labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Takker for svar. Ser da liten vits i å oppgradere fra 60 til 120Hz da forskjellen er minimal i forhold til pris. Disse 3" gjør ikke at en får en WOW opplevelse, heller ikke frameraten. Mulig om jeg hadde valgt en annen skjerm. Leser at brukerne har forskjellige oppfatninger av hva som er bra og ikke bra. Et spørsmål. MSAA- Antialiasing, går dette på hvor "finere" bildet er? Mao. høyere nivå jo mere detaljrikt bilde? Samtidig som bildeflyten reduseres! Noe jeg skulle tro. Endret 13. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Les denne artikkelen: http://www.hardocp.com/article/2012/12/17/far_cry_3_video_card_performance_iq_review/7#.UWmEFz6M__k Der vises effektene av antialiasing bedre. De fleste pleier å legge mer merke til antialiasing enn AO-kvalitet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 EDIT: Høyere oppdateringsfrekvens gir heller ingen revolusjon i spillopplevelse i spill som Far Cry 3, Dishonored, eller Battlefield 3, gameplayet er rett og slett for tregt. I Bf3 er det sinnsyk forskjell om man har 60hz skjerm eller 120/144hz. Det ER fakta. Det er heller ikkje for treigt, da man snur seg for som faen med musa Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) I Bf3 er det sinnsyk forskjell om man har 60hz skjerm eller 120/144hz. Det ER fakta. Det er heller ikkje for treigt, da man snur seg for som faen med musa Jeg påstår at gameplayet er milevis unna twitch-nøyaktigheten du trenger i spill som Quake III, Trackmania: Canyon og Shootmania, du får ikke i nærheten av samme fordel med 120Hz i BF3 Endret 13. april 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Jeg påstår at gameplayet er milevis unna twitch-nøyaktigheten du trenger i spill som Quake III, Trackmania: Canyon og Shootmania, du får ikke i nærheten av samme fordel med 120Hz i BF3 Som gammel Quake spiller, så er jeg enig i det. Men blir nesten kvalm av å spille fps spill på en 60hz skjerm nå, iallefall etter at jeg oppdaget lightboost! Det er faktisk nesten like bra som å spille på crt igjen. 120fps i quake 3 med vsync på var jo konge. Nå man skulle hoppe langt i cpma/osp var det bare legge inn macro på 142 fps, så da hoppet vi litt lengre . Men da var det litt stuttering seff Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Les denne artikkelen: http://www.hardocp.c.../7#.UWmEFz6M__k Der vises effektene av antialiasing bedre. De fleste pleier å legge mer merke til antialiasing enn AO-kvalitet. Flott link. Det de kom frem till på sitt 680 er samsvarende med det jeg kom frem til på mitt 670. Takker. Endret 13. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) I Bf3 er det sinnsyk forskjell om man har 60hz skjerm eller 120/144hz. Det ER fakta. Det er heller ikkje for treigt, da man snur seg for som faen med musa Hva mener du om 60 vs 120 på FC3 da? Prøvd det? Opplevelsen min var minimal. Mener å huske jeg kjørte alt på max(MSAA-Antialiasing på 8) på min gamle Benq 24/60Hz. Endret 13. april 2013 av labbus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Hva mener du om 60 vs 120 på FC3 da? Prøvd det? Opplevelsen min var minimal. Mener å huske jeg kjørte alt på max(MSAA-Antialiasing på 8) på min gamle Benq 24/60Hz. Altså, høyere oppdateringsfrekvens på skjermen øker ikke ytelsen i spillet, det den gjør er at du kan se flere bilder hvert sekund. Om framerate lå på 60 fps vil du ikke merke forskjell, om framerate lå på 200 fps vil du se at spillet spiller langt mer flytende og du vil se betydelig mindre tearing. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Hva mener du om 60 vs 120 på FC3 da? Prøvd det? Opplevelsen min var minimal. Mener å huske jeg kjørte alt på max(MSAA-Antialiasing på 8) på min gamle Benq 24/60Hz. Jeg har selvfølgelig testet farcry 3 også. Grunnen til at jeg merker såpass forskjell her også er vel at jeg har nesten hele tiden over 100fps selv med ultra settings Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Altså, høyere oppdateringsfrekvens på skjermen øker ikke ytelsen i spillet, det den gjør er at du kan se flere bilder hvert sekund. Om framerate lå på 60 fps vil du ikke merke forskjell, om framerate lå på 200 fps vil du se at spillet spiller langt mer flytende og du vil se betydelig mindre tearing. Ok, for de som spiller FC3 ville ikke opplevelsen spillt noen særlig rolle om de gikk fra 60 til 120 Hz skjerm? Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har selvfølgelig testet farcry 3 også. Grunnen til at jeg merker såpass forskjell her også er vel at jeg har nesten hele tiden over 100fps selv med ultra settings Men hvordan vil du kansje heller holde for deg selv? obs, glemte du hadde 2 eller 3 titankort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Ok, for de som spiller FC3 ville ikke opplevelsen spillt noen særlig rolle om de gikk fra 60 til 120 Hz skjerm? Hvis man har høy fps så... Med lav fps som f.eks 60 og mindre er det irriterende å spille for min del. Men noen liker jo å spill med bare 20-30 fps også. Folk er forskjellige, og mener derfor forskjellig. Ute i windows, så synes jeg også det er digg at musa går helt smooth over skjermen. Evig musespor er også irriterende. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Ok, for de som spiller FC3 ville ikke opplevelsen spillt noen særlig rolle om de gikk fra 60 til 120 Hz skjerm? Det er jo bare å lette på grafikkinnstillingene og se om du merker noen betydelig forskjell til eller fra. Det meste av grafikkinnstillinger i dag koster langt mer ytelse enn de gir tilbake i grafikk i min mening. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Som jeg nevnte over så må jeg spille på MSAA nivå 2 for at det skal gå smooth. Det er jo å lette på grafikkinnstillingene. Poenget mitt var at å gå over til en 144Hz skjerm burde jeg kunne oppleve mer FPS enn på min gamle 60Hz. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Poenget mitt var at å gå over til en 144Hz skjerm burde jeg kunne oppleve mer FPS enn på min gamle 60Hz. Vel, ja, men det er kun om skjermkortet/ene ditt/dine er istand til å levere mer enn 60 fps. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Vel, ja, men det er kun om skjermkortet/ene ditt/dine er istand til å levere mer enn 60 fps. Asus 670 i SLI er ikke bra nok? Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Ett stk 7970 er ikkenok til å kjøre fc3 på ultra, så ikke veldig rart at du ser lag :-) Joda, det er det..jeg kjører mitt på ultra uten problemer med 1 stk 7979, med msaa og med siste ati beta..går som en kule Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Om jeg spør slik: 2 stk Titan med resten av min maskinvare, ville jeg hatt over 100 FPS med MSAA på 8? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Joda, det er det..jeg kjører mitt på ultra uten problemer med 1 stk 7979, med msaa og med siste ati beta..går som en kule Det tviler jeg sterkt på, da har du enten skrudd av MSAA, Enhanced Alpha to Coverage, eller tester et sted der spillet er lettkjørt. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 ????????????? Best å finne ut selv tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå