Thomas Toget Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg har planer om å lage en hjemmeside med .no-addresse (kanskje flere), og trenger ASP.NET-hosting (helst 4.5) og en MSSQL-database. Jeg har funnet noen billige alternativer (www.m6.net, www.arvixe.com), men det er ikke mulig å registrere .no-domener på noen av disse. Hvordan løser jeg dette? Kan jeg registrere et domene hos en norsk aktør, også fikse noe med DNS slik at siden peker til f.eks. m6? Er det noen som har erfaring med m6 og arvixe? Tror du de har støtte for automatisk publisering(msdeploy)? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hvis du registrerer domene på domeneshop.no så sier du bare at din A-record skal peke til den ip'n du får oppgitt av din host. De fleste seriøse aktører som koster litt mer enn 99cent støtter dette nå Hoster kan du finne her: http://www.microsoft.com/web/hosting/home Eller du kan hoste som shared instance på Azure. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 http://www.m6.net/ har en såkalt "reseller"-pakke til 7,75 $ per mnd. Hvis jeg forstår det riktig, så kan jeg velge denne pakken, og opprette så mange siter jeg vil? Er det noen som har erfaring med å selge design og utvikling av nettsider med en såkalt "reseller"-pakke? Kan jeg da fakturere kunder per mnd "det jeg vil"? Kan kunder få tilgang til kontrollpanel på m6 og kun se sin side? Siden det kun er en fast ip, hvordan kan jeg få flere sider til å peke på samme ip? Må jeg bruke forskjellige porter og DNS? Er det dumt om en side kjører på noe annet enn port 80? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tror du bør lese litt mer før du begynner å tenke på å selge hosting... Kort fortalt så klarer en webserver å se hvilket domene som er benyttet når du går til en side. Deretter peker den forespørselen til korrekt nettsted. Dette gjør at minside.no, dinside.no, vårside,no og deresside.no alle kan peke til 127.127.3.2, men fortsatt ende opp på 4 forskjellige nettsteder. En reseller-pakke er i praksis kun nødvendig hvis du skal selge ren hosting, eller du skal lage hele nettsteder som du selger inkl. hosting. En vanlig "shared"-pakke lar deg som oftest hoste flere nettsider, ofte også med hver sitt domene. (OBS. av og til kun hver sit subdomene (side1.minside.no, side2.minside.no osv)) -C- Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Tror du bør lese litt mer før du begynner å tenke på å selge hosting... Kort fortalt så klarer en webserver å se hvilket domene som er benyttet når du går til en side. Deretter peker den forespørselen til korrekt nettsted. Dette gjør at minside.no, dinside.no, vårside,no og deresside.no alle kan peke til 127.127.3.2, men fortsatt ende opp på 4 forskjellige nettsteder. En reseller-pakke er i praksis kun nødvendig hvis du skal selge ren hosting, eller du skal lage hele nettsteder som du selger inkl. hosting. En vanlig "shared"-pakke lar deg som oftest hoste flere nettsider, ofte også med hver sitt domene. (OBS. av og til kun hver sit subdomene (side1.minside.no, side2.minside.no osv)) -C- Bør nok lese litt mer ja, men takk for bra svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå