Klossmajoren Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Har tenkt til å bygge min første PC, ikke gaming PC, men musikkproduksjons PC. Budsjett? Kanskje rundt 6-7k, er litt usikker... Lurer på hva jeg trenger av deler, har funnet noen, men trenger fortsatt veiledning og hjelp, her er det jeg har hittil: Hovedkort: ASUS P9X79 Prossesor: Intel Core i7-3820 Kabinett: Corsair Vengeance C70 (Har virkelig ingen peiling her, sjekket tester!) PCen skal IKKE brukes til gaming, eller mye surfing, kun til musikkprodusering egentlig. Bruker FL hvis det har noe å si... NOTE: Skjerm har jeg (32¨ ) Keyboard og mus fikser jeg fint, men trenger hjelp med alle disse viktige delene, og hva som kjører sammen osv, all hjelp motas med stor takk! NBNB: Jeg er ikke noe geni på disse begrepene og slikt som dere kanskje vil bruke, så go easy on me! Endret 10. april 2013 av speedskater Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 En i7 3770K og et 1155 hovedkort yter bedre og koster totalt mindre enn en 3820 på 2011. 3770K har og integrert grafikk, så du slipper og kjøpe et skjermkort. Dersom maskina skal brukes til musikkprodusering bør du og kjøpe et lydkort. Asus Xonar Essence STX f.eks. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Du finner mye nyttig informasjon her. http://support.image-line.com/knowledgebase/base.php?id=55&ans=214 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Kan noen si meg hvilke deler som er NØDVENDIG, hvis jeg skal bygge en helt vanlig PC? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) En cpu med integrert gpu Et hovedkort Noen rambrikker Et lydkort(onboard lydkortet er nok ikke god nok for ditt bruk) En hardisk En psu Et kabinett Noen vifter En cpu kjøler(hvis du ikke kan leve med den som følger med cpu'en) Endret 11. april 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 En cpu med integrert gpu Et hovedkort Noen rambrikker Et lydkort(onboard lydkortet er nok ikke god nok for ditt bruk) En hardisk En psu Et kabinett Noen vifter En cpu kjøler(hvis du ikke kan leve med den som følger med cpu'en) Takker, skal finne alle disse greien, så kommer jäg tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå