rockingchair Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Jeg har nylig innstallert privatefirewall 7.0 og oppdaget da overraskende mye aktivitet i firewall loggen. Det ser ut til at det er min medboers windows 7 pc som henvende seg til ulike porter omtrent 2 ganger i sekundet på maskinen min - minner om en slags portscanning. Loggen ser ut som vedlegget og fortsetter uten stopp så lenge pc'en hans er på. Prøvde å boote den i sikkerhetsmodus (med og uten nettverk) og da var det ingen aktivitet. Han har kjørt virussjekk av typen MSE og Spybot S&D og kjører nå også privatefirewall 7.0 uten å ha funnet noe. Er det noen som har noen ideer om hva dette er og om det er noe vi bør gjøre noe med? Endret 9. april 2013 av troyel Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Mest sannsynlige rotårsak ser ut til å være "Dell stage remote", som gjør det enklere for Dell-maskiner å dele ting med andre. Måten den oppfører seg på er helt på tryne med broadcast av UDP-pakker i den frekvensen. Det beste du kan gjøre er å overbevise gutten til å fjene programmet. Det andre alternativet er å droppe alt som kommer inn på de to portene uten å logge det. 1 Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Mest sannsynlige rotårsak ser ut til å være "Dell stage remote", som gjør det enklere for Dell-maskiner å dele ting med andre. Måten den oppfører seg på er helt på tryne med broadcast av UDP-pakker i den frekvensen. Det beste du kan gjøre er å overbevise gutten til å fjene programmet. Det andre alternativet er å droppe alt som kommer inn på de to portene uten å logge det. Takk for raskt og korrekt svar. Fant du dette ved googling eller kjente du problemstillingen? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg forsøkte å google meg frem til svaret først uten hell. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Googlet forøvrig etter malware udp 10007 og fant denne artikkelen hvor svaret står helt nederst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå