just1user Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Lurer på å kjøpe en 2013 Mitsubishi Space Star helt ny til 104.000 kroner: Flett ny bil til den prisen frister, men er det verd det? http://www.mitsubish...s.aspx?pmid=106 Har hatt en kjapp prøvetur med en slik, men syntes bilen virket "svak" i understellet, altså ujevnheter i veien ble svært tydelige. 3-sylindret motor hørtes litt traktor-aktig ut. Litt dårlig utnyttet bagasjerom, med trang og høy åpning. -Noen andre som har erfaringer med denne billig-helt-ny-bilen? (eller kanskje kjøpt en sånn?) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Fordelen til Space Star er vekt og forbruk - i tillegg til prisen selvsagt. Man merker hvor pengene er spart, for eksempel er ikke panelene fullstendig lakkert på innsiden. Det ser man når man åpner panseret, for eksempel. Lav luftmotstand hjelper på støynivået, som er helt kurant for en slik bil. Jeg har ikke kjørt 1-literen, kun 1,2-literen, men de er i utgangspunktet samme motor - hvor 1,2-literen har lengre slaglendge på stemplene om jeg ikke husker feil, og dermed ni hestekrefter mer. Jeg husker motoren som helt OK, og med en klassisk tre-sylindret motordur. Støynivået på motoren var ikke noe jeg reagerte på når jeg kjørte den. Når det gjelder understellet hadde jeg heller ikke så mye å klage på, men jeg kjørte den på langt finere veier enn vi kjenner fra hjemme i Norge, så det er ikke helt representativt. Om ca. 100.000 kroner er budsjettet burde det finnes mange gode alternativer, men kun på bruktmarkedet. Pent brukte Aygoer, Picantoer, VW Uper etc., men som nybil har den selvsagt ingen konkurrenter på pris. Lenke til kommentar
just1user Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Takk for innspill. Bruktbil er ikke aktuelt, siden det finnes for mange rare selgere der ute dessverre. Spørsmålet er om hvor lenge Space Star holder før vedlikeholdet blir for dyrt? 5 år... 7 år? Kanskje 10? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Det er det jo umulig å spå, men den baserer seg på relativt enkel og velprøvd mekanikk. Det er ikke mange overraskelser i en Space Star. Slikt sett bør prisnivået holde seg kurant. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tipper det er svært lite utstyr på den rimeligste utgaven, mener jeg har sett en utstyrsliste og den hadde ikke klimaanlegg en gang? Om du legger på 10-20.000 kroner så får du nok vesentlig mer bil for pengene, og da kan velge forholdsvis velutstyrte småbiler fra Skoda, Kia, Hyundai og kanskje VW. Nå er det ikke 5 seter i bilene fra VW og Skoda, men hvem vil vel kjøre en slik bil full av passasjerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå