Gå til innhold

Oppgradere pc?

Anbefalte innlegg

pr dd så har jeg dette oppsette, er det noe grunn til å oppgradere? noe nødvendighet? til å gjøre den bedre jeg tenkte på:)

-Silver Power SP-S650 650W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 4x 6+2pin

-AMD FX-8150 8-Core Processor

Socket- AM3+, 3.6Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3 Cache,

-Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+

ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA 6Gb

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3

-XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "Dual Fan -DD", 2xDVI, 2xmini-Dis

-Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo litt. Hva bruker du PC'en til? Opplever du at den føles generelt treig og at du ikke får kjørt de spillene du vil med så mye grafikk som du vil?

I utgangspunktet så er det jo ingenting som sier at du må oppgradere da det oppsettet du har nå holder mer en nok til det meste. Har du prøvd å overklokke for å presse litt ekstra ytelse ut av systemet ditt?

Lenke til kommentar

Er vell ikke noe direkte lagging, kun vis det skjer en god del ting samtidig, f.eks borderlands 2 når jeg møtte haug med folk og en god del granat eksplosjoner mn ellers fint, far cry 3 greier den vell helt ok syns jeg å huske, så det er skjermkort som er det svake ledd?

Kjører vanligvis full resulution 1920 x 1080, 8x el 16 x aa?(antistrophic) og når jeg kan physX,

Noennsom vet hva jeg kan oppgradere til? Mtp slots etc:)

Tenkte å prøve crysis 3, men det har hørt at det er så krevende, + har hørt at processoren min er "treig" men sterk

Lenke til kommentar

Det som er enkel fix er jo å overklokke CPU, så da burde du gå til innkjøp av en god kjøler til din CPU.

For det er jo ikke en dårlig CPU du har, men den tar jo ikke skade av litt overklokk.

Så kan du jo kjøpe inn et 7870 kort til å sette det i CFX. Minimunskravet for et system med 7870 CFX er 600w PSU. Så med PSU du har i dag burde du klare deg med et nødsskrik :p

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de fleste her, en PHANTEKS PH-TC14PE ville nok hjelpet med tanke på overklokking.

Er ikke så mange luftkjøler som er bedre, da må man nok over på heftig vannkjøling.

Hva er egentlig behovet? Spilling vil nok overklokking hjelpe spessielt eldre spill som crysis som tar kun 2 kjerner. Men krever virkelig mye ytelse per kjerne for å få god FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...