Gå til innhold

Gisselsituasjonen i Kongo

32 stemmer

1. 1. Tror du gutta drepte sjåføren?

• NEI! Både bevisene og rettsaken er en vits, få gutta hjem snarest !
      7
    • Ja, bevisene holder mål. La de være der nede, det fortjener de !
      7
    • Usikker, bryr meg ikke.
      2
    • Usikker, men siden Kongo verken har et fungerende rettssystem eller trygge fengsler burde de ikke være der nede uansett.
      16

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg kunne godt tenkt meg inn i den situasjonen, og den spesielle følelsen det er å ha unngått døden, kanskje opptil flere ganger - hadde sannsynligvis sett litt rar ut, og er rimelig sikker på det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Først nå stemte jeg - og ble forbløffet over å se hvor mange som ønsker disse to menneskene alt vondt, og da vet vi alle hvor korrupt og usikkert hele rettsystemet og soningsforholdene er - vi behøver ikke forholde oss til skyld i det hele tatt. Folk vil altså at de skal pines mest mulig - det er litt ubehagelig, synes jeg

Lenke til kommentar

Når ble det å ha godt humør ulovlig?

Angående bildet, så synes jeg at det er sammenheng mellom "sykeligheten" i det og det faktum at personen som er avbildet, har også vist seg å slite mest "generelt", og har vel hatt flere "sammenbrudd" i løpet av disse årene. Kanskje man ser indikasjonene på nerveproblemer i det litt "syke smilet", og den spesielle situasjonen de er i når bildet ble tatt.

Søkt, meget søkt. Typisk hva man kan forvente av en nordmann som er foret opp på jødepressen hele livet.

Ja, det er bare synd på Tjostolv stakkar der han smiler til kameraet i det han tørker opp blod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Søkt, meget søkt. Typisk hva man kan forvente av en nordmann som er foret opp på jødepressen hele livet.

Ja, det er bare synd på Tjostolv stakkar der han smiler til kameraet i det han tørker opp blod.

Det kalles å leve seg inn i andres situasjon, for så å i hvert fall ha gjort sitt beste for å "balansere" fornuften, før man går til sånne gudelige skritt å dømme noen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Leve seg inn i andres situasjon".. nei, det kalles å se etter andre fullstendig usannsynlige forklaringer.

Når var det verden ble sannsynlig?

Lenke til kommentar

1249922936578_5.jpg

Definitivt uskyldig.

:roll:

La de råtne der nede.

Rett å slett bare utrolig trist å se slike holdninger. En typisk "overskriftsleser". Det funker ikke lengre å klaske det bilde i bordet: "Enough said, rest my case, la dem råtne i fengsel!". Hvis du leser hele denne tråden så vil du (forhåpentligvis) forstå at det bildet taler heller for at gutta er uskyldige og ikke det motsatte. Syns du synker litt ned på Kongolesisk jury nivå når du baserer hele saken på det bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags personlig forhold er det du har til denne saken egentlig?

Man trenger vel ikke å ha et personlig forhold i en sak for å bry seg? Jeg synes saken er av de værste justismordene på lang tid, og jeg synes det er ekstra trist å se alle (inkludert deg desverre) som har den holdningen at de forhåndsdømmer gutta basert på (stort sett kun) "bildet". Enda værre er det å se Kongo "spytte Norge i trynet" i denne saken , mens hva gjør vi, joda vi fortsetter å sende bistandspenger til Kongo. Rett å slett flaut, og for jævlig, og ikke minst urettferdig. Hadde gutta vært fra eksempelvis USA , hadde det sikkert vært klar tale til Kongo: Dere har med å sende gutta hjem asap, ellers kommer vi å henter dem! Vår egen (tafatte!) Statsminister har sendt ET BREV til Kongos president, fikk aldri noen svar, fulgte heller aldri opp! (Han har sikkert prøvd å "poke" han på Facebook også)..

Lenke til kommentar

Kutt bistandspengene eller send ned FSK, få dem hjem igjen. Akkurat nå sitter de inne uten dom eller rettsak. Urovekkende å se hvor ryggløs den norske stat er. Usolidariske kujoner.

Helt enig, men lite sannsynlig desverre.. iallefall med dagens regjering. Mon tro om en evt ny regjering til høsten kan klare å gjøre noe mer? Håper iallefall det, tia renner ut, et under at ikke gutta er dau allerede mtp de forholdene de lever under der nede.

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...