi tenker oss at vi trekker ut tilfedlig elev fra skolen og lar A være utfallet at eleven er en jente.

forumuler opplysningene i oppgaven som sannsynligheter for A og B

regn ut: P(B|À) altså A med strek over.

noen som kunne fortklart meg fremgangsmåten?

P(B)=0,6

P(A)=0,55

P(À)=0,45

P(B|A)=0,2/0,55=0,364

):

P(B)= P(B|À)*P(À) + P(A)*P(B|A)

0,6 = P(B|À)*0,45 + 0,55*0,364

P(B|À) = 0,888

Lenke til kommentar

Joda, ingen grunn til å ta det på den måten. var ikke bare jeg som ikke skjønnte det. og vi finner ikke eksempler på akkurat det der. er en ting av 4 eksamner på første året bachlor Økonomi og administrasjon. så kommer du her å tar den når jeg spør om hjelp. vær så snill og stikk.

Lenke til kommentar

Joda, ingen grunn til å ta det på den måten. var ikke bare jeg som ikke skjønnte det. og vi finner ikke eksempler på akkurat det der. er en ting av 4 eksamner på første året bachlor Økonomi og administrasjon. så kommer du her å tar den når jeg spør om hjelp. vær så snill og stikk.

Inkompetanse blant dine studievenner kan knapt brukes som et argument mot at du bør lese mer i boka di. Nei, kanskje ikke *akkurat* det eksempelet her står i boka, men poenget mitt er at all notasjonen som inngår i svaret til Janhaa er standard. Ta det som trening å forstå hva de forskjellige utsagnene i svaret hans betyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...