chrisege Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hallo folkens!! Har et problem. Jeg har fått en maskin med feil språk på OS-et (opprativsytemet). noen som vet hvordan jeg kan få rett språk. Språket jeg har fått er dansk, men jeg vil ha norsk, må jeg instalere på nytt? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Går ikke an å bare endre språk på selve operativsystemet. Eneste du kan gjøre er å konfiguere til norske settings (tidssone, tastatur, etc). Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Ja, ja, det vet jeg. Men hvordan gjøres dette. Har prøvd litt, men føler jeg bare fomler i mørket. Det haster litt, jeg driver elevbedrift med reperasjon av maskiner og dette er det første oppdraget. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 hiv en engelsk XP-cd, formater og installer på nytt. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Ja, det er jo greit nok. Men dette er en helt ny maskin med windows XP Home .... Jeg har fått alle plater og disketer som fulgte med maskin av han jeg gjør jobben for. Men der er det ingen Windows plate. Har en regovety disket. Den kjørte jeg men fikk da også dansk. Har prøvd en anne disket, som jeg vet skal være på norsk, men windows er forsatt dansk. Hva må jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Loomy Skrev:Går ikke an å bare endre språk på selve operativsystemet. Eneste du kan gjøre er å konfiguere til norske settings (tidssone, tastatur, etc). Start-settings-control panel-regional and language options. Hva det heter på Dansk vet jeg ikke :wink: Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Har nå levert maskine fra meg, han jeg skulle fikse det for ringte en eller annen support tellefon og de sa at de måtte sende han tre disketer/plater*. *= Jeg vet ikke om det er disketer eller plater. Men jeg er forsatt på jakt etter tips om sagen, til neste maskin jeg får, som har samme problemet. Driver som sagt en elevbedrift med reprasjon av PC-er og jeg skulle nesten tro at dette kan bli noe av problemene som kommer. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 *Fant noe her: http://www.techtv.com/screensavers/windows...3401473,00.html sjekker næremer og gir tilbakemld. (samme prob selv) Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Som flere andre her har nevnt, må du slette XP fra harddisken, skaffe en XP cd med et annet språk (feks norsk eller engelsk) og installere XP på nytt med den cd'en. Dersom leverandøren av PC'en har recovery cd'er for flere språk, kan du også høre om de kan sende deg en ny recovery cd på riktig språk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Å ja? What is Multilingual User Interface Pack (MUI)?Multilingual User Interface Pack is a set of language specific resource files that can be added to the English version of Windows Professional. When installed on the English version of Windows, MUI allows the user interface language of the operating system to be changed according to the preferences of individual users to one of the 33 supported languages. This allows large corporations to roll out the same worldwide image with a single install job. Local users can then select the user interface language or it can be set by Group Policy for Organizational Units. MUI also allows different language users to share the same workstation or roaming users to take their localized user interface from one workstation to another. For instance, one user might choose to see system menus, dialogs and other text in Japanese, while another user logging onto the same system might prefer to see the corresponding text in French. Fra: http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/...q.mspx#MUIques1 Men: The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP / Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer as an OEM version at customer request). It is not available through retail channels. Multilingual User Interface Resource Files are only sold as a bundle with the English version of Windows, to make absolutely sure customers have the English version of the OS when installing MUI. For Windows XP this bundle consists of 6 CDs - one containing the base operating system in English, plus 5 CDs containing the Multilingual User Interface files. After completing setup of the base English OS from CD1, run the program MUISETUP.EXE from any of the resource CD's to install the required User Interface Languages. MUISETUP.EXE can also be run from a network share, if desired. More detailed installation guides available in Windows XP/2000 Setup and Configuration section. http://www.microsoft.com/globaldev/referen...up/default.mspx Fra: http://www.experts-exchange.com/Operating_...78.html#9199840 Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Akkurat ja, tror NEPPE han klarer å skaffe MUI pakken. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du kan endre språket i OS... Kameraten min har gjordt det og nå sitter jeg her med en maskin som er Finsk han greide ikke endre tilbake :!: han husker heller ikke ossen han gjorde det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå