MarkusM Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Hei. For 3 mnd siden kjøpt jeg meg en Golf R TSI 2007 mod. Den var da gått 54.000 km. No har den stått på verksted i over en mnd med motorproblemer. Den har null effekt på over 2000 RPM. Så jeg kjørte til et verksted med bilen og de fant ut av at det var drivstoffpumpen som var røke. Så de byttet den og skulle fyre bilen i gang, men da startet den ikke! Så de fant ut av at det kunne være registerreimen som var noe gale med, så da måtte den til møller Volkswagen, pga verkstedet den først var på hadde ikke verktøy til å fikse registerrimen. De på møller fikser registerreimen, men bilen startet endå ikke.. Er rimelig frustrerende, har kjøpt meg til også har jeg fått bruke den i til sammen 1 mnd. Har brukt 53.000,- allerede på verksted etter jeg kjøpte den. Noen forslag til hva dette kan eventuelt være? Takk for svar ! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Hvis de tar feil av problemer med bensinpumpen og registerreima og ingen av de løser problemet så ville jeg krevd pengene mine tilbake. En bil trenger tre ting for å gå, det er bensin, luft og gnist. Hvis du har bensin og luft < 2000 rpm så er det hverken bensinpumpen eller registerreima som er mest sannsynlig. Da er det mer sannsynlig at avgassmåleren (lambda-sensoren) har røket og at blandingen i sylindrene blir feil. Dette vil en hver mekaniker kunne se på tennpluggene da de vil være griset ned med for mye drivstoff. Hvis bilen nå ikke starter i det heletatt så mangler den en av de tre. Hvis pluggene har vært sotet ned av gal blanding over lengre tid så vil bytte av plugger veldig ofte kunne hjelpe. Jeg går ut i fra at du har sjekket at du ikke har vann i oljen (den er gul og kitt-aktig på oljelokket og/eller peilepinnen) også. Har du det så er det godt mulig at det er en topp-paknign som ikke har det helt godt med seg selv. Håper dette er til hjelp selv om jeg ikke er noen ekspert på området. 1 Lenke til kommentar
MarkusM Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Hvis de tar feil av problemer med bensinpumpen og registerreima og ingen av de løser problemet så ville jeg krevd pengene mine tilbake. En bil trenger tre ting for å gå, det er bensin, luft og gnist. Hvis du har bensin og luft < 2000 rpm så er det hverken bensinpumpen eller registerreima som er mest sannsynlig. Da er det mer sannsynlig at avgassmåleren (lambda-sensoren) har røket og at blandingen i sylindrene blir feil. Dette vil en hver mekaniker kunne se på tennpluggene da de vil være griset ned med for mye drivstoff. Hvis bilen nå ikke starter i det heletatt så mangler den en av de tre. Hvis pluggene har vært sotet ned av gal blanding over lengre tid så vil bytte av plugger veldig ofte kunne hjelpe. Jeg går ut i fra at du har sjekket at du ikke har vann i oljen (den er gul og kitt-aktig på oljelokket og/eller peilepinnen) også. Har du det så er det godt mulig at det er en topp-paknign som ikke har det helt godt med seg selv. Håper dette er til hjelp selv om jeg ikke er noen ekspert på området. Takk for svar Kan det være lambda sensoren som er ulykken til hele tilfelle da? jeg vet ikke om den er ødelagt, og har ikke fått beskjed fra verksted om noe heller, men kan den gjøre at hele motoren er som den er? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Den kan godt være rotårsaken. Det lambdasensoren gjør er å måle avgassen som kommer ut fra motoren og justere drivstoffblandingen som kommer inn i motoren basert på det. Hvis den ikke virker riktig så vil blandingen bli mer og mer feil jo høyere turtall motoren har. Jeg mener at det lett ville forklare hvordan ytelsen blir dårligere og dårligere jo lengre opp i turtall man kommer. Vær snill og pass på at lambdasensoren enten skrives i ett ord eller med bindestrek. 1 Lenke til kommentar
MarkusM Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Den kan godt være rotårsaken. Det lambdasensoren gjør er å måle avgassen som kommer ut fra motoren og justere drivstoffblandingen som kommer inn i motoren basert på det. Hvis den ikke virker riktig så vil blandingen bli mer og mer feil jo høyere turtall motoren har. Jeg mener at det lett ville forklare hvordan ytelsen blir dårligere og dårligere jo lengre opp i turtall man kommer. Vær snill og pass på at lambdasensoren enten skrives i ett ord eller med bindestrek. Okei, så det du sier er at det er lambdasensoren som gjør at motoren ikke starter etter at tennpluggene er full i drivstoff ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg sier at det er min mening, ja. Men før du forteller det videre så vil jeg at du skal lese signaturen min nøye og innbille deg at "mekaniker" står inni der et sted med tingene jeg ikke er og at du også får med deg at google er din venn. Hvis du prøver å søke litt på forskjellige måter å beskrive motorproblemer og effekt ved høyt turtall på så tror jeg du vil se at lambdasensoren går igjen ganske ofte. Lenke til kommentar
MarkusM Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Jeg skjønner, men jeg takker for god hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå