Gå til innhold

Tips til en spennende bok på nynorsk

Anbefalte innlegg

Hei,

I forbindelse med at jeg skal ha eksamen i nynorsk skriftlig til høsten (generell studiekompetanse), ønsker jeg å kjøpe meg en bok som er skrevet på nynorsk nå som jeg skal straks til syden å skal ligge på stranden i noen uker.

Noen som har en spennende bok å anbefale? Er vell egentlig ingen lesehest, men liker sjangrer som Ringenes Herre, Game of Thrones, krim/trhiller osv. Er vell sikkert ikke det store utvalget av interessante bøker som er skrevet på nynorsk heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Syden" av Are Kalvø.

Eigentleg kva som helst av Are Kalvø, forsovidt.

Meir humor enn spanande, sjølvsagt. Men du slepp i det minste at det er ein bok som fyrst blei skriven på engelsk, deretter omsatt til bokmål og so IGJEN omsatt til nynorsk.

Eg skal og ta ein titt når eg kjem heimatt seinare i dag, meiner eg har nokre gode nynorskbøker liggjande.

Lenke til kommentar

"Syden" av Are Kalvø.

Eigentleg kva som helst av Are Kalvø, forsovidt.

Meir humor enn spanande, sjølvsagt. Men du slepp i det minste at det er ein bok som fyrst blei skriven på engelsk, deretter omsatt til bokmål og so IGJEN omsatt til nynorsk.

Eg skal og ta ein titt når eg kjem heimatt seinare i dag, meiner eg har nokre gode nynorskbøker liggjande.

Skal sjekkes ut, takker!

Song for Eirabu av Kristine Tofte er ikkje so heilt ille. Fantasy, to bind, på nynorsk. Elles er både Ringenes Herre og Hobbiten omset til nynorsk (av Eilev Groven Myhren). Fyrstnemnte heiter Ringdrotten i den språkdrakta, sistnemnte Hobbiten, eller Ditut og Attende.

Har lest det som er å lese av Tolkien, til og med en bok om ætter og slektstre som var ufattelig kjedelig. Men elsker Tolkien sine verk!

Flere som har gode tips?

Endret av Rons0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...