Havol Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hei! Jeg kjøpte min SSD den 5. juli 2011, og nå har den blitt håpløs å bruke. Det arter seg slik at all teksten på skjermen hopper opp og ned slik at den er umulig å bruke, dette skjer når det er mere tekst enn det er plass til på skjermen. Det skjer også når skjermen ikke er full men først når jeg fører markøren inn mot ett valg. Enheten har dette Part Number:CSSD-F80GB2-A Har ikke henvendt meg til selgeren enda, skal gjøre det etter at jeg har fått noen svar her. Er det noen som har forklaring på hva årsaken kan være. Kanskje noen andre her har opplevd noe lignende. Takknemlig for innspill og tips. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tja, det høres jo ehentlig ut som det har omtrent like mye å gjøre med SSD'en din som fargen på bilen for å si det slik. Har du forsøkt å reinstallere windows? Lenke til kommentar
Havol Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Først kontrollerte jeg minne, Corsair Vengeance, prøvde med en og en av gangen. Jada, jeg formatterte og installerte Windows7 på nytt, uten noen andre harddisker. Var fortsatt helt håpløs. Så klargjorde jeg en partisjon på harddisken, og installerte operativsystemet på den, da fungerte alt som det skulle. SSD disken var da ute av maskinen. Jeg prøvde mange forskjellige installasjoner før jeg fant at det var SSD-disken som var synderen Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Høres jo meget merkelig ut. - Jeg ville testet den i en annen PC og oppgradert til siste firmware hvis det ikke er gjort. - Er det samme feilen der så er jo årsakssammenhengen klar, og bare å registrere en retursak. - Men har nok aldri hørt om en slik feil før. Lenke til kommentar
Havol Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Saken er jo at disken har fungert helt perfekt fram til dette skjedde. Har liten tro på at den vil fungere i en annen maskin. Orker rett og slett ikke å træle mere med den. Hadde vært interessant og hørt om andre har opplevd tilsvarende problemer. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Skjer feilen når du skriver i nettleseren eller på et dokument? Har vært borti denne feilen før, hadde noe med kompabilitetsmodus eller noe slikt å gjøre... Husker ikke helt. Det skulle være rart om det skyldes SSD-en Lenke til kommentar
Havol Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Jeg klarte rett og slett ikke å plassere markøren på rett sted, så å skrive noe var håpløst. Alt innholdet hoppet opp og ned. Nå leste jeg akkurat at det har vært stabilitetsproblemer; sitat fra PC World: En del vil kanskje reagere på at Intel og Kingston fokuserer på Sandforce SF-2281-kontrolleren i et marked som vil være ekstra fokusert på stabilitet. Sandforce-baserte SSD-er har tidligere hatt sine barnesykdommer, blant annet gjennom at en relativt stor andel brukere opplevde stabilitetsproblemer Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 En del vil kanskje reagere på at Intel og Kingston fokuserer på Sandforce SF-2281-kontrolleren i et marked som vil være ekstra fokusert på stabilitet. Sandforce-baserte SSD-er har tidligere hatt sine barnesykdommer, blant annet gjennom at en relativt stor andel brukere opplevde stabilitetsproblemer Det er iogforseg sant, men det gjaldt de første firmware-releasene som kom på 2281-platformen, og både Kingston og Intel skrev sin egen firmware som ikke hadde disse problemene. Bortsett fra dette så var stort sett problemene at diskene rett og slett ikke var kompatibel med noen hovedkort (detekteres ikke) eller at de "falt ut" innimellom - og ikke slike problemer du beskriver. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Har du nyeste firmware som det ble spurt om.? Lenke til kommentar
Havol Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Har du nyeste firmware som det ble spurt om.? Det er jeg litt usikker på, mener jeg har oppdatert men har ikke skrevet det ned noe sted. Som nevnt er disken ute av maskinen så jeg får ikke kontrollere det før jeg starter opp med en annen maskin. Siste firmware er: Force Series 2.4 firmware. Jeg har nå satt sammen en annen maskin og skal bruke den til å ta en oppdatering av siste firmware. Jeg kommer tilbake når jeg har oppdatert og har testet noe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå