Gå til innhold

På leting etter nytt headset

Anbefalte innlegg

Hei! Litt over et år siden jeg bygde min første ordentlige gaming PC. Siden den tid har jeg klart å ødelegge 3 headset. Festet til ledningen røk på de to første, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et trådløst. Nå klarte jeg for noen dager siden, på en eller annen måte, å knekke bøylen. Teipa det sammen og det fungerer til en viss grad, men vil gjerne ha noe nytt. Trenger altså et robust headset.

Etter å ha fått en bra PC merker jeg at jeg har blitt veldig bortskjemt når det kommer til grafikk og ytelse, og jeg merker at lydkvaliteten på disse gaming headsettene er dårlig. Driver ikke med musikkproduksjon og trenger ikke helt top notch, men vil ha noe med bedre lyd enn gaming headset. Vil også ha en ålreit mikrofon.

Så altså, robust (finnes det noe som ikke er laget av plastikk og som ikke koster all verdens?), bra lyd og bra mikrofon. Har helst ikke lyst til å gå noe særlig over 1000kr, men kan strekke meg til 1500 om nødvendig.

En annen ting jeg har tenkt så smått på er å kjøpe noen hodetelefoner med bra kvalitet, og så kjøpe en bordmikrofon i tillegg. Kan det være et bra valg? Har også lagt merke til mikrofoner man monterer manuelt på hodetelefoner. Noen som har prøvd det? Vil dette gi bedre ytelse per pris enn gaming headset?

Ble litt mye dette her :p Uansett, takk for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjerne ha personlige erfaringer også. Det kan se veldig bra ut på spesifikasjonene uten at det nødvendigvis er så veldig bra. Tiamat har jeg prøvd og er ikke fornøyd, spesielt ikke med mikrofonen. Generelt sett føler jeg at Razer er en overpriset merkevare. De to andre har jeg ikke hørt om, men kan lese tester og slikt i morgen.

Lenke til kommentar

Synes nå Ekstern mic høres ut som et ork, men så er ikke lyden super viktig for meg heller :p

Har selv Siberia v2 7.1

Jeg har samme, jeg er ikke audiofil men jeg mener at lyden er grei. Dette headsettet tåler helvettes mye. har tråkka på mitt mange ganger uten at det har tatt skade av det:)

Lenke til kommentar

Thumbs up for Beyerdynamic DT770. Av alle hodetelefonene jeg har brukt er dette virkelig det beste. Men du trenger en god lyd kilde. ellers er det bortkasta penger.

Styr unna Logitech ''gaming'' headset. Overpriced billig dritt.

Kjøp mikrofon utenom.

Det finnes jo så mange versjoner av den, hva er forskjellen på de forskjellige?

Lenke til kommentar

Noen gode forslag til eksterne bordmikrofoner da? Trenger ikke veldig bra kvalitet, men hva ligger prisnivået på? Får man tak i slikt i vanlige nettbutikker som f.eks. komplett, eller må man til en egen musikkbutikk? Tenkte å kombinere det med innkjøp av noen PC-deler.

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770+ekstern mic, er ett bra forslag. :) Jeg tipper at du ikke har ett lydkort eller ekstern DAC, da annbefaler jeg 32 ohm versionen.

Og hold deg langt unna logitech, razer og steelseries, når det gjelder lyd.

Jeg annbefaler sennheiser PC360, den er open headset med en veldig bra mikrofon. (som jeg eier og bruker, og er veldig fornøyd med).

Lenke til kommentar

Men hvis jeg går for DT770 trenger jeg en ekstern bordmikrofon. Noen forslag her? Har ikke lyst til å betale veldig mye for det når hodetelefonene allerede overskrider budsjettet mitt =/

Er som sagt ikke veldig opptatt av lydkvaliteten. Jeg bruker PC-en først og fremst til gaming, og det trenger ikke være helt perfekt lyd. Er det ingen litt billigere alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...