Sjokoladen Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hei alle fotovenner. Eg har eit spørsmål om mitt kamera. Eg har tatt eit bilde av nokon hjortar på full zoom (24x zoom) og når eg åpnar bildene i Photoshop så ser eg på bildet att det er veldig uklart og ser fult av store prikker. Eg tokk bildet når eg lente meg over bakdelen på bilen (for litt støtte). Så er det kameraet som er på tide og bytte ut eller er det noko feil med korleis eg tokk bildet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Så er det kameraet som er på tide og bytte ut eller er det noko feil med korleis eg tokk bildet. Mulig det var for mørkt, men legger du ut bildet blir det enklere å gi et godt svar. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Mulig det var for mørkt, men legger du ut bildet blir det enklere å gi et godt svar. Desverre kan eg ikkje det. Bildet ligg ikkje heima. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Her må vi nok se eksempelbilde for å gi feedback. Var det kanskje veldig mørkt, så kameraet gikk høyt opp i ISO - med andre ord at det var mye støy i bildet? Kan det hende at det regnet, så regndråpene kom med på bildet som flekker? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Er det digital zoom vil bildene fremstå som at du har store firkantete piksel. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 Det var ikkje regn den dagen men klokka var rundt 18:00. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Se "om det skjer igjen", og i så fall kan du legge ut et kopi av bildet. Litt for løst å gi kommentarer uten å se bildet. Kan godt hende det bare var fokusbom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå