skoleerkjipt Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Skal snart ha mattetentamen og lurer på om noen av dere husker noen av sprøsmålene? (går i tiende klasse på ungdomskolen) på forhånd takk Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hvilket forlag er det som har trykket bøkene dere bruker? Tror nemlig det er forskjellige prøver fra de forskjellige forlagene. Hvis jeg ikke tar helt feil er det bare eksamen som er lik for alle... Lenke til kommentar
skoleerkjipt Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Boka heter grunntall 10. Men hvem er det som lager denne prøven? Har ikke alle samme tentamen? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tror ikke det... Hvert enkelt forlag lager sine egne tentamener. Er ganske sikker på at det bare er eksamen (som er laget av UDIR) som er den samme for alle skoler... Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Til meg på ungdomsskolen så fikk vi gamle eksamener i 10.klasse, så du kan kanskje se litt på gamle eksamener på UDIR? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 De bøkene som jeg og klassen min bruker er laget av CappelenDamm. Dessverre for oss bruker ikke de tidligere eksamensoppgaver... Lenke til kommentar
Ikero Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Har et tips, man burde ikke forberede seg ved å satse på å lese tidligere eksamener. Om du virkelig vil være sikker på at du klarer oppgavene, burde du pugge alt dere har gjennomgått. Boken forteller deg det du trenger å vite. Har læreren sagt at dere blir spurt i noen bestemte emner, øv spesielt på disse, men forvent å få andre oppgaver, derfor øv på alt dere har vært gjennom dette året. Å bruke for eksempel 3 timer, 3 dager i uker på å øve på matten vil garantert gi deg en god karakter på tentamen. Selv slet jeg med matte, men jeg fikk 4-er på kortet og er fornøyd med det :wee: håper du får bedre, lykke til. Endret 10. april 2013 av Ikero 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 God idé å gjennomgå stoffet i læreboken, men det er også viktig å løse opp til flere tidligere tentamener og/eller eksamener. På den måten blir man vandt til oppbygningen og hvilke type spørsmål man kan forvente seg. Jeg har stor suksess med denne oppskriften og fått 6-er på samtlige tentamener siden 8. klasse. Hva som fungerer best for akkurat deg vet du kanskje best selv... Men uansett, lykke til! Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 God idé å gjennomgå stoffet i læreboken, men det er også viktig å løse opp til flere tidligere tentamener og/eller eksamener. På den måten blir man vandt til oppbygningen og hvilke type spørsmål man kan forvente seg. Jeg har stor suksess med denne oppskriften og fått 6-er på samtlige tentamener siden 8. klasse. Hva som fungerer best for akkurat deg vet du kanskje best selv... Men uansett, lykke til! Jeg skal ha tentamen neste fredag i matte. Jeg og har Grunntall 10 forresten Bra med 6 på alle mattetentamener siden 8. klasse da! Jeg har fått én 6, og resten 5 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg skal ha tentamen neste fredag i matte. Jeg og har Grunntall 10 forresten Bra med 6 på alle mattetentamener siden 8. klasse da! Jeg har fått én 6, og resten 5 Ikke verst det heller da! Lykke til du også! Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Forresten, TS! Snakket faktisk med læreren min om vi skulle ha en gammel eksamen, men hadde faktisk allerede fått det tentamenshitet fra UDIR allerede Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har matte tentamen den 16. april og går forresten på skole i Oslo i 10. klasse. Jeg tror alle i 10. klasse skal ha samme tentamen, som kommer fra UDIR, så jeg lurer på om noen i Oslo i 10. klasse har hatt matte tentamen som vet om det kommer en gammel eksamen som tentamen, og eventuelt fra hvilket år? Hadde satt pris på om noen svarte på dette raskt hvis de vet det! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 http://www.udir.no/Vurdering/Innhold-vurdering/Tentamen-og-heldagsprover/ Eksamen er felles for alle. Tentamener derimot, har skolen selv ansvaret for. Det vil si at det ikke er mulig å si hvilke oppgaver du vil få på tentamen. Noen skoler velger å bruke gamle eksamensoppgaver på tentamen, men de kan også bruke andre oppgaver eller lage dem helt selv. Hvis du vil gjøre det bra på tentamen, er ikke løsningen å spørre om noen kan gi deg oppgavesettet, men å sette deg ned og lære deg pensum. Ikke vær en slask. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har matte tentamen den 16. april og går forresten på skole i Oslo i 10. klasse. Jeg tror alle i 10. klasse skal ha samme tentamen, som kommer fra UDIR, så jeg lurer på om noen i Oslo i 10. klasse har hatt matte tentamen som vet om det kommer en gammel eksamen som tentamen, og eventuelt fra hvilket år? Hadde satt pris på om noen svarte på dette raskt hvis de vet det! Nei, det kommer ikke til å bli brukt en gammel eksamen.. UDIR lager nye tentamener hvert år, men siden du skal ha den på tirsdag, orker du å huske noen spørsmål og poste det i dette emnet? Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Nei, men læreren min har sagt at det er UDIR som bestemmer matte tentamenen, og i forrige termin fikk vi eksamen 2012 som forbredelsesheftet, og den samme eksamnen kom som tentamen, og dette var bestemt av UDIR. I år fikk vi eksamen 2011 som forbredelse, så vil anta at det er den som skal komme, men om noen har den før meg så hadde det hvert fint om noen kunne bekrefte dette. Og jeg snakker om OSLO nå, vet ikke om reglene osv. i andre skoler. Og ja kan sikkert fortelle poste hvilken eksamen som kommer som eksamen, eller om det kommer en ny en. Og forresten, så har jeg øvd mye på pensumet, men er jo en STOR fordel hvis man vet hva som kommer. Selvom ingen har nevnt at dette er juks, ønsker jeg å understreke at det ikke er det, siden det er UDIR som selv velger å bruke gamle eksamner (kanskje de håper på bedre resultater hehe?) Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) https://pgsf.udir.no/dokumentlager/EksamensOppgaver.aspx?proveType=EG Her finner du alt av tidligere eksamener.. passordet er Eksempel, husk stor E. Filene må åpnes i Adobe! Endret 13. april 2013 av ZuxBigTaim Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 takk for det, men har fått utdelt tidligere eksamen av lærerne allerede Lenke til kommentar
yoshi-yoshi Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 jeg skal ha MATTE TENTAMEN PÅ TORSDAG!!! det er bare om 1 og halv dag på å øve!! TORSDAG Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 jeg skal ha MATTE TENTAMEN PÅ TORSDAG!!! det er bare om 1 og halv dag på å øve!! TORSDAG Øv da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå