Gå til innhold

Hjemeside

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner i web-design verden, og har ikke brukt noe annet program enn frontpage + photoshop, og ja, vet at det er egentlig noen drittprogram.

Jeg har hørt at Dreamweaver MX er bra, men har ikke prøvd det.

Går det egentlig ann å lage et bra design med frontpage???, og har derenoen eksempler???

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lage akkurat det samme i Frontpage som i Dreamweaver, så lenge du koder selv. Og da kan du lage et bra design. Pluss at det å gå fra Frontpage til Dreamweaver ikke er lik bedre design sånn helt uten videre. Det krever faktisk noe fra DEG.

Kan du ikke designe, så kan ikke allverdens programmer redde deg. Egentlig.

Lenke til kommentar
frontpage + photoshop, og ja, vet at det er egentlig noen drittprogram.

Spørs litt på hvilken utgave av frontpage det er óg.. FP Express, som er en gammel versjon som fulgte med IE en stund (tror jeg), suger hardere enn luftinntaket på en middels Boeing, mens nyere versjoner faktisk lager kode som i stor grad funker i andre browsere også.

Sier du at photoshop også er et drittprogram? Hm, well... Hver sin mening, men jeg synes det er konge iaffal.

Jeg har aldri angret på at jeg konverterte til DW, for å si det slik! :wink:

En ting til: Hvis du er nybegynner må du ikke basere deg bare på wysiwyg-delen av noe program. Det holder kanskje til å lage selve designet, men så fort du skal begynne med litt script og sånn, er du sjanseløs.. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg bruker både APS 7.0 og MSFP 2002. For å kunne lage "skikkelige" sider med FP, bruk litt tid på å sette deg inn i hva programmet egentlig kan brukes til og hvordan det fungerer.

Det finnes mange veldig bra funksjoner i FP det er det ikke tvil om, men også en del irriterende og unødvendige. Du må lære deg å jobbe "rundt" disse.

Du kan jo ta en titt på disse jeg har laget i FP til litt inspirasjon:

www.tjeltazone.com/index-old.htm

www.tjeltazone.com/pc

www.stangelandbil.no

... for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Dritt bra side MIKKA......jeg bare lurer hvilket program du brukte for å lage den siden.....Front page 2002 eller et macromedia program
Jeg brukte Dreamwaver, men på den siden er det jo ikke akkurat koden som gjør forskjellen, hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis du ser igjennom koden, så finner du dette bildet, som egentlig er hele siden... :wink: Bare noe greier som ligger oppå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...