Marla Isabella Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) jeg har lenge lurt på hva får vi ut av det? det er 2013 altså = ingen behov for kongen og all de slags unødvendige tradisjonene de bestemmer/foreslår nesten INGENTING, og de fleste av oss hører mer om justin bieber enn Kongen, bortsett fra prinsessen og kronprinsen, hva de hadde på seg osv.. jeg synes seriøs at i en land som Norge trenger man ikke å gi bort så mye penger til kongefamilien, ( og heller ikke til de som hatter Norge ) istedenfor kan de fikse noen veier, eller investere i forsking, sykehuset osv i noen land har kongen all makten, men i Norge er det helt håpløst , det er som å la dem leve i et eventyrland med en svær hus, bare fordi de var heldige å ha født i kongefamilien de kan enten styre eller er det bullshitt, det er ikke vits i å si vi har en konge, det er så vakkert å se på dem i 17 mai.. det er seriøs unødvendig og helt meningsløst Endret 9. april 2013 av summer- Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg synes heller at kongen burde få utøve mer makt , da han er kongerikets overhode. Han burde bruke vetoretten sin oftere når regjeringen driter på draget. Det er helt meningsløst å ha en konge hvis eneste funksjon er å motta apanasje. 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 TS er utlending og har åpenbart ikke respekt for norske verdier og kultur. 3 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 TS er utlending og har åpenbart ikke respekt for norske verdier og kultur. Pff jeg er 100% norsk og synes ikke monarki er noe vi trenger, ærlig talt så er kongen ekstremt ubrukelig annet enn at det er stilig og tradisjonelt, statsministeren kunne klart det lille kongen gjør, Rett og slett utdatert er det Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Han er hyggelig Det var vel det... Men støtter Dronge jeg Lenke til kommentar
Marla Isabella Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 TS er utlending og har åpenbart ikke respekt for norske verdier og kultur. jeg stiler en filosofisk spørsmål.. tenk logisk tenk fornuft.. hva faen .. det er ikke lenger gamle dager, der man går rundt i landsbyen og snakker om kongen liksom. kongen er gammeldags greie og hører hjemme til eventyrer jeg respekter veldig det norske folket og norsk historie. jeg elsker å lese hamsun og ibsen.. jeg kan mye om kulturen DIN.. og du trenger ikke å kalle meg utlending 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ellers hadde vi ikke hatt Harald Rex Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 jeg respekter veldig det norske folket og norsk historie. jeg elsker å lese hamsun og ibsen.. jeg kan mye om kulturen DIN.. og du trenger ikke å kalle meg utlending Jeg respekterer hverken det norske folket (som er like virkelig som en enhjørning) eller norsk historie (som er ett eneste stort eventyr). Og meg kaller de norsk ... men kun for å fornærme tror jeg. Vitsen med Kongen er enkelt å greit for å ha noe som regjeringen kan få folket til å mislike mer enn seg selv. Så lenge Kongen er der vil ikke folket hate Regjeringen fullt så mye er teorien. Det er også derfor at Kongen har bedre Hus og lønn enn Statsministeren, misunnelsen og misnøyen skal styres mot Kongefamilien, og ikke mot Statsministeren og politikerne. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 jeg stiler en filosofisk spørsmål.. tenk logisk tenk fornuft.. hva faen .. det er ikke lenger gamle dager, der man går rundt i landsbyen og snakker om kongen liksom. kongen er gammeldags greie og hører hjemme til eventyrer jeg respekter veldig det norske folket og norsk historie. jeg elsker å lese hamsun og ibsen.. jeg kan mye om kulturen DIN.. og du trenger ikke å kalle meg utlending Gjør honnør! Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg synes at vi skal ha kongefamilien fordi jeg mener han er ett symbol for Norge og hva Norge er. Mulig jeg er veldig facinert i gamle ting og tradisjoner som strekker seg helt tilbake til middelalder, men jeg er enig med en kar over meg i tråden her som sier at Kongen burde hatt mer makt. Har kongen egentlig noe makt i idag i det hele tatt eller ligger alt dette under stortinget? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) jeg har lenge lurt på hva får vi ut av det? det er 2013 altså = ingen behov for kongen og all de slags unødvendige tradisjonene Dette er noe av de dummeste argumentene jeg vet om. At det er 2013 betyr ikke at dine forslag er gode. jeg synes seriøs at i en land som Norge trenger man ikke å gi bort så mye penger til kongefamilien, ( og heller ikke til de som hatter Norge ) istedenfor kan de fikse noen veier, eller investere i forsking, sykehuset osv i noen land har kongen all makten, men i Norge er det helt håpløst , det er som å la dem leve i et eventyrland med en svær hus, bare fordi de var heldige å ha født i kongefamilien de kan enten styre eller er det bullshitt, det er ikke vits i å si vi har en konge, det er så vakkert å se på dem i 17 mai.. det er seriøs unødvendig og helt meningsløst Det er ikke billigere å ha en president, og vi trenger noen til å representere oss. Budsjettet vi bruker på kongen er minimalt. Om vi brukte det hele konglige budsgett vil vi kunne bygge 500m med vei, eller ta imot 500 flere asylsøkere per år. Det er ikke mye penger. Endret 10. april 2013 av Camlon Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Kongen jeg stiler en filosofisk spørsmål.. tenk logisk tenk fornuft.. hva faen .. det er ikke lenger gamle dager, der man går rundt i landsbyen og snakker om kongen liksom. kongen er gammeldags greie og hører hjemme til eventyrer jeg respekter veldig det norske folket og norsk historie. jeg elsker å lese hamsun og ibsen.. jeg kan mye om kulturen DIN.. og du trenger ikke å kalle meg utlending Enkelt og greit, Norge har en rik litterær tradisjon som går tilbake til norrøne kongesagaer. Jeg som Norsk ønsker å beholde tradisjonene og videreføre dem til mine barn. Kongen føler jeg har sin plass fortsatt i dagens nymoderne verden. Vi burde heller rydde litt rundt Statsrådet og Regjeringen. 1 Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hans Majestet Kongen fungerer jo som en ypperlig ambassadør for Kongeriket Norge. Skyt meg hvis jeg husker feil, men hadde ikke Statoil masse problemer med å komme inn i visse land i Midtøsten for så at Hans Majestet Kongen tok en svipptur ned dit. Etter det fikk Statoil tilgang til landet og oljeproduksjonen der nede. Og som sagt tidligere så koster ikke Kongen all verdens. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Så lenge vi tjener mer på vår konge enn vi har i utgift på kongehuset, bør vi så klart beholde han. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Godt spørsmål. Det handler faktisk som du sier kun om tradisjon og historie. Det er like mye vits med kongehus som det er med 17.mai, jul, påske, det norske flagget, bunad og at vi snakker norsk(i stedet for eksempel engelsk). Hva synes TS om f.eks. jul? Fett med iPad under juletreet og skolefri? Hadde det ikke vært mere samfunnsnyttig og praktisk om vi brukte denne tiden til jobb/skole? Endret 10. april 2013 av mofomofo 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tenke seg til å få eks. Siv Jensen som vår president, og at hun dermed må bli en samlende rollefigur på lik linje med en nøytral konge/kongehus. Da vil man altså kunne forvente at hun sier ting som: nei for all del, vi kan ikke deportere disse vanskeligstilte menneskene bare fordi vi vemmes ved synet av dem .... Jeg ville ikke automatisk ha respektert denne endringen i den ellers deportasjonskåte politikeren Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 - Hva heter du da, lille venn? - Hans, akkurat som kongen! - Men, kongen heter ikke Hans!? - Å joda! Hans Majestet. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hans Majestet Kongen fungerer jo som en ypperlig ambassadør for Kongeriket Norge. Skyt meg hvis jeg husker feil, men hadde ikke Statoil masse problemer med å komme inn i visse land i Midtøsten for så at Hans Majestet Kongen tok en svipptur ned dit. Etter det fikk Statoil tilgang til landet og oljeproduksjonen der nede. Og som sagt tidligere så koster ikke Kongen all verdens. Og her er det triste og virkelige argumentet: Kongen er en nikkedukke vi kan sende til idioter for å tjene penger på idiotene sitt slave-folk. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Pr. 2005 tjente kongeparet 7.400.000,- Kronprinsparet fikk 5.000.000,- Det har vært store diskusjoner rundt hvor vidt apanasjen skal økes som følger av lønnsveksten ellers i samfunnet. De er ikke regnskapspliktige og kan dermed brukes på akkurat hva Kong Harald og Dronning Sonja måtte ønske. Totalt vedlikehold av hus pg parker som er kongefamiliens eiendom koster skattebetalerne 235.000.000 i året. I snitt betaler hver enkelt normann ca 50,- til kongefamilien i året. Hentet dette fra http://guru.sol.no/node/7270 Gjør om slottet til museum. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Den siste norske kongen døde for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå